Gå til innhold

Hvorfor dater man hvis man ikke ønsker forhold?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kall meg gjerne gammeldags men skjønner ikke dette med dating.

Hører på en podcast om hvordan intervjuobjektet møtte sin forlovede, og hun forteller at hun nettopp hadde kommet ut av et langt forhold og var bestemt på å være singel.

Etter 10 dager lastet hun ned Tinder og ønsket å date.

Hvorfor det? Hun ønsket jo å være singel?

Min dating for 15-20  år siden var ons ute på byen og de har kun ført til spontan sex eller så har det blitt forhold ut av det.

Dater man i dag fordi man ønsker sex, noen å gå på café eller på byen med, ønsker en venn av motsatt kjønn eller hvorfor?

I min verden datet man noen man ønsket å bli kjæreste med.

Mvh Gamlis

Anonymkode: 9c425...fe5

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg datet først og fremst for å bli vende meg til å være rundt menn. Hadde ikke vokst opp med kompiser, og var generelt klein rundt menn. Så ble jeg varm i trøya, og begynte å date for litt "roting" og sex. Det varte ikke så lenge, før jeg møtte verdens flotteste mann, som jeg nå håper å dele resten av mitt liv med ❤️ 

Anonymkode: 6ea4e...c6b

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hører på en podcast om hvordan intervjuobjektet møtte sin forlovede, og hun forteller at hun nettopp hadde kommet ut av et langt forhold og var bestemt på å være singel.

Min dating for 15-20  år siden var ons ute på byen og de har kun ført til spontan sex eller så har det blitt forhold ut av det.

Dater man i dag fordi man ønsker sex, noen å gå på café eller på byen med, ønsker en venn av motsatt kjønn eller hvorfor?

Mvh Gamlis

Eller vi datet ikke. Gikk vi på byen fant vi noen å bli med hjem, enten nachspiel eller rett til sengs.

Enten så vi aldri fyren igjen eller så ble vi sammen.

Ts

• Liker 2
Skrevet

Jeg datet en i et halvår og ble skikkelig glad i ham, men det viste seg at han mener han ikke orker noe forhold fordi han aldri har vært i et og foretrekker å være alene. Hva holdt vi på med da? 🤦‍♀️ Irriterende. 

Anonymkode: 78b38...a45

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg datet en i et halvår og ble skikkelig glad i ham, men det viste seg at han mener han ikke orker noe forhold fordi han aldri har vært i et og foretrekker å være alene. Hva holdt vi på med da? 🤦‍♀️ Irriterende. 

Litt din feil og som ikke tok det opp tidligere da 

Anonymkode: 668b1...cbf

Skrevet

Noen damer er så frekke at de dater for å få en gratis middag, stikker av når regningen er på vei, har opplevd det selv og har kamerater som også har opplevd det. Noen virker det også at bare vil ha en brevvenn, skriver i evigheter, men vil aldri møtes.

Skrevet

Min ekskjæreste dro på date når han selv ikke ville ha kjæreste. Han var ensom uten meg. Så enkelt var det. 

Anonymkode: b1bcf...d31

Skrevet

Pga spenning, sex, sosial kontakt mm.

Anonymkode: 4a7c7...e23

• Liker 1
Skrevet

Jeg datet for å møte nye mennesker, ha det hyggelig, spenning, sex, moro, tidsfordriv, selvfølelse, sosialisering og opplevelser, for å nevne noe. 

Anonymkode: 2390f...8c4

• Liker 1
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Mvh Gamlis

Singel, dating og tinder er finere ord på å ri, unnskyld uttrykket, kuk-karusellen. 😂

Hun sier på en "penere" måte at hun skal knulle rundt.

Anonymkode: a6532...999

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Litt din feil og som ikke tok det opp tidligere da 

Anonymkode: 668b1...cbf

Når han var på en datingapp og hadde krysset av for "ønsker forhold" så føler jeg ikke at feilen lå hos meg. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Mvh Gamlis

Jeg dater fordi det er gøy og hyggelig.

Jeg er selvfølgelig åpen om dette med de jeg dater. Jeg er tydelig på at er forhold ikke er aktuelt.

Anonymkode: 6d62f...313

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg dater fordi det er gøy og hyggelig.

Jeg er selvfølgelig åpen om dette med de jeg dater. Jeg er tydelig på at er forhold ikke er aktuelt.

Du dater ikke, du ligger rundt. Kan du ordtaket om spaden?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du dater ikke, du ligger rundt. Kan du ordtaket om spaden?

Huh? Jeg «ligger ikke». Jeg dater.

Du vet hva en date er ikke sant? 

Skrevet

Folk er virkelig ikke enig i om dating betyr kaffe/ bli kjent, ligge rundt eller kjæreste.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Singel, dating og tinder er finere ord på å ri, unnskyld uttrykket, kuk-karusellen. 😂

Hun sier på en "penere" måte at hun skal knulle rundt.

Det er jo ikke noe annerledes enn singel og evt gå på ons for 25 år sia. Bare at nå prater vi veldig stygt om det pga det skjer via app og ikke i stupfylla på byen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Mvh Gamlis

Fordi det er gøy og single har også behov...

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Jeg startet å date for å møte nye mennesker. Var klar i profilen at jeg ikke var ute etter giftemål og barn. Been there, done that.

Men at om det skulle klaffe ville jeg ha en bestevenn, partner og elsker. 

Så jeg var åpen for å møte noen uten intensjon om at vedkommende skulle være noe seriøst. Gikk heller på magefølelse og kjemi. Ble mange kaffe treff og et par gikk vi litt mer seriøst inn i det for å kjenne etter om det kunne utvikle seg. Det ble feil så varte et par mnd.

Så snublet jeg over kjæresten og det slo ned som Lyn fra klar himmel. This is it🤷🏻‍♀️

Skrevet

Fordi dating og å møte mennesker er gøy? Sex er gøy? Utforsking er gøy? 

Mens forhold er som regel ganske dølt. 

Anonymkode: 64e64...6ee

Skrevet

Alt fra tidsfordriv, til å treffe nye mennesker, til noe mer uforpliktende hygge i senga, til kun romantikk på kaffebar osv. Grunnene er mange, og man bør legge en innsats i å beskrive hva man selv ønsker i profilen sin. Ikke det at alle alltid forteller sannheten om det, men man øker i alle fall sannsynligheten for å treffe noen som ser etter noe seriøst hvis det er det man selv ønsker. Så får man ha følerne litt ute når man treffer noen på date for å finne ut av hva de egentlig ønsker. 

Anonymkode: 98ef7...07e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...