Gå til innhold

Madeira i mars/april?

Gjest Lille Solstråle

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

20-22 grader, greit å bade i sjøen (fra havbadene), litt vekslende vær, men sjelden mer enn noen regnskurer. Vi hadde noen veldig flotte dager og noen litt mer overskyete da vi var der i mars for 2 år siden. Veldig fint hvis du er som meg og ikke holder ut når det blir for hett. Supert sted, vi har vært der 3 ganger! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mars-april er sikkert flott. Jeg var der i februar for noen år siden. Det var veldig fint, men vi badet ikke i sjøen en eneste gang og bare noen få ganger i utebassengene. Litt hustrig, med andre ord, og ikke ble vi særlig brune heller. Men det var få turister der da, vi hadde det som dronninger!

Vekslende vær er det året rundt. Det ligger jo langt ute i havet. Du må nok regne med å få noen regndråper på deg, men det skifter heldigvis raskt.

Jeg elsket Madeira og har mange gode minner derfra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke noe om temperaturene, men ville bare si at Madeira er fantastisk.

Men: tilbring for all del ikke hele ferien i Funchal. Det er en typisk "Syden-ferieby", slike som finnes overalt. Lei en bil og kom dere opp i fjellene. Bo i små landsbyer.

Vi reiste ikke på vanlig charter, men bestilte bilrundreise gjennom Espenes med overnattinger i forskjellige landsbyer hver natt. Det var en fantastisk opplevelse. På slutten av ferien slappet vi av i Funchal.

Om temperaturene: Vær obs på at temperaturene du finner i forskjellige oversikter og tabeller ofte gjelder i Funchal ved kysten. Skal du opp i fjellene kan det være mye, mye, mye kaldere. Vi var der i november, da var det 20-25 grader i Funchal, men i fjellene var det nesten nede i null. Ha varme klær i fjellet!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine svigerforeldre er to uker på Madeira hvert år i februar. Tror temperaturen er som en fin norsk vårdag, med litt sommerfølelse da. Mars/april er sikkert flott! :) Jeg har kun vært der en gang, og det var i slutten av mai. Flott og varmt var det da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke noe om temperaturene, men ville bare si at Madeira er fantastisk.

Men: tilbring for all del ikke hele ferien i Funchal. Det er en typisk "Syden-ferieby", slike som finnes overalt. Lei en bil og kom dere opp i fjellene. Bo i små landsbyer.

Ikke enig. Funchal er en by med særpreg. Dessuten er øyen så liten at det er lett å komme seg rundt uten å overnatte andre steder. Vi loffet rundt med buss - veldig bra og oversiktlig kollektivsystem - og gikk turer og besøkte landsbyer andre steder, alt ved hjelp av dagsturer. Vi var der bare i to uker, men det er lite av Madeira vi ikke fikk med oss. Om kveldene nøt vi restaurant- og nattelivet i Funchal, det var kjempebra.

Det finnes en liten reiseguide med alle fotturer du kan gå på Madeira. Mener vi kjøpte den i en bokhandel her hjemme før vi dro. Der sto det busstider og alt mulig, det var ypperlig. Vi leide bil i to dager også og fikk sett noen steder der det ikke gikk buss.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...