NordicViking Skrevet 19. februar 2024 #1 Del Skrevet 19. februar 2024 'Vinnerschkalle' er en norsk kjendis-realitykonkurranse i åtte deler. Premiere på TV 2 tirsdag 20. februar kl. 21:40. Programledere er Petter Northug og Harald Eia. Deltagerne er: Jan Tore Kjær, Frank Løke, Karoline Dyhre Breivang, Isak Dreyer, Silje Sandmæl, Salum Kashafali, Cecilie Maria Bolander, Magnus Midtbø, Solveig Gulbrandsen og Ragnhild Haga. (Se trailer hos TV2) Det ser ut til å være en slags parodi på 'Mesternes mester'/'Fangene på fortet'. Harald Eia er i karakter som 'Kjell Aronsen', bedre kjent som 'Oslolosen'. Skal bli interessant å se hva dette er, selv om jeg ikke har de helt store forventningene. Kritikerne har ikke akkurat hoppet i taket. (VG) 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 20. februar 2024 #2 Del Skrevet 20. februar 2024 Jeg ble litt sånn "Oslolosen? Nå?" Jeg syntes han var kjempemorsom, var blodfan av det som da var Ut i vår hage - gjengen, og var til og med på vandring langs Akerselva med Oslolosen som guide og påfølgende DVD-releasefest. MEN det var i 2008. Det er noen år siden, foråsidetsånn... Veldig usikker på om det er morsomt lenger nå, det føles som at humoren har gått videre på en måte. Og de unge som ikke fikk med seg EIa/Tufte/Antonsen den gangen, eller som ikke vet at det i mange år var humor og karakterer Eia drev med, må jo tenke at hvorfor i alle dager er han Brille-podcast-duden plutselig i et rart kostyme og skriker...? 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 20. februar 2024 #3 Del Skrevet 20. februar 2024 Jeg forstår ikke dette melkeriet TV2 har satt i gang med rundt Harald Eia nå i 2024. Harald Eia er med i nysatsingene Spillet og Vinnerschkalle samtidig. Det blir litt for meget for min del. Fyren er fullstendig utdatert humoristisk og har i sin podcast kommet med flere sleivspark nedover mot folk og grupper (herav ME-syke), og bedre blir det ikke at han skal opptre som karakteren Oslolosen i Vinnerschkalle, en karakter som er enda mer utdatert enn Eia selv. Det blir så påtatt når han liksom skal være en selverklært "vitenskapsmann" som sosiolog (blir litt som om at Finnes sier han er siviløkonom når han "bare" er økonom), og samtidig skal gå rundt med denne masken og spille bajas som Oslolosen. 15 år for sent. For øvrig synes jeg at TV-markedet er mettet for konseptet Vinnerschkalle allerede, og jeg kan ikke tenke meg til at denne Oslolosen skal gjøre en særlig forskjell på ting. Så jeg skal forsøke meg på Spillet på tross for Harald Eia der, og melder pass til Vinnerschkalle pga at Harald Eia er med her. 13 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iRack Skrevet 20. februar 2024 #4 Del Skrevet 20. februar 2024 (endret) ... Endret 21. mars 2024 av iRack 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sissy33 Skrevet 20. februar 2024 #5 Del Skrevet 20. februar 2024 Man kan undre seg på hvem som er tiltenkt målgruppe her? De unge, som opplever Oslolosen for første gang? Jeg tror ikke de skjønner greia. Vi som var fans av Harald Eia/Ut i vår hage en gang i tiden? Vi har gått videre. Folk som er interessert i å se kjendiser gjøre ting de i større eller mindre grad mestrer? Det finnes allerede drøssevis av programmer for dem. Fans av Petter Northug? De tror jeg blir skuffa hvis de forventer massevis av sprell fra den kanten, han virker ikke akkurat overmåte interessert her. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BrukonymAner Skrevet 20. februar 2024 #6 Del Skrevet 20. februar 2024 (endret) Dette var drit. En gjeng tilfeldige deltakere slengt sammen for å trille medisinball og kaste ball på plastbeger, ispedd en halvtime med monolog fra karakter med skjærende køddestemme som hadde sin topp for drøye 15 år siden. Selve konkurransekonseptet har blitt gjort tusen ganger bedre før av samtlige kanaler. Endret 20. februar 2024 av BrukonymAner 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ane Rikke Skrevet 20. februar 2024 #7 Del Skrevet 20. februar 2024 Jeg holdt på å le meg ihjel jeg, men er tydeligvis alene om det 😅 10 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRosa Skrevet 21. februar 2024 #8 Del Skrevet 21. februar 2024 Noe av det dummeste jeg har sett på lenge! På ingen måte morsomt! Blir med den ene episoden. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelheart2 Skrevet 21. februar 2024 #9 Del Skrevet 21. februar 2024 BrukonymAner skrev (11 timer siden): Dette var drit. En gjeng tilfeldige deltakere slengt sammen for å trille medisinball og kaste ball på plastbeger, ispedd en halvtime med monolog fra karakter med skjærende køddestemme som hadde sin topp for drøye 15 år siden. Selve konkurransekonseptet har blitt gjort tusen ganger bedre før av samtlige kanaler. Dette! Blir litt sånn krampeversjonen av Mesternes Mester, uten at det er på noen som helst måte en samling med mestere. En tilfeldig gjeng der det er milevidt mellom forutsetningene flere av de har i fysiske øvelser. Og mye av det Oslolosen kommer med er jo bare flaut! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 21. februar 2024 #10 Del Skrevet 21. februar 2024 Takk for denne tråden! Nå skjønner jeg greia! Jeg har kun sett reklamen for denne serien og syntes det var så ufattelig teit at Harald Eia hadde kledd seg ut med pute på magen og slikt. Jeg har sett masse Atle Antonsen og noe med Eia og Tufte Johansen, men husker ikke at jeg har sett denne 'karakteren' Oslolosen. Jeg husker Kamelåså-sketsjen, da de snakket dansk. Det var skikkelig artig. Kommer ikke til å se på vinnerschkalle. Reklamen var mer enn nok. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 21. februar 2024 #11 Del Skrevet 21. februar 2024 Nåh, har tv2 tatt Frank Løke inn i varmen igjen nå? Var det ikke de som nærmest sverget på at han aldri skulle få være med på noen programmer på tv2 igjen etter Borat-stuntet? Har ikke sett på til nå, tviler på at jeg kommer til å se på også. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HelgeK Skrevet 27. februar 2024 #12 Del Skrevet 27. februar 2024 On 2/20/2024 at 9:30 AM, Rainbow said: Jeg ble litt sånn "Oslolosen? Nå?" Jeg syntes han var kjempemorsom, var blodfan av det som da var Ut i vår hage - gjengen, og var til og med på vandring langs Akerselva med Oslolosen som guide og påfølgende DVD-releasefest. MEN det var i 2008. Det er noen år siden, foråsidetsånn... Veldig usikker på om det er morsomt lenger nå, det føles som at humoren har gått videre på en måte. Har humoren endret seg så mye på 15 år? Nei, tror ikke det. On 2/20/2024 at 9:30 AM, Rainbow said: Og de unge som ikke fikk med seg EIa/Tufte/Antonsen den gangen, eller som ikke vet at det i mange år var humor og karakterer Eia drev med, må jo tenke at hvorfor i alle dager er han Brille-podcast-duden plutselig i et rart kostyme og skriker...? Er de unge så hjernedøde at de ikke forstår det er en karakter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HelgeK Skrevet 27. februar 2024 #13 Del Skrevet 27. februar 2024 On 2/20/2024 at 11:40 PM, Ane Rikke said: Jeg holdt på å le meg ihjel jeg, men er tydeligvis alene om det 😅 Jeg lo også (kanskje mest av denne Løken). 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 27. februar 2024 #14 Del Skrevet 27. februar 2024 HelgeK skrev (19 minutter siden): Har humoren endret seg så mye på 15 år? Nei, tror ikke det. Er de unge så hjernedøde at de ikke forstår det er en karakter? Ja, jeg tror humoren har endret seg ganske mye. Jeg ler ikke nødvendigvis av de samme tingene nå som da selv, i alle fall. Jeg lo da for eksempel veldig mye av Oslolosen da, og var som sagt veldig stor fan, mens jeg nå synes det er mer kleint. Og nei, selvsagt ikke, det er klart de forstår det. Men det må være merkelig å se ham i karakter, når man kanskje kun har sett ham som seg selv i mer eller mindre seriøse settinger. Hvis man ikke aner at han tidligere nesten utelukkende var ulike rollefigurer. Da må det da unektelig virke litt rart og uvant. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 2. mars 2024 #15 Del Skrevet 2. mars 2024 Var koselig å se og høre Karen Marie Ellefsen da ❤️ Ellers så var Losen så som så, passe morsom. Men god stemning blant deltagerne, jeg flirte mer av at de flirte av Losen foråsidetsånn. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AntiBullshit Skrevet 3. mars 2024 #16 Del Skrevet 3. mars 2024 Synes eia er slitsom nok når han ikke er i karakter. Ikke fan av programmer hvor programlederne blir så oppmerksomhetssyke og overdrevne karakterer som bare roper og er liksom-drøy. Snork 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Octo Skrevet 3. mars 2024 #17 Del Skrevet 3. mars 2024 (endret) Jeg spoler forbi Harald Eia og ser kun på konkurransene😄 Endret 3. mars 2024 av Octo endret Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HelgeK Skrevet 3. mars 2024 #18 Del Skrevet 3. mars 2024 20 hours ago, Octo said: Jeg spoler forbi Harald Eia og ser kun på konkurransene😄 Konkurransene er jo helt uinteressante. Det er Losen som er underholdningen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Octo Skrevet 4. mars 2024 #19 Del Skrevet 4. mars 2024 HelgeK skrev (9 timer siden): Konkurransene er jo helt uinteressante. Det er Losen som er underholdningen. Jeg har ikke hørt om Oslo-losen før, og har aldri hatt sansen for Uti vår hage - humoren. Men det er jo smak og behag da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spitzy Skrevet 4. mars 2024 #20 Del Skrevet 4. mars 2024 Jeg synes dette var kjempe gøy. Har visst ikke vokst i fra oslolosen humoren, og kommer til og fortsette og se på 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå