AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #1 Skrevet 19. februar 2024 Hvis du kunne valgt, hvor ville du jobbet? Hvorfor/hvorfor ikke? Anonymkode: 9cb5d...5c4
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #2 Skrevet 19. februar 2024 Privat, bedre betalt. Anonymkode: 6b94f...3dc
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #3 Skrevet 19. februar 2024 Nå som jeg er eldre er trygghet, forutsigbarhet og goder å foretrekke , så staten. Når jeg var yngre med ambisjoner om lønn og utfrodringer, så privat sektor. Anonymkode: e8f3a...c90
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #4 Skrevet 19. februar 2024 Jeg jobber privat og kunne tenke meg å bytte til offentlig sektor. Bare fordi jeg er så smålig at jeg heller vil tjene samfunnet enn å bidra til å gjøre aksjonærene i bedriften enda rikere. Anonymkode: 967fc...a4f 2
Gjest issoras Skrevet 19. februar 2024 #5 Skrevet 19. februar 2024 Jeg trives veldig godt i offentlig sektor fordi jeg liker å jobbe med svært samfunnsrelevante problemstillinger, og problemstillingene jeg møter på er svært varierte, i stedet for å være snevret inn mot én bransje. Det er utrolig mye som foregår. Men det er jo ikke sånn i alle offentlige jobber. Jeg kunne også gjerne jobbet i privat sektor som tilbyr tjenester mot offentlig sektor, så jeg er ikke så opptatt av at jeg må jobbe i offentlig sektor, men mer at jeg ønsker å jobbe mot mer samfunnsøkonomiske problemstillinger.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #6 Skrevet 19. februar 2024 Jobber offentlig for jeg har ikke kunder på samme måte som om jeg hadde jobbet privat. Liker avstand fra krevende kunder. Anonymkode: 9f78b...650 1
Lorieen Skrevet 19. februar 2024 #7 Skrevet 19. februar 2024 Privat all day, every day! Offentlig sektor suger ræv. 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #8 Skrevet 20. februar 2024 har dere gode pensjonsavtaler i det private? Hva med forsikringer osv? Anonymkode: 9cb5d...5c4
Isambard Skrevet 20. februar 2024 #9 Skrevet 20. februar 2024 Privat sektor. Jeg hadde en halvoffentlig jobb før (forskning). Mye bra, men kronisk misnøye med ledelsen og systemet. Jeg tror ikke ledelsen var spesielt ille, men kulturen er sånn. Mange var flinke, men det var også noen som bare hadde grodd fast. I privat sektor er det grenser for hvor mye man kan klage på systemet. Man kan tross alt bytte jobb hvis man er misfornøyd. De fleste er stolte av bedriften og på samme lag. Hvis jobben skal eksistere må man levere. 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #10 Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): har dere gode pensjonsavtaler i det private? Hva med forsikringer osv? Anonymkode: 9cb5d...5c4 Vi har i allfall det syns jeg. Vi har AFP + innskuddspensjon, 5% fra 0 til 7G og 8% på alt over 7G. Vi har ulykke, livs og behandlingsforsikring som gir oss garantert hjelp/operasjon innen 14 dager. Men dette er jo veldig forskjellig fra bedrift til bedrift, og et viktig poeng å ta med seg i vurderinga når en ser på lønn etc for om du ønsker like gode dekninger privat så koster det mye penger. Anonymkode: 4ea90...e53
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #11 Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg jobber privat og kunne tenke meg å bytte til offentlig sektor. Bare fordi jeg er så smålig at jeg heller vil tjene samfunnet enn å bidra til å gjøre aksjonærene i bedriften enda rikere. Anonymkode: 967fc...a4f He he, hvordan tror du offentlig sektor blir finansiert egentlig? Anonymkode: 5c389...872 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #12 Skrevet 20. februar 2024 Var så vidt innom offentlig i 2,5 år. Holdt på å gå på veggen. Ufattelig dårlig betalt og i kombinasjon med pensjonsvilkår som ble endret og endte mye dårligere enn hos arbeidsgiveren min i det private og null muligheter til å påvirke noe i et byråkratisk monstrum gjorde at jeg kastet inn håndkledet i det offentlige for godt. Er fortsatt bitter på å ha betalt inn deler av lønna mi i en pensjonspott jeg aldri vil få utbetalt (fatter ikke at det er lov), men jeg skal ikke tilbake dit for å ha jobbet der lenge nok til at de gidder å gi meg pengene de stjal. Anonymkode: b81c4...130 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #13 Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jobber offentlig for jeg har ikke kunder på samme måte som om jeg hadde jobbet privat. Liker avstand fra krevende kunder. Anonymkode: 9f78b...650 Samme her. Dessuten misliker jeg sterkt å hele tiden ha en timepris som puster meg i nakken, prakke mersalg på kunder etc. Kompromisse på kvalitet fordi kunden ikke gidder betale. Anonymkode: 7d053...90b
