AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #1 Skrevet 19. februar 2024 Folk som kjøper billige boliger, pusser litt opp, og selger med profitt. Rinse and repeat. https://www.nettavisen.no/bolig/boligflipping/oppussing/har-tjent-sju-millioner-kroner-disse-grepene-gjor-emilie-og-havard-alltid-med-boligene-de-kjoper/f/5-95-1618686 Anonymkode: dc739...22e
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #2 Skrevet 19. februar 2024 Bra at noen tar seg tiden og energien det tar å pusse opp boligene Anonymkode: bcf29...ea1 11
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #3 Skrevet 19. februar 2024 Kvalmt! Dårlige mennesker. Anonymkode: 55a2d...7ef 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #4 Skrevet 19. februar 2024 Jeg ser ikke så mye forskjell på dem og andre som driver med investering på fulltid. Største forskjellen er vel at disse to faktisk jobber fysisk hardt for pengene, og hun har ikke mindre enn to utdanninger i tillegg, som helt klart er en viktig del. Anonymkode: e5597...2ac 8
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #5 Skrevet 19. februar 2024 Egoistiske individer. De driver prisene oppe slik at færre kommer seg inn på boligmarkedet. Kvalmende folk. Anonymkode: 3201f...c75 5
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #6 Skrevet 19. februar 2024 Jeg har flippet boliger selv og det er mye jobbing i starten. Og hvis du i tillegg skal leie ut, er det mange bitre leietakere der som har lagt et hat mot utleiere. Jeg har møtt noen av dem og spyr av tanken. Mange av dem ser ut til å ha dårlig boevne. At man ikke skjønner at man ikke skrur av alt av varmen i huset når man er bortreist hele januar, å ikke vite at vann på parketten ikke tørkes asap, bleier, bind, engangsservietter og mat ikke skal i do, aldri forlat rommet når man har levende lys, ei heller levende lys i vinduet ved siden av gardinene. Listen er lang! Boligflippere er ikke mer egoistiske enn andre. De som klager kan jo bare sette igang selv. Det krever selvdisiplin, lite fritid grunnet mye jobb og ekstremt mye sparing. Jeg er fortsatt utleier å leier kun ut via jungeltelegrafen. Da er det bekjente av de jeg allerede leier ut til hvor de garanterer for nye leietakere. Siden leien er latterlig lav til Oslo å være, vil ikke leietakerne mine ødelegge for seg ved at de anbefaler dårlige leietakere. Da stiger leien som har stått stille i mange år. Anonymkode: 1d296...684 4
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #8 Skrevet 20. februar 2024 Jeg ser på enkelte av de gamle bygårdsleilighetene her i Bergen av de setter inn utrolig stygge kjøkken og har pusset opp badet til å bli en mørk bunkers. Akkurat det er litt kjipt, at en klassisk leilighet har fått et «trendy» uttrykk som hvert øyeblikk er totalt utdatert, om det ikke er det allerede. Anonymkode: b5482...505 1 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #9 Skrevet 20. februar 2024 Jeg tipper at folk som ikke liker denne oppførselen bare er misunnelige fordi de ikke klarer å gjøre noe lignende selv. Men hvis dere hadde nok penger og tid til å gjøre noe lignende, så ville dere gjort noe lignende også. Anonymkode: fca55...939 6
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #10 Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg tipper at folk som ikke liker denne oppførselen bare er misunnelige fordi de ikke klarer å gjøre noe lignende selv. Men hvis dere hadde nok penger og tid til å gjøre noe lignende, så ville dere gjort noe lignende også. Anonymkode: fca55...939 Enig. Noen vil ha hele pakka uten å jobbe for det. Selv startet jeg med ingenting. Innvandrer bakgrunn med foreldre på lavinntektsyrker. Jeg hadde tre jobber under studietiden og droppet alt av det sosiale under studietiden. Da jeg søkte lån for første gang fikk jeg rett og slett beskjed om at jeg kastet bort tiden til rådgiveren i banken. Søkte jeg på nett, ble jeg oppringt for så ble lagt på. Det ga fanden i meg og jeg skulle vise dem. De første gangene jeg la ut annonse for utleie, så fikk jeg kommentar slengt etter meg hvor mye nark/kroppen min jeg solgte eller hvor mange jeg rana for å eie denne leiligheten. Anonymkode: 1d296...684 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #11 Skrevet 20. februar 2024 Jeg syns det er bra, og anser dem som smarte folk! Skulle ønske jeg hadde anledning til å gjøre det selv. Folk som rakker ned på dem er bare misunnelige. Anonymkode: b4891...9a7 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #12 Skrevet 20. februar 2024 Hva jeg synes? Jeg synes vell egentlig ingenting. Bra for dem. Anonymkode: 15ca0...a55
Bombasi Skrevet 20. februar 2024 #13 Skrevet 20. februar 2024 Synes det er positivt. Et bra konsept for å tjene noen kroner, samt for å bedre boligparken. I dag ønsker kjøperne at boligen ser mest mulig bra ut. Faktisk skulle ønske jeg kunne gjort lignende selv. Men jeg har det ikke i meg å ta på meg så mye jobb og være så rastløs som det å flippe boliger byr på. 2
BBB12345 Skrevet 20. februar 2024 #14 Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Folk som kjøper billige boliger, pusser litt opp, og selger med profitt. Rinse and repeat. https://www.nettavisen.no/bolig/boligflipping/oppussing/har-tjent-sju-millioner-kroner-disse-grepene-gjor-emilie-og-havard-alltid-med-boligene-de-kjoper/f/5-95-1618686 Anonymkode: dc739...22e Helt flott at noen kjøper en bolig i et fritt marked, pusser opp og selger i et fritt marked. slik det skal være. markedet bestemmer alltid pris, noen ganger vinner de andre ganger får de ikke gevinst.. Er kommunisme og statlig styrt eiendomsmarked man vil ha? LOL
BBB12345 Skrevet 20. februar 2024 #15 Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Egoistiske individer. De driver prisene oppe slik at færre kommer seg inn på boligmarkedet. Kvalmende folk. Anonymkode: 3201f...c75 Er du medlem i rødt? 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #16 Skrevet 20. februar 2024 Jeg syns det er kjedelig at de kjøper eneboliger, pusser opp og lager 4-5 leiligheter der. Vi bodde i et fint område litt utenfor sentrum, med en miks av barnefamilier, eldre og studenter. Men på den tiden vi bodde der ble boligene gjort om til studentkollektiv og det ble umulig å bo der grunnet festbråk i helgene. Vi var omringet av studentkollektiv. Veldig dumt, siden barnefamilier og eldre blir presset ut. Anonymkode: f73d5...831 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #17 Skrevet 20. februar 2024 Jeg er veldig overrasket over hvor positive folk i denne tråden er? For å gå inn i slike prosjekt har man profitt for øye. Noe som selvsagt er en ærlig sak. Men mange boligflippere velger mest mulig profitt på bekostning av å gjøre ting skikkelig. Boliger blir sminket, ved å ta alle overflater, og overse de dyre usynlige tingene. F.eks ved å legge flis på flis, eller male badet og bytte servant. I tillegg så deler de opp familieboliger til mindre leiligheter, og går for trendy innredning i øyeblikket, som gjerne ikke passer bygningen. jeg har sett veldig mange fine leiligheter og hus fra begynnelsen av 1900 tallet som blir lagt ut igjen med grå laminat og svarte kjøkken på stua. Og det gjør meg lei meg. Anonymkode: 8f233...9a6 5 1
Goodtimes Skrevet 20. februar 2024 #18 Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Kvalmt! Dårlige mennesker. Anonymkode: 55a2d...7ef Fordi de skaper sitt eget levebrød? Skikkelig kvalmt du. Noen mennesker as. Folk er så sykt avensjuke her i landet! Takler ikke at andre gjør det bra. Noe som motiverer til å stå på enda mer. 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #19 Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): jeg har sett veldig mange fine leiligheter og hus fra begynnelsen av 1900 tallet som blir lagt ut igjen med grå laminat og svarte kjøkken på stua. Og det gjør meg lei meg. Anonymkode: 8f233...9a6 Du må for all del ikke glemme spilevegg 😉 (selv om den er forholdsvis enkel å fjerne, sammenliknet med et kjøkken eller gråsvarte fliser på badet) Anonymkode: b5482...505 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #20 Skrevet 20. februar 2024 13 hours ago, AnonymBruker said: Jeg ser ikke så mye forskjell på dem og andre som driver med investering på fulltid. Største forskjellen er vel at disse to faktisk jobber fysisk hardt for pengene, og hun har ikke mindre enn to utdanninger i tillegg, som helt klart er en viktig del. Anonymkode: e5597...2ac De to har sikkert jobbet mye. Men gevinsten ved boligflipping ligger vel stort sett i generell pris-stigning, ha mye lån og til lav rente. Det er slik jeg har forstått det ikke så mye å tjene på selve oppussingen om man ikke har noe særskilt kompetanse på oppussing. Anonymkode: ecd71...621
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå