AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #1 Skrevet 19. februar 2024 Vi har fått mollusker i hus, og jeg ser det kan være langvarig og at behandling er lite effektivt. Hva gjør man? Hvor lenge slet dere med det? Favorittaktiviteten er å bade i basseng, og det er vel derfor han har fått det også. Har virkelig ikke lyst på dette selv heller. Det står at man kan bade i basseng, men det er jo synd om andre smittes. Dessuten holder vi jo i ham i bassenget og bader med ham, og da har vi tett hudkontakt. Er det virkelig ingenting å gjøre og at det er vanlig at det tar to år å bli kvitt der? Anonymkode: 1979a...38d
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #2 Skrevet 20. februar 2024 Her tok det 6 mnd å bli kvitt det. Jente vår ble trolig smittet o et basseng. Likevel tenker jeg at dere fint kan bade. Mollusker er ikke farlig og risikoen for smitte er kjempe liten, bare tenk hvor mange som er i bassenget - det er jo ikke sånn at ALLE som var der får det. Anonymkode: 4d3a5...975
atropos Skrevet 20. februar 2024 #3 Skrevet 20. februar 2024 (endret) Vår yngste har mollusker og har badet i basseng. Ingen lege har sagt at han ikke kan det. (Han blir fulgt opp av lege pga andre ting, så de hadde nok sagt det hvis han ikke kunne) Endret 20. februar 2024 av atropos
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #4 Skrevet 20. februar 2024 Vårt barn bada i basseng med mollusker. Var ca 4-5 år. Vi brukte badeplaster. Vi ble kvitt dem ved å ta kosttilskuddet avant garden, som en kur. Tror det var 12 stk dag 1, 8 stk dag 2, og videre 3 stk om dagen. Da var de borte etter tre uker. Tas sammen med omega 3. Fungerer både mot fotvorter og mollusker. Anonymkode: 13c25...efa
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #5 Skrevet 20. februar 2024 Barnet mitt hadde mollusker i over et år, har aldri hørt at man ikke skal bade i basseng med mollusker. Anonymkode: 5d6d3...52a
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #6 Skrevet 20. februar 2024 Eldste her hadde mollusker, det tok nærmere to år før de forsvant av seg selv. Bada som normalt, og hadde normal hudkontakt med barnet. Ingen mollusker på noen andre i familien. Anonymkode: 8065a...f2e 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #7 Skrevet 20. februar 2024 Yngste her fikk mollusker. Kjøpte noe greier som vi penslet på. Forsvant da relativt fort egentlig Anonymkode: 98b05...bba
Stor pike Skrevet 20. februar 2024 #8 Skrevet 20. februar 2024 Inotyol tar det kjapt. Vi fikk også høre at det kom til å ta år. Inotyol tok det på et par uker.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #9 Skrevet 20. februar 2024 Sønnen min på 4 år har også masse mollusker på armer og ben. På armen telte jeg 57 mollusker i dag tidlig. Han er også rød flekkete, har atopisk eksem og tørr hud. Kommer dette fra svømmebasseng? Dette sa ikke legen noe om. Vi er også veldig fortvilte og vet ikke hva vi skal gjøre. Legen sa det kun var å smøre morgen og kveld, og det var behandlingen... Han ser jo ikke ut stakkars. Han har hatt dette i flere måneder nå. Anonymkode: acc36...eb4
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #10 Skrevet 20. februar 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Yngste her fikk mollusker. Kjøpte noe greier som vi penslet på. Forsvant da relativt fort egentlig Anonymkode: 98b05...bba Hva het det? Anonymkode: acc36...eb4
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #11 Skrevet 20. februar 2024 1 hour ago, Stor pike said: Inotyol tar det kjapt. Vi fikk også høre at det kom til å ta år. Inotyol tok det på et par uker. "Må ikke brukes på væskende eller infiserte sår. Inneholder ullfett (lanolin) som i sjeldne tilfeller kan forårsake lokale hudreaksjoner (for eksempel kontakteksem)" Hvordan blir dette med barn som allerede har atopisk eksem og kun bruker klær fra Hust&Claire i ull/bambus? Jeg er redd det gjør det verre, men skader kanskje ikke å teste? Hvor ofte smurte dere? Anonymkode: acc36...eb4
