AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #41 Skrevet 22. februar 2024 kjærring skrev (16 minutter siden): Det handler om helling på bilstolen og ryggen. Hiv han i vogna og la han bli vant med det eller kenguru. Når han blir vant med det så går det fint Det går ikke fint når ha. Gråter seg rød og blå i ansiktet og gjør det motsatte av å roe seg ned. Anonymkode: 15cda...56b
kjærring Skrevet 22. februar 2024 #42 Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det går ikke fint når ha. Gråter seg rød og blå i ansiktet og gjør det motsatte av å roe seg ned. Anonymkode: 15cda...56b Men da må du finne ut av grunnen. Hvor mye sover han? Hvor gammel? Magesmerter? Luftproblemer? Overstimuli? Overtrøtt?
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #43 Skrevet 22. februar 2024 Har forresten spurt helsestasjonen og det går fint an at han ligger i den stolen og sover inne ☺️ Anonymkode: 15cda...56b
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #44 Skrevet 22. februar 2024 kjærring skrev (Akkurat nå): Men da må du finne ut av grunnen. Hvor mye sover han? Hvor gammel? Magesmerter? Luftproblemer? Overstimuli? Overtrøtt? Hadde jeg skjønt det så! Noen ganger blir han overtrøtt nettopp fordi han ikke sovner! Og jeg kan legge han ned i vogna etter at han sovna på meg og sp begynner han å gråte eller sover der mams 5-10 minutter. Så er min erfaring at han sovner og roer seg greit i bilsetet. Og nå har jeg fått svar fra helsestasjonen om at der kan han bare ligge. Anonymkode: 15cda...56b
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #45 Skrevet 22. februar 2024 41 minutter siden, kjærring said: Men da må du finne ut av grunnen. Hvor mye sover han? Hvor gammel? Magesmerter? Luftproblemer? Overstimuli? Overtrøtt? Alle barn har ikke en grunn annet enn at de ikke liker det. Så enkelt. Anonymkode: c97b8...ba6
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #46 Skrevet 22. februar 2024 Ikke lest alle kommentarene. Men har du tenkt på om ungen har reflux? Mtp baby roer seg i bilstol, eller oppå deg? Anonymkode: e7543...109
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #47 Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ikke lest alle kommentarene. Men har du tenkt på om ungen har reflux? Mtp baby roer seg i bilstol, eller oppå deg? Anonymkode: e7543...109 Han gulper, men ikke sånn at det er serlig mye. Legger på seg som han skal. Tror ikke det er noe galt med han, han bare liker best å ligge på meg, Anonymkode: 15cda...56b
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #48 Skrevet 22. februar 2024 Mye merkelige svar her! Svært så dramatisk enkelte skal være. Herregud selvfølgelig går det fint for en periode og med måte! Første her sov av og til i bilstolen på stuegulvet, fordi vi ikke ville vekke opp en baby etter bilturer eller ærend. Gikk helt fint! Nummer to nå sovner lett i bil og det hender hun sover litt i bilstolen etter kjøreturer også. Vår cybex kan slås ut flatt når den er av bil, men om man ikke har det så går det helt fint. Gjør det som funker det er bare en liten periode babyer er sånn og da bruker man alle triks. Bilstol er det flere jeg kjenner som bruker. Anonymkode: 661cc...ede 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #49 Skrevet 22. februar 2024 Og kvalt i bilsetet når man sover? Han ligger da ikke å henger med hodet oppi der? Anonymkode: 15cda...56b
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #50 Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Og kvalt i bilsetet når man sover? Han ligger da ikke å henger med hodet oppi der? Anonymkode: 15cda...56b Så små babyer rører ikke på seg på samme måte som et større barn, og klarer heller ikke løfte hodet på samme måte. En baby som blir sittende i feil stilling kan kveles, og dette er ikke noe man hører (eller ser før ungen har vært uten oksygen og er blå). De trenger ikke henge med hodet for å bli kvalt, det er en grunn for at stolen skal ha 45 grader helling i bilen, nettopp fordi de skal ha liggende stilling for å sikre frie luftveier, og ikke bli sittende i oppreist stilling… Anonymkode: 1d60f...1c6
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #51 Skrevet 22. februar 2024 Baby trenger ikke henge med hodet for at det kan være farlig. Kan du ikke bare legge et håndkle eller noe under bilstolen så den får riktig helning? Hvorfor ta sjansen? Kilder: https://nhi.no/familie/barn/bilstolen-til-spedbarnet-bor-ikke-brukes-som-sovested-inne https://www.lullabytrust.org.uk/safer-sleep-advice/product-information/car-seats-and-sids/ Anonymkode: 727d3...0bb
kjærring Skrevet 23. februar 2024 #52 Skrevet 23. februar 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Alle barn har ikke en grunn annet enn at de ikke liker det. Så enkelt. Anonymkode: c97b8...ba6 babyer gråter av en grunn, og om de gråter til de blir blå så er det en grunn
Fru_K Skrevet 23. februar 2024 #53 Skrevet 23. februar 2024 I sånne perioder var det bare bæresjal som funket her. Jeg hadde ham foran, for jeg gadd aldri å lære meg hvordan man gjorde det for å ha ham på ryggen 😅. Vi hadde flere ulike både bæreseler og sjal, men det var det enkleste sjalet som var best, både for meg og ham. Jeg turte ikke ha ham i bilsetet inne. Om natten la jeg en rullet gulpeklut under den ene siden hans så han ikke lå helt flatt (i samråd med manuellterapeut). Heldigvis var dette bare i relativt korte perioder. Ellers sov han flatt. Så mitt beste tips er bæresjal. Selv om det betyr å ha baby inntil deg, så kan du i det minste ha hendene fri og du kan feste det sånn at du ikke får vondt i ryggen og skuldre... Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #54 Skrevet 23. februar 2024 kjærring skrev (5 timer siden): babyer gråter av en grunn, og om de gråter til de blir blå så er det en grunn Ja fordi han ikke vil ligge i vogna. Anonymkode: 15cda...56b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå