Kittykat Skrevet 23. februar 2024 #21 Skrevet 23. februar 2024 Katten er 20 år. Den er gammel. Katten trenger mer nærhet og kos når den er så gammel. Det er helt normalt. Jeg reagerer på at dere skremmer henne med hårføneren og kaster klesplagg etter henne. Det burde dere slutte med. Hun vil i sengen deres for å være nær dere om natten. Katten deres oppfører seg helt normalt i forhold til alderen. Hun vil bare være sammen med familien sin om natten. Vår katt var også sånn mot slutten. Hun søkte mer nærhet og mer kos. Hun var også veldig pratsom. Jeg kan heller ikke se problemet med at katten er i sengen med dere. Vi har hatt katter i sengen vår i mange år og jeg kan ikke se at det er så mye verre enn svetting, flassing m.m som dere gjør i sengen. Katter er ganske renslig av seg. Vi hadde teppe til kattene våre i sengen vår som de lå på også. Pluss at jeg regner med at dere koser, klapper på katten og bærer katten i løpet av dagen, men å ha den i sengen med dere er ekkelt. Den skjønte jeg ikke helt heller. Mulig jeg er dum akkurat der, men jeg har aldri stengt noen av kattene vi har hatt igjennom årene ute fra soverommet mitt/vårt. Det var så koselig når kattene ville ligge i sengen med meg/oss. Dere er kattens hele liv. Katten er som sagt gammel og vil bare være sammen med dere. Hun vil være der dere er. Oppførselen du beskriver er helt normal for en katt som er 20 år. Jeg kan forstå at du er frustrert, men dere gjør ikke rett ved å skremme katten ut av rommet deres. 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #22 Skrevet 23. februar 2024 Regnbuefisk skrev (6 timer siden): Mener dere virkelig at fordi ts er "slem" som ikke gir katten nok nærhet, så er det en god løsning for katten å flytte den fra personen den har bodd sammen med hele sitt 20 år lange liv? Høres mest ut som dere vil straffe ts, ikke hjelpe katten.. Tror ikke du kommer til å lære katten av med denne vanen igjen ts. Enten må døren være lukket eller stengt med en grind av noe slag, eller så må dere nok legge til rette for at katten ligger på senga. Jeg synes et stort sengeteppe som dekker hele senga og putene var lurt. Hvis du skaffer et par stykker så kan du bytte de og vaske så ofte det trengs. Det handler ikke om nok kjærlighet det handler om mishandling. Anonymkode: 57d1a...367
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #23 Skrevet 23. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 19.2.2024 den 22.13): Blir så irritert. Katta prøver å gå inn på soverommet vårt hele tiden. Vil sove i senga osv. har ikke vært så ille før. Den har heller ALDRI fått lov å være inne på rommet. Hvis vi glemmer å lukke døren smetter hun inn, hvis jeg sitter å sminker meg der inne og døren er på en gløtt smetter hun seg inn, hun springer for å ikke bli sett. Prøver å få tak i henne for å bære henne ut, hun trekker seg unna for vet jeg skal ta henne ut. Prøver å hive en genser eller et tilgjengelig klesplagg under for å få henne til å gå men hun nekter. Eneste som har hjulpet i det siste er å sette på hårføneren å føne mot henne, da springer hun ut. Men føler ikke at jeg kan holde på slik heller??? Når hun da har pilet ut så tar det to min så kommer hun inn igjen. Vi har små barn også så ikke lett og holde døren igjen, i tillegg må vi ha varme inn på rommet så vi kan egentlig ikke lukke noen av dørene… når vi legger oss lukker vi døren, plutselig hører jeg katta hopper opp i senga. Blir gal. Hun ødelegger ting med neglene også. Hun er en tjue år gammel katte, noen som skjønner hvordan en sånn katte kan ha en sånn oppførsel?? forfølgende liksom Anonymkode: 87420...9bc Stakkars lille venn du burde aldri ha hatt lov til å ta ansvar for et dyr. Anonymkode: 57d1a...367 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #24 Skrevet 25. februar 2024 Av alle rare tråder, slemt å ilke la katten være på soverommet? Katten er nysgjerrig fordi det ikke er lov å være der, men får da ikke sår i sjelen av å ilke slippe inn! Anonymkode: d873d...e61
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #25 Skrevet 25. februar 2024 Regnbuefisk skrev (På 23.2.2024 den 9.53): Mener dere virkelig at fordi ts er "slem" som ikke gir katten nok nærhet, så er det en god løsning for katten å flytte den fra personen den har bodd sammen med hele sitt 20 år lange liv? Høres mest ut som dere vil straffe ts, ikke hjelpe katten.. Tror ikke du kommer til å lære katten av med denne vanen igjen ts. Enten må døren være lukket eller stengt med en grind av noe slag, eller så må dere nok legge til rette for at katten ligger på senga. Jeg synes et stort sengeteppe som dekker hele senga og putene var lurt. Hvis du skaffer et par stykker så kan du bytte de og vaske så ofte det trengs. Vel katten bodde da med TS sine foreldre i minst 12 av disse årene hvis TD flyttet ut da hun var 18 år. Så foreldrene er også nære personer for katten. Anonymkode: 58462...7d8 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå