Gå til innhold

Sove i bilsetet hvor galt er det?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Prøvd svøping?

Anonymkode: 6778e...eb6

Ja, men han blir bare sint om jeg legger han ned. Har bare forsøkt med vanlig teppe da og han får liksom veiva seg ut igjen ganske fort. 

Anonymkode: 15cda...56b

• Liker 1
Skrevet

Prøvd moonboon? 

Anonymkode: 65cbf...47a

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Prøvd moonboon? 

Nei, dyre greier å kjøpe for et par mnd har jeg tenkt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Dyrt ja, men du kan selge igjen for nesten samme prisen. Mange som leier ut så du kan prøve en ukes tid før du kjøper. 

Anonymkode: 136a9...3b1

Skrevet

Jeg var så redd for kvelning så jeg turte aldri la baby sove i noe annet enn helt flat stilling eller veldig korte bilturer..

Hadde og en som helst ville sove dupp på meg. Mitt beste tips er egentlig å bare godta det og forsøke å gjøre det beste ut av det. Jeg forstår absolutt følelsen av å være touched out men forsøk å gjør det om til en hyggelig greie. Jeg la fra meg alle ideer om at jeg skulle klare å legge ned baby og slapp derfor all frustrasjon om at det ikke gikk, og da føltes det faktisk bedre og lettere. Benket meg foran TVn eller med en god bok og så på dupp-tid som en hvilestund for meg selv (bare med en baby i fanget). Brukte puter osv for å sitte behagelig uten å bli så sliten av å holde baby. Ble veldig fint egentlig og jeg gjorde det lenge etter at det sikkert hadde gått an å slutte med det :D Tenk at det er kjempefint for baby også.

Mitt andre tips er at når far til baby er hjemme så tas duppene på ham. Ser at baby er 4 mnd og legger seg kanskje ikke så sent men fra 0-4 mnd her så sov iallfall baby mye på far på kvelden så jeg fikk litt fri fra kroppskontakten.

Anonymkode: 727d3...0bb

• Liker 4
Skrevet

Vi spurte hs om dette da vi er ofte ute på langtur med bil. Har familie i Sverige. Hun sa at dagens bilstoler er så bra at det går helt fint at barna sover flere timer i dem. Kjenner også en som jobber i et bilstolfirma, og han sier det samme. Så det skal gå helt fint :)

Anonymkode: 70b43...be4

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi spurte hs om dette da vi er ofte ute på langtur med bil. Har familie i Sverige. Hun sa at dagens bilstoler er så bra at det går helt fint at barna sover flere timer i dem. Kjenner også en som jobber i et bilstolfirma, og han sier det samme. Så det skal gå helt fint :)

I bilen , ja. Men en baby skal ikke sove i bilstol når den ikke er montert i bilen😊 

Anonymkode: 1d60f...1c6

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg var så redd for kvelning så jeg turte aldri la baby sove i noe annet enn helt flat stilling eller veldig korte bilturer..

Hadde og en som helst ville sove dupp på meg. Mitt beste tips er egentlig å bare godta det og forsøke å gjøre det beste ut av det. Jeg forstår absolutt følelsen av å være touched out men forsøk å gjør det om til en hyggelig greie. Jeg la fra meg alle ideer om at jeg skulle klare å legge ned baby og slapp derfor all frustrasjon om at det ikke gikk, og da føltes det faktisk bedre og lettere. Benket meg foran TVn eller med en god bok og så på dupp-tid som en hvilestund for meg selv (bare med en baby i fanget). Brukte puter osv for å sitte behagelig uten å bli så sliten av å holde baby. Ble veldig fint egentlig og jeg gjorde det lenge etter at det sikkert hadde gått an å slutte med det :D Tenk at det er kjempefint for baby også.

Mitt andre tips er at når far til baby er hjemme så tas duppene på ham. Ser at baby er 4 mnd og legger seg kanskje ikke så sent men fra 0-4 mnd her så sov iallfall baby mye på far på kvelden så jeg fikk litt fri fra kroppskontakten.

Utfordringen er at det hjelper ikke å sette seg ved tvn , jeg må gå rundt. 

• Hjerte 1
Skrevet

Prøvd bilstol på vogn? Og sjekket helning 

Anonymkode: afb5b...a70

Skrevet

Vektsovepose? Siden han liker å ligge trangt.. 

Anonymkode: e5229...242

Skrevet

Jeg ville forsøkt å montere bilstolen på vogna (adaptere er billige). Men sjekk helning først, selvfølgelig. 

Og du har full medfølelse fra meg. Jeg har selv sovet noen timer tilsammen i bilen i garasjen, den perioden min sønn kun ville sove i bilstol. 

Anonymkode: 76bf0...d26

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Mange leier ut. Verdt å prøve 

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Mange leier ut. Verdt å prøve 

Hvor kan man leie en slik? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hvor kan man leie en slik? 

Søk på moonboon på finn.no så kan du se om noen leier ut i ditt område. 
Feks som bildet under

IMG_9108.thumb.jpeg.0c59ed04a366784a78231d8d3ba07460.jpeg

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Søk på moonboon på finn.no så kan du se om noen leier ut i ditt område. 
Feks som bildet under

IMG_9108.thumb.jpeg.0c59ed04a366784a78231d8d3ba07460.jpeg

Skjønner. Takk ☺️

Skrevet
On 2/20/2024 at 10:10 AM, AnonymBruker said:

I bilen , ja. Men en baby skal ikke sove i bilstol når den ikke er montert i bilen😊 

Anonymkode: 1d60f...1c6

Der har vi også gjort innimellom. Ikke noe problem det! Man må bare passe på at barnet ikke henger med hodet, og det gjør det ikke om stolen står på gulvet.  I hvertfall ikke vår. Kanskje ts kan kjøpe seg Besafe Beyond. Den går det an å justere liggedelen på, ikke bare stolen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.2.2024 den 23.43):

Kan informere om at han nå sover oppå meg. Bedre det enn hylgråt, men hvorfor kan han ikke bare ligge i en seng.. for  seg selv… i alle fall en time!

Ingen av mine barn sov noe som helst sted utenom liggende på magen oppå meg/far eller i bæresele før de var så store at de kunne rulle rundt og legge seg på magen. De hatet å ligge på ryggen, hatet vogn, hatet bilstol.😄 Tror det er ganske normalt at barn er «vanskelige» sånn. 

Anonymkode: 91855...6e0

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Der har vi også gjort innimellom. Ikke noe problem det! Man må bare passe på at barnet ikke henger med hodet, og det gjør det ikke om stolen står på gulvet.  I hvertfall ikke vår. Kanskje ts kan kjøpe seg Besafe Beyond. Den går det an å justere liggedelen på, ikke bare stolen.

Små babyer kan kveles om de sitter for oppreist og sover selv om de ikke henger med hodet! Faren er større dess yngre de er. 

Derfor skal ikke små babyer sove i sittende stilling, ikke i bilstol plassert på gulvet, ikke i sittedel på vogna om den ikke blir helt flat osv.

Selv om dere tok sjansen er det dumt å spre feilinformasjon på nettet om at dette går helt fint.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Du kjenner garantert noen som har et bæresjal liggende. Be om å få låne det, og be eventuelt også om litt hjelp med å lære å bruke det. I bæresjal kan du feste babyen på ryggen (ja, også en på fire måneder), men da må du selvfølgelig ha stålkontroll på hvordan du gjør det (øv gjerne mens du sitter på kne på en madrass og har noen som følger med og veileder). For meg var det i hvert fall veldig fint å kunne gjøre hva som helst (bortsett fra å lene meg bakover i lenestolen …) mens babyen sov på meg. En bonus er at du merker de første tegnene til oppvåkning, og da kan du bevege deg og bysse barnet over i neste søvnfase. 

Anonymkode: f0c5d...135

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.2.2024 den 20.55):

Det er vel på grunn av ryggen og sittestilling tror jeg? Resten av det du nevner passer jeg så klart på. 

Det handler om helling på bilstolen og ryggen. 

Hiv han i vogna og la han bli vant med det eller kenguru. Når han blir vant med det så går det fint

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...