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #12 Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): . Dessuten holder vi jo i ham i bassenget og bader med ham, og da har vi tett hudkontakt. Anonymkode: 1979a...38d Dere kan jo ikke la være å ha hudkontakt med barnet deres, så det ville jeg ikle tenkt på. Det er vel også langt sjeldnere at voksne har det. Vi lot barna våre gå i bassenget som vanlig, og vi har ikke hørt at det var noe risiko. Vi fikk beskjed om å være litt mer restriktiv med å dele håndklær. Hos mine to tok det 6-12 mnd før de ble borte. Anonymkode: c1b38...738
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #13 Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Vi har fått mollusker i hus, og jeg ser det kan være langvarig og at behandling er lite effektivt. Hva gjør man? Hvor lenge slet dere med det? Favorittaktiviteten er å bade i basseng, og det er vel derfor han har fått det også. Har virkelig ikke lyst på dette selv heller. Det står at man kan bade i basseng, men det er jo synd om andre smittes. Dessuten holder vi jo i ham i bassenget og bader med ham, og da har vi tett hudkontakt. Er det virkelig ingenting å gjøre og at det er vanlig at det tar to år å bli kvitt der? Anonymkode: 1979a...38d NEI hold deg unna basseng! Det smitter andre da. Selv fikk barna det i basseng. Mange store mollusker og mange stygge synlige arr som ikke går vekk 15år etter. Det kan ta flere uker/måneder før det går vekk. Bare ikke pill på det så han får infeksjon. Anonymkode: 73352...91e 1
Petra200 Skrevet 20. februar 2024 #14 Skrevet 20. februar 2024 Vi har badet i basseng med mollusker, og boblebadet hvor vi faktisk vet at ingen er blitt smittet. Datteren vår hadde molluskene i ca 2 år, før de tørket inn og ble borte. Arrene har begynt å blekne
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #15 Skrevet 20. februar 2024 Da mine var små, og det var mye mollusksmitte, ble vi advart mot å la barn bade sammen.. Det smittet fortere i vann, sa de. Ca 15 år siden. Anonymkode: dcd19...c92 1
Stor pike Skrevet 20. februar 2024 #16 Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvordan blir dette med barn som allerede har atopisk eksem og kun bruker klær fra Hust&Claire i ull/bambus? Jeg er redd det gjør det verre, men skader kanskje ikke å teste? Hvor ofte smurte dere? Anonymkode: acc36...eb4 Det vet jeg ikke. Vi smurte sikkert et par ganger om dagen.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #17 Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Vi har fått mollusker i hus, og jeg ser det kan være langvarig og at behandling er lite effektivt. Hva gjør man? Hvor lenge slet dere med det? Favorittaktiviteten er å bade i basseng, og det er vel derfor han har fått det også. Har virkelig ikke lyst på dette selv heller. Det står at man kan bade i basseng, men det er jo synd om andre smittes. Dessuten holder vi jo i ham i bassenget og bader med ham, og da har vi tett hudkontakt. Er det virkelig ingenting å gjøre og at det er vanlig at det tar to år å bli kvitt der? Anonymkode: 1979a...38d Spør i svømmehallen, for eksempel her er fra badereglene hos Pirbadet i Trondheim: "Personer med smittsomme hudsykdommer skal ikke benytte badet.", så da er det ikke greit for barna med mollusker å bade der. Anonymkode: 21bac...8e3 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #18 Skrevet 20. februar 2024 Min hadde en sånn, visste ikke hva det var en gang, han pilla den av og den ble borte. Anonymkode: e2fd5...d27
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #19 Skrevet 21. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 20.2.2024 den 9.07): Yngste her fikk mollusker. Kjøpte noe greier som vi penslet på. Forsvant da relativt fort egentlig Anonymkode: 98b05...bba Husker du hva det het? Er det det som er etsende og kan være smertefullt? Anonymkode: 1979a...38d
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #20 Skrevet 21. februar 2024 Nasty og egoistisk å ta med barn med mollusker i offentlige basseng, æsj!!! Anonymkode: 5ffcd...f6f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå