Gjest dobbelx Skrevet 1. februar 2006 #1 Skrevet 1. februar 2006 Jeg lurer på hva dere bruker? Har alltid brukt formfett, men synes av og til av kakebunnen henger litt fast eller at jeg ikke får kaken hel ut av formen.. Hva gjør jeg feil? Hadde det vært bedre med bakepapir i bunnen, og hvordan gjør jeg det rent praktisk? Takk for tips:) *skulle ønske jeg var en skikkelig god kakebaker*
Belit Skrevet 1. februar 2006 #3 Skrevet 1. februar 2006 Jeg smører formen med fast fett (smør el margarin) OG forer både bunnen og sidene med bakepapir. Jevn og fin steking og ikke en smule som henger igjen da!
Gjest dobbelx Skrevet 1. februar 2006 #4 Skrevet 1. februar 2006 Tar du bakepapir på oppå smøret? Hvordan tar du bakepapiret vekk fra kaken når den er ferdig da?!
LilleMy Skrevet 1. februar 2006 #5 Skrevet 1. februar 2006 Bakepapir og kun det i bunnen, og smører med smør/mel på kantene rundt. Synes formfett er vanskelig å vaske vekk.
Arkana Skrevet 1. februar 2006 #6 Skrevet 1. februar 2006 Bruker alltid bakepapir i springformer, da legger jeg bakepapiret oppå bunnen og fester kanten og klipper av resten rundt, så smører jeg bunnen og kantene med margarin. Former uten løs bunn blir bare smurt.
Mini_me Skrevet 1. februar 2006 #8 Skrevet 1. februar 2006 Det kommer vel alt an på formen det...dersom det er en metallform ville jeg bruikt formfett/smør og drysset litt mel i bunnen slik at det blir et tynt lag mel... Da får en kaken enkelt ut av formen.. Dersom det er teflonform bruker jeg ingenting.
Impala Skrevet 2. februar 2006 #9 Skrevet 2. februar 2006 Jeg smører med smør/margarin, og drysser over litt mel.
Gjest Gjesta Skrevet 2. februar 2006 #10 Skrevet 2. februar 2006 Bruker alltid bakepapir i springformer, da legger jeg bakepapiret oppå bunnen og fester kanten og klipper av resten rundt, så smører jeg bunnen og kantene med margarin. Former uten løs bunn blir bare smurt. ← jeg gjør også sånn. Har aldri problemer ....
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2006 #11 Skrevet 2. februar 2006 Bakepapir i bunnen og smører med smør rundt kantene. Dette gjør jeg både i springformer og former med fast bunn.
Annie Skrevet 2. februar 2006 #12 Skrevet 2. februar 2006 Bruker alltid bakepapir i springformer, da legger jeg bakepapiret oppå bunnen og fester kanten og klipper av resten rundt, så smører jeg bunnen og kantene med margarin. ← Former uten løs bunn legger jeg bakepapir i.
Gjest gjest1 Skrevet 2. februar 2006 #13 Skrevet 2. februar 2006 Legger bakepair i bunnen av langpanna, smører ikke kantene, de løsner jeg med en kniv rundt hvis det er behov. I springform legger jeg bakepair over bunnen og fester ringen, smører kantene og strør med semulegryn.
Gjest vimse Skrevet 2. februar 2006 #14 Skrevet 2. februar 2006 Sprayer eller smører, og strør med semulegryn.
Malama Skrevet 2. februar 2006 #15 Skrevet 2. februar 2006 Bakepapir i bunnen av springformen slik som beksrevet lenger oppe, og smører kantene. Men jeg har ingen kakeform uten løs bunn, så hvordan jeg da ville gjort det vet jeg ikke.
Kristin Skrevet 2. februar 2006 #16 Skrevet 2. februar 2006 Bruker alltid bakepapir i springformer, da legger jeg bakepapiret oppå bunnen og fester kanten og klipper av resten rundt, så smører jeg bunnen og kantene med margarin. Former uten løs bunn blir bare smurt. ← Slik gjør jeg og.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå