AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #1 Skrevet 19. februar 2024 Okay. Vi er på fjelltur og nærmeste dyrlege er en del timer unna. Så jeg spør her for kanskje noen har vært borti dette. Hun herjer og virker ikke syk men av og til så er det som om hun bukker, altså stikker rompa i værer og forparten ned hvis dere skjønner. Hva kan det være? Hun spiser som normalt Anonymkode: 7177b...d6f
Sofakona Skrevet 19. februar 2024 #2 Skrevet 19. februar 2024 Vondt i magen kansje? Spiste hun mye før tur?
Hmmmmmm Skrevet 19. februar 2024 #3 Skrevet 19. februar 2024 (endret) Klart de kjenner smerte. Men hva har skjedd? Endret 19. februar 2024 av Hmmmmmm
VOX Skrevet 19. februar 2024 #4 Skrevet 19. februar 2024 Hunden leker og er glad, typisk leke posisjon . Vise med hele seg at den trives.
enhjørningfis Skrevet 19. februar 2024 #5 Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Okay. Vi er på fjelltur og nærmeste dyrlege er en del timer unna. Så jeg spør her for kanskje noen har vært borti dette. Hun herjer og virker ikke syk men av og til så er det som om hun bukker, altså stikker rompa i værer og forparten ned hvis dere skjønner. Hva kan det være? Hun spiser som normalt Anonymkode: 7177b...d6f Kanskje en del av leken hennes? Om hun har vondt så vil hun være rolig, ikke spise, å være i fred! 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #6 Skrevet 19. februar 2024 Praying position kan tyde på buksmerter. Spørs på den generelle allmentilstanden og adferden. Anonymkode: 4337c...062 4
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #7 Skrevet 20. februar 2024 Beklager at jeg ikke svarte i går. Vi dro til dyrlegen , tok oss en god stund å komme dit da dyrlege mente at vi burde komme. 13000 kr rett ut og ingen funn. Hun spiset som normalt, leker som normalt. Fant ingenting. Anonymkode: 7177b...d6f
KnitAndCoffee Skrevet 20. februar 2024 #8 Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Beklager at jeg ikke svarte i går. Vi dro til dyrlegen , tok oss en god stund å komme dit da dyrlege mente at vi burde komme. 13000 kr rett ut og ingen funn. Hun spiset som normalt, leker som normalt. Fant ingenting. Anonymkode: 7177b...d6f Synd at det ble bomtur, men heller en tur for mye enn en for lite. Min erfaring med slik bukking, er at det kan være kolikksmerter, men da bruker det å komme ut en "tut" når de holder på slik. Ellers så er det som nevnt av flere, normal leke-atferd, så en må se på helheten for å vite om det er noe galt eller ikke. Det er du som kjenner hunden din best, og all ny og uvanlig atferd er det god grunn til å få sjekket ut. Håper hunden fortsetter å være frisk. 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #9 Skrevet 20. februar 2024 KnitAndCoffee skrev (1 time siden): Synd at det ble bomtur, men heller en tur for mye enn en for lite. Min erfaring med slik bukking, er at det kan være kolikksmerter, men da bruker det å komme ut en "tut" når de holder på slik. Ellers så er det som nevnt av flere, normal leke-atferd, så en må se på helheten for å vite om det er noe galt eller ikke. Det er du som kjenner hunden din best, og all ny og uvanlig atferd er det god grunn til å få sjekket ut. Håper hunden fortsetter å være frisk. ja jeg er enig i det men jeg var mest ute for å høre om noen hadde hatt lignende. Hun gjorde sånn en del ganger men spiste normalt, det er kun oss her så det var ikke noen grunn til å mistenke leke delen heller. Ja jeg håper det. Og nå er vi jo hjemme igjen, så jeg skriver dette fra pc og da er det en annen bruker på anonym men det er fortsatt meg Anonymkode: 7177b...d6f
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #10 Skrevet 20. februar 2024 13 tusen!? For hva? Anonymkode: 520de...bec
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #11 Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 20.2.2024 den 18.02): 13 tusen!? For hva? Anonymkode: 520de...bec Det var vakt dyrlege, det ble tatt tester, rgt, og x-antall blodprøver. Jeg var ikke der at jeg kunne kjøre hjem til vår plass da jeg var en del timer unna og den dyrlegen jeg valgte var ikke billig. Anonymkode: 7177b...d6f
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #12 Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Det var vakt dyrlege, det ble tatt tester, rgt, og x-antall blodprøver. Jeg var ikke der at jeg kunne kjøre hjem til vår plass da jeg var en del timer unna og den dyrlegen jeg valgte var ikke billig. Anonymkode: 7177b...d6f Men har du ikke forsikret hunden? Anonymkode: d9d54...8aa
Raquelle Skrevet 22. februar 2024 #13 Skrevet 22. februar 2024 Det er normalt når de leker eller vil by opp til lek med hunder eller personer. Men de gjør det også om de har luft/mage smerter. Samme med å strekke seg rett ut på gulvet med beina rett bakover. Min promper ofte da han gjør det, men aldri vært noe å bekymre seg for da han ellers oppfører seg som vanlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå