AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #1 Skrevet 19. februar 2024 Noen her som har opplevd mange kjemiske graviditeter (veldig tidlig SA - rundt uke 5), og senere opplevd et normalt svangerskap og fått et friskt barn? Er fortvilet fordi jeg har hatt fire kjemiske (som jeg vet om) på rundt ett år. Har to barn fra før, og har vært hos gynekolog og sjekket med blodprøver og ultralyd av livmor og eggstokker. Alt virker normalt og fikk beskjed om at jeg sannsynligvis har hatt uflaks. Håper noen vil dele erfaringer, negative eller positive. Håper ikke alle disse kjemiske er tegn på at jeg ikke lenger kan få et friskt barn. Anonymkode: 69844...d3e
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #2 Skrevet 19. februar 2024 Hatt fem kjemiske og en MA. Alle fem kjemiske kom akkurat til uke 4+5 HVER gang, så blødde jeg. MA’en hadde stoppet opp 5+0, så skulle vel egt vært en kjemisk den også. Jeg endte opp med ivf privat for å få støttemedisiner som blodfortynnende og prednisolon. Er i uke 13 nå, så ser ut til å gå veien denne gangen Anonymkode: 9f8ca...788 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #3 Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hatt fem kjemiske og en MA. Alle fem kjemiske kom akkurat til uke 4+5 HVER gang, så blødde jeg. MA’en hadde stoppet opp 5+0, så skulle vel egt vært en kjemisk den også. Jeg endte opp med ivf privat for å få støttemedisiner som blodfortynnende og prednisolon. Er i uke 13 nå, så ser ut til å gå veien denne gangen Anonymkode: 9f8ca...788 Så bra! Gratulerer. Jeg har også fått støttemedisiner; har fått blodfortynnende (albyl-e) og lutinus (progesteron). Har fått beskjed om at jeg kan bruke disse fra og med positiv test. Brukte begge nå sist gang jeg hadde kjemisk, men det hjalp ikke noe. Anonymkode: 69844...d3e
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #4 Skrevet 19. februar 2024 Hvorfor er du så sikker på at det er hos deg det er noe feil? Kan like gjerne være dårlig sæd. Hvordan er fars livsstil, kosthold, alder, etc.? Anonymkode: dd015...62a
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #5 Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor er du så sikker på at det er hos deg det er noe feil? Kan like gjerne være dårlig sæd. Hvordan er fars livsstil, kosthold, alder, etc.? Anonymkode: dd015...62a Han har normal sæd, og relativt sunn nok livsstil. Han er i 50-årene, så er nok ikke like bra sæd som hos en 25-åring selvsagt. Anonymkode: 69844...d3e
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #6 Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Han har normal sæd, og relativt sunn nok livsstil. Han er i 50-årene, så er nok ikke like bra sæd som hos en 25-åring selvsagt. Anonymkode: 69844...d3e 😳 Dere må tenke på det stakkars barnet som må vokse opp med en gammel far. Anonymkode: c4fc2...691
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #7 Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Han har normal sæd, og relativt sunn nok livsstil. Han er i 50-årene, så er nok ikke like bra sæd som hos en 25-åring selvsagt. Anonymkode: 69844...d3e Likevel, det spiller jo inn. Sædkvaliteten er visstnok veldig viktig for den tidlige celledelingen. Anonymkode: dd015...62a 1
Sansel Skrevet 19. februar 2024 #8 Skrevet 19. februar 2024 3 kjemiske på 5 mnd. Ble gravid den 6 mnd, naturlig og uten noe form for støtte. Har hatt et helt normalt svangerskap med veldig lite plager, baby er frisk og fin - forventet ankomst i løpet av en uke 🥰 Fikk også beskjed av gynekolog om at jeg nok hadde hatt uflaks, og at eggløsning ikke hadde kommet ordentlig igang etter prevansjonsslutt. Er 30 år. 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #9 Skrevet 19. februar 2024 Men er du i den situasjonen, TS? Og lurer på hva du synes gjøre? Anonymkode: dd015...62a
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #10 Skrevet 19. februar 2024 Faren er over 50 år det aier jo alt. Anonymkode: 4b994...470
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #11 Skrevet 20. februar 2024 Jeg har hatt flere kjemiske og også en spontanabort og har tre barn. Det er veldig vanlig å ha kjemiske, det er bare at de fleste ikke vet det fordi mensen bare kommer en dag eller to for sent og de ikke tenkte at de var gravide eller ikke testet så tidlig. Anonymkode: 69942...540