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #14 Skrevet 20. februar 2024 Isambard skrev (4 timer siden): Privat sektor. Jeg hadde en halvoffentlig jobb før (forskning). Mye bra, men kronisk misnøye med ledelsen og systemet. Jeg tror ikke ledelsen var spesielt ille, men kulturen er sånn. Mange var flinke, men det var også noen som bare hadde grodd fast. I privat sektor er det grenser for hvor mye man kan klage på systemet. Man kan tross alt bytte jobb hvis man er misfornøyd. De fleste er stolte av bedriften og på samme lag. Hvis jobben skal eksistere må man levere. Det er nok ikke bare i privat sektor det er grenser for hvor mye man kan klage på systemet. Hvis man er en som alltid klager på systemet i det offentlige, så blir man også der tatt inn for en samtale om trivsel/lojalitet osv. Det er kanskje en smule enklere å nå frem med sine kjepphester via fagforening og lignende i det offentlige, men selv der skal det være relativt alvorlige ting før noen som helst kan gjøre noe med det. Anonymkode: 80202...05b
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #15 Skrevet 20. februar 2024 4 hours ago, Isambard said: Privat sektor. Jeg hadde en halvoffentlig jobb før (forskning). Mye bra, men kronisk misnøye med ledelsen og systemet. Jeg tror ikke ledelsen var spesielt ille, men kulturen er sånn. Mange var flinke, men det var også noen som bare hadde grodd fast. I privat sektor er det grenser for hvor mye man kan klage på systemet. Man kan tross alt bytte jobb hvis man er misfornøyd. De fleste er stolte av bedriften og på samme lag. Hvis jobben skal eksistere må man levere. Heldigvis kan også vi i offentlig sektor bytte jobb om vi er misfornøyde. Anonymkode: 1dbc2...6aa
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #16 Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): He he, hvordan tror du offentlig sektor blir finansiert egentlig? Anonymkode: 5c389...872 Med skatt selvsagt, men jeg ønsker ikke å bidra til rike pampers lommebøker i det hele tatt. Anonymkode: 967fc...a4f
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #17 Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Med skatt selvsagt, men jeg ønsker ikke å bidra til rike pampers lommebøker i det hele tatt. Anonymkode: 967fc...a4f Folk med den innstillingen pleier ikke å bidra så mye uansett hvor de er, så ingen rike pamper er nok veldig lei seg for det. Nå kan du i steden bidra til det offentlige pengesluket som gjør oss alle fattigere. Bortsett fra de rike pampene da, som flytter til Sveits. Anonymkode: 5c389...872 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #18 Skrevet 20. februar 2024 10 minutter siden, AnonymBruker said: Folk med den innstillingen pleier ikke å bidra så mye uansett hvor de er, så ingen rike pamper er nok veldig lei seg for det. Nå kan du i steden bidra til det offentlige pengesluket som gjør oss alle fattigere. Bortsett fra de rike pampene da, som flytter til Sveits. Anonymkode: 5c389...872 Ja vi burde bare legge ned helsevesenet så vi slipper å bli så fattige. 🙄 Hva i all verden vet du om hva "folk med med innstillingen" pleier å bidra med og ikke? Det er mange med den innstillingen som bidrar mye. Du må jo gjerne være uenig med folk, men det er bare barnslig å reagere med å kategorisere dem som folk som ikke pleier å bidra så mye. Man kan jo bidra selv om man er prinsipielt uenige om en del ting , eller lærer dere ikke sånt i privat sektor? Er dere like alle sammen? Anonymkode: 39d9e...322
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #19 Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Folk med den innstillingen pleier ikke å bidra så mye uansett hvor de er, så ingen rike pamper er nok veldig lei seg for det. Nå kan du i steden bidra til det offentlige pengesluket som gjør oss alle fattigere. Bortsett fra de rike pampene da, som flytter til Sveits. Anonymkode: 5c389...872 Snakk om å dra det opp i nesa. Hvor jeg ønsker å jobbe er ikke din sak, og utifra det jeg har skrevet har du har heller ingen forutsetninger for å bedømme min effektivitet i arbeidet Anonymkode: 967fc...a4f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå