Gå til innhold

Ny type passe treåringen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville du latt kjæresten gjennom 6 måneder blir hjemme med din febersyke treåring mens du er på jobb? Han har en 15-åring, så har jo vært borti småbarn før.

Må da også eventuelt måle temp og gi Paracet ved behov.

Nei, ikke mitt barn. Men en bekjent som fortalte dette som om det var helt naturlig. Jeg reagerte på det, og syntes det hørtes rart ut, og spesielt det med å skulle gi Paracet, og da rektalt. Ikke at jeg har noen indikasjon på at denne fyren skal gjøre noe "galt", men for barnets del? Det er jo en ganske inngripende ting å gjøre, selv for en mamma eller pappa. Jeg vet ikke om dette måtte gjøres, men jeg vet at det var en del av planen hvis det skulle trenges.

Er det jeg som overreagerer, eller tenker flere det samme?

Anonymkode: 152ef...c2b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis barnet er trygg på mammas kjæreste og har et godt forhold til han, så går vel det bra. 

Anonymkode: 6ccd1...c48

• Liker 3
Skrevet

Nei. Etter seks måneder ville ikke kjæresten vært introdusert en gang. 

Anonymkode: abe9e...8f7

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Hadde det hatt noe å si om far skulle på jobb og hans kjæreste gikk Paracet mikstur?

Anonymkode: 5b03c...38e

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hadde det hatt noe å si om far skulle på jobb og hans kjæreste gikk Paracet mikstur?

Jeg vet ikke 🤔

Hvis det hadde vært som med mine barn, som må holdes fast for å få i medisin, så føler jeg jo at det sidestiller litt, uavhengig av mann/dame og stikkpille/mikstur.

Skrevet
22 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg synes det er spesielt, uansett kjønn, å la en kjæreste man har vært sammen med i kun seks måneder være alene med det syke barnet sitt. Men mest fordi at hvis man har vært sammen i kun seks måneder, og barnet og kjæresten er så trygge på hverandre at kjærsten kan være alene hjemme med barnet når det er sykt, så har sannsynligvis kjæresten blitt introdusert til barnet veldig tidlig i forholdet.

Og det er vel dét jeg synes er merkelig; at barnet får knytte relasjoner til en kjæreste så tidlig i forholdet. Rundt seks måneder hadde jeg tenkt at det kanskje var på tide at barnet og kjæresten fikk hilse på hverandre for første gang liksom... 

En kamerat (enkemann) var sammen med ny dame i et år (5 år etter den avdøde konas bortgang), før han kom til meg og spurte om det var for tidlig å introdusere henne til barna.. 

Anonymkode: ce2ad...300

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Ville du latt kjæresten gjennom 6 måneder blir hjemme med din febersyke treåring mens du er på jobb? Han har en 15-åring, så har jo vært borti småbarn før.

Må da også eventuelt måle temp og gi Paracet ved behov.

Nei, ikke mitt barn. Men en bekjent som fortalte dette som om det var helt naturlig. Jeg reagerte på det, og syntes det hørtes rart ut, og spesielt det med å skulle gi Paracet, og da rektalt. Ikke at jeg har noen indikasjon på at denne fyren skal gjøre noe "galt", men for barnets del? Det er jo en ganske inngripende ting å gjøre, selv for en mamma eller pappa. Jeg vet ikke om dette måtte gjøres, men jeg vet at det var en del av planen hvis det skulle trenges.

Er det jeg som overreagerer, eller tenker flere det samme?

Nei... Etter 6 mnd ville de knapt ha møtt hverandre..  Og mitt barn = mitt ansvar.. Ikke en ny kjæreste.  

Først dersom vi bodde sammen ville jeg latt ny partner være hjemme med barnet dersom partner hadde mulighet. Jeg har rett på fri, det har ikke partner. 

Anonymkode: b9f9e...fff

• Liker 2
Skrevet

Umiddelbart tenker jeg at av hensyn til barnet, bør mor selv bli hjemme. Ikke fordi kjæresten ikke kan gi god nok omsorg ved sykdom, men fordi barnet er sårbart og har behov for forelder. Jeg passet mitt stebarn da jeg vi hadde vært sammen bare litt lenger. Tenkte ikke over det der og da, for formen var god da pappaen gikk på jobb. I retrospekt burde absolutt pappaen vært hjemme. Jeg hadde passet før, men aldri mens han var syk. Det var tydelig at han hadde hatt behov for pappa i situasjonen. 

Anonymkode: 3d7ef...5ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...