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #12 Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har hatt flere kjemiske og også en spontanabort og har tre barn. Det er veldig vanlig å ha kjemiske, det er bare at de fleste ikke vet det fordi mensen bare kommer en dag eller to for sent og de ikke tenkte at de var gravide eller ikke testet så tidlig. Anonymkode: 69942...540 Opplevde du vanlige svangerskap etter de kjemiske? Anonymkode: 69844...d3e
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #13 Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Opplevde du vanlige svangerskap etter de kjemiske? Anonymkode: 69844...d3e Ja, hadde flere kjemiske før vi i det hele tatt fikk barn (mens vi prøvde på førstemann) og også en eller to mens vi prøvde på andre. Anonymkode: 69942...540 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #14 Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ja, hadde flere kjemiske før vi i det hele tatt fikk barn (mens vi prøvde på førstemann) og også en eller to mens vi prøvde på andre. Anonymkode: 69942...540 Så heldige dere er som lyktes til slutt, og takk for at du deler. ❤️ Anonymkode: 69844...d3e
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #15 Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Noen her som har opplevd mange kjemiske graviditeter (veldig tidlig SA - rundt uke 5), og senere opplevd et normalt svangerskap og fått et friskt barn? Er fortvilet fordi jeg har hatt fire kjemiske (som jeg vet om) på rundt ett år. Har to barn fra før, og har vært hos gynekolog og sjekket med blodprøver og ultralyd av livmor og eggstokker. Alt virker normalt og fikk beskjed om at jeg sannsynligvis har hatt uflaks. Håper noen vil dele erfaringer, negative eller positive. Håper ikke alle disse kjemiske er tegn på at jeg ikke lenger kan få et friskt barn. Anonymkode: 69844...d3e Hadde en sa, en MA og 3 kjemiske på rappen. Fikk lutinus og progynova. Satt på første forsøk med den medisinen. Det er ikke standard behandling men var et eksperiment. Jeg er 3 damen på rad med habituell abort dette har fungert for på første forsøk.. Anonymkode: 9c60e...84d 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #16 Skrevet 20. februar 2024 Jeg har hatt mange kjemiske. Gynekolog sa det mest sannsynlig var pga "dårlig" kvalitet på eggene mine pga alderen min (jeg er 39) Jeg er nå etter 2 års prøving med flere kjemiske (nærmere ti) gravid og alt er normalt. Jeg er ikke langt på vei men får god oppfølging med UL og blodprøver. Lykke til! Det er absolutt mulig! Anonymkode: fc03f...58a 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #17 Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har hatt mange kjemiske. Gynekolog sa det mest sannsynlig var pga "dårlig" kvalitet på eggene mine pga alderen min (jeg er 39) Jeg er nå etter 2 års prøving med flere kjemiske (nærmere ti) gravid og alt er normalt. Jeg er ikke langt på vei men får god oppfølging med UL og blodprøver. Lykke til! Det er absolutt mulig! Anonymkode: fc03f...58a Og bare for å nevne det så har jeg tre friske barn fra før av, så det var ikke før etter jeg fylte en viss alder at det ble vanskelig å bli gravid og å få spiren til å sitte. Vet ikke om det er relevant eller noe. Anonymkode: fc03f...58a 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #18 Skrevet 21. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 19.2.2024 den 21.26): Noen her som har opplevd mange kjemiske graviditeter (veldig tidlig SA - rundt uke 5), og senere opplevd et normalt svangerskap og fått et friskt barn? Er fortvilet fordi jeg har hatt fire kjemiske (som jeg vet om) på rundt ett år. Har to barn fra før, og har vært hos gynekolog og sjekket med blodprøver og ultralyd av livmor og eggstokker. Alt virker normalt og fikk beskjed om at jeg sannsynligvis har hatt uflaks. Håper noen vil dele erfaringer, negative eller positive. Håper ikke alle disse kjemiske er tegn på at jeg ikke lenger kan få et friskt barn. Anonymkode: 69844...d3e Har to friske barn fra før. Måtte ta abort i uke 13 pga trisomi 18 for halvannet år siden. Etter det hadde jeg tre eller fire kjemiske graviditeter, og tenkte som så at jeg kanskje ikke ville klare å få flere barn (er 37 år gammel). Men nå er jeg gravid med termin om tre måneder. Alt ser bra ut ifølge flere ultralyder, og NIP testen var også fin. Anonymkode: 93841...f93 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå