Gå til innhold

Hvilken topping syns dere er godt til ulike supper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva passer til hva?

Anonymkode: 2758b...f03

Skrevet

Ost og krutonger fungerer på det meste.  Gresskarfrø og pinjekjerner likeså

Anonymkode: 86aa1...a8b

• Liker 1
Skrevet

Saltristede gresskarkjerner føler jeg passer til mye. Veldig godt til både gresskarsuppe, gulrotsuppe, tomatsuppe, potet og brokkolisuppe med flere. 
Røkt tofu liker jeg særlig på potet og brokkolisuppe og soppsuppe. 
«Grønn miks» aka edamamebønner, brokkoli og aspargesbønner liker jeg på gulrotsuppe, potet og brokkolisuppe, og soppsuppe. 
Peanøtter er godt på thaisuppe. 

Det jeg tenker på i farten bare. Suppe er digg 😋🍜

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Noe sprøtt/salt er godt på de fleste "glatte" eller kremete supper, f.eks krutonger, ristede gresskarkjerner eller andre frø, sprøstekt bacon, tofu eller sopp, ristede kikerter, osv. Peanøtter som foreslått over høres også veldig godt ut om det passer smaksbildet!

En klatt rømme eller creme fraiche er godt i supper med litt styrke eller syre (tomatsuppe med eller uten chili, spicy gresskarsuppe, osv.). 

Barnas favoritt er maiskorn, det fungerer faktisk overraskende bra (gir litt sødme og en annerledes konsistens, funker bra i tomatsuppe og en del kremete supper også). 

Anonymkode: 6cfa6...5a3

Skrevet

Eldorado har en øko frømiks, den bruker jeg på nesten alt slikt. Jeg er ikke fan av krutonger. Til litt spicy tomatsuppe er det godt med ost og rømme. Fetaost til maissuppe. 

Anonymkode: addf7...cc9

Skrevet

Parmesan er fasit her for min del. Hvis det finnes en suppe som parmesan ikke smaker godt på, er det suppa som er problemet 🤩

Elsker løksuppe! Med parmesan selvsagt.

Anonymkode: 14108...1ab

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva passer til hva?

Anonymkode: 2758b...f03

Bacon, parmesan, sprøstekt spekeskinke eller ovnsstekte kikerter med salt krydder til blomkålsuppe. 

Tomatsuppe : kokt egg, kikerter med krydder ut fra hva slags tomatsuppe man har laget. 

Pinjekjerner og gresskarfrø funker til det meste.  Vanlig revet ost funker. Rømme funker spesielt til litt spicy supper. 

Anonymkode: c3638...0cb

Skrevet

Tomatsuppe topper jeg med egg, ost og en klatt rømme.

Blomkålsuppe toppes med halloumibiter og purreløk 

Løksuppe toppes med ost og krutonger 

Fiskesuppe og grønnsakssuppe har ikke noe topping, men gjerne rundstykke på siden

Gullerotsuppe og søtpotetsuppe bruker jeg ofte å reiste noe frø til + siracha 

Anonymkode: d959f...812

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Parmesan er fasit her for min del. Hvis det finnes en suppe som parmesan ikke smaker godt på, er det suppa som er problemet 🤩

Elsker løksuppe! Med parmesan selvsagt.

Anonymkode: 14108...1ab

Det må prøves 😋

Anonymkode: d959f...812

Skrevet

Til spinatsuppe, jordskokk, og søtpotetsupper så bruker jeg vanligvis stekt sopp, brokkoli og spekeskinke. 
Tomatsuppe toppes ofte med stekt kjøttdeig eller bacon og litt rømme
På spinatsuppe, tomatsuppe og søtpotetsuppe så smuldrer jeg noen ganger fetaost på toppen. 
Blomkålsuppe topper jeg med stekt spinat og sprøstekt sopp og spekeskinke eller skinke. 
Soppsuppe topper jeg kun med sopp og skinke, bacon eller spekeskinke. 

• Liker 1
Skrevet

Vi fikk en oppskrift i en matkasse en gang, som vi drar frem igjen gang på gang. Det var søtpotetsuppe og toppingen var: stekt purre/store hvite bønner/hakka pepperoni. Vanvittig godt! 🤩

Anonymkode: 62e48...8d0

Skrevet

Vi har en chorizosnabb i kjøleskapet nesten alltid, og å steke litt terninger av det er godt på mange supper, syns jeg. Potet-og sellerirot, blomkål, tomatsuppe, gulrotsuppe m.m.

Skrevet

Favorittsuppen min er linse suppe, og da er det godt med ristede kikerter med masse krydder:D Passer også til blomkålsuppe, tomatsuppe osv.

Tomatsuppe med krutonger og frisk basilikum

Søtpotet/gulrotsoppe med gresskarfrø og vårløk

Blomkålsuppe med litt bacon

Masse godt:)

Anonymkode: 2118a...1b0

Skrevet

Ingen Topping

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...