Gå til innhold

Har du slengt deg på hiphop-bølgen?

Gjest Jalileh

Anbefalte innlegg

Gjest Jalileh

Hei allihopa!

Har dere sett...alle de som kler seg i sagge-bukser, trailercaps på snei, stooooooore boblejakker (helst i kamuflasjemønster) og hvor de samtidig halter litt slikt at vi skal få et inntrykk av at de har fått en kule i beinet (gangstah)? :ler:

Dette har vel vært en stund, men her i Oslo ser jeg bare fleeere og flere med denne stilen.

Også jenter også da... De har også slengt seg på bølgen, men for å få en liten feminin touch over det hele så har de sprita opp antrekket med en rosa Caps. :sjarmor:

Beklager hvis noen føler seg støtt, men denne stilen...den er ikke fin (i mine øyne).

Og jeg kan virkelig ikke forstå at noen vil gå sånn.

I tillegg til dette så hører de jo selvfølgelig bare på rap/hiphop... alt annet er jo uaktuelt. :ler:

Ja, jeg ler av dette. Har nemlig en god venninne som er sånn (hun vet godt hva jeg syns om hiphop-bølgen).

Alle feminine klær er byttet ut med store vide bukser, sneakers i alle farger og fasonger, setter jeg på annen musikk enn hiphop så blir det :kvalm: i fra henne. :ler:

Ja! Her generaliserer jeg. Og ja, her erter jeg dem litt også. Hva så? :)

Hva syns dere om hiphop-bølgen?

Er du blandt dem kanskje? :sjarmor:

Mange av dem legger om pratemåten sin også. Why? :grine:

Endret av Seniorita_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enkelte 'hip hop klær' kan være fine synes jeg. Men når folk går rundt å hører på hiphop og kler og oppfører seg som de skulle vært oppvokst i ghetto'en blir det bare teit. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jalileh
Enkelte 'hip hop klær' kan være fine synes jeg. Men når folk går rundt å hører på hiphop og kler og oppfører seg som de skulle vært oppvokst i ghetto'en blir det bare teit. :roll:

Ikke sant.

"Chill a... Må smoke litt weeeed likzåm" *halte videre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix

Vel, jeg har sett en god del ungdommer hvor jeg rett og slett har lyst til å gå bort og dra opp buksene deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jalileh
Vel, jeg har sett en god del ungdommer hvor jeg rett og slett har lyst til å gå bort og dra opp buksene deres.

Godt jeg ikke er alene om denne "tvangstanken". :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isabellas

Da tror jeg de jentene der har misforstått totalt! For da skal jentene ha trange klær! Trange jeans, topper osv. Det fins jo forskjeller på jenter og gutter i den "kulturen" også... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe:-)

Jeg bor på en ganske liten og uskyldig plass, hvor et mindretall av de under 16? 17? har funnet ut at de er gangstere (gængztere?), og bruker store deler av fritida på å henge utenfor nærbutikken iført "gjeng"attributter som tørklær i bestemte farger osv. Enkelte mener også å påstå at de kjenner noen i en ordentlig gjeng i byen et stykke unna (ikke Norges største by, for å si det sånn). Av og til tagger de på busskur og rundballer og velter søppelbøtter og offentlige benker.

I utgangspunktet er jo dette bare komisk. Litt mer alvorlig er det at disse ungdommene, som har vokst opp så langt fra LA- eller NY-ghettoen som overhodet mulig, føler de "må" bruke desperate virkemidler for å leve ut livsstilen sin. Kniv og andre stikkvåpen tror jeg er nokså vanlig. Skikkelig brutal slossing også, og dop selvsagt. På den annen side er de vel ikke SÅ ulike forrige generasjon her på bygda, som banket opp nabobygdingene med traktorkjetting i hjemmebrentfylla...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Ca 9 mndr siden jeg flyttet for meg selv. Før det bodde jeg i kollektiv! Og av en eller annen grunn var vi bae gothere og hip hopere der. De var litt yngre enn meg, men ingen var fjortiser, så de tok den ikke helt ut. (yngste av oss var 23)

Og, jeg er jo gother selv, så jeg skal ikke prakke ned på hip hopere. Folk får være som de vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk mulig å høre på hiphop, og være i stand til å nyte andre genrer, samt ikke kle seg som om man skulle være en overvektig Amerikaner.

Synes det fort ser en anelse teit ut når man er en hvit gutt fra mellomklasse Norge, og kler og oppfører seg som om man skulle være født, oppvokst og skutt gjentatte ganger i Bronx.

Word! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Ja, jeg synes også noen av klærne er fine. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jalileh
Ca 9 mndr siden jeg flyttet for meg selv. Før det bodde jeg i kollektiv! Og av en eller annen grunn var vi bae gothere og hip hopere der. De var litt yngre enn meg, men ingen var fjortiser, så de tok den ikke helt ut. (yngste av oss var 23)

Og, jeg er jo gother selv, så jeg skal ikke prakke ned på hip hopere. Folk får være som de vil.

Mine venner med hiphop-stil er også rundt 22-30. Ikke bare 16-17 åringer som går rundt sånn nei.

Seff får folk være som de vil, men dette er nå litt gøy da...med forskjeller.

Når det er sagt så er bestevenninnen min gother selv. Hun misliker min stil, og jeg hennes, men vi godtar hverandre for det.

Bare litt slitsomt å dra på shopping i sammen. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jalileh
hehe.  :)  Hva er din stil, da?

Hmm...vanlig. Glad i høye heler.

Stikker meg ikke særlig ut for å si det sånn.

Var ikke lett å forklare. Bare ta deg en tur i Karl johan. Der ser du nok av personer som ligner på meg...ellers så ligner jeg på dem? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hiiiiiiip Håååååååpp

Jeg ser at det er flere her som har slengt seg på bølgen med mange vokaler etter hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Snart medlem*

Min tanke er at det kommer til å være mange rørleggere når den oppvoksende generasjon skal ut i arbeidslivet....

Og som sidebemerkning - noen har "rettet" skiltet som viser en gangsti utenfor her jeg jobber. Nå står det "gangsta".... Ser en sammenheng med at det er en videregående skole borti høgget.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dummeste er at de har capsen på snei. Det ser så forferdelig teit ut! Jeg forstår at jeg begynner å bli gammel når jeg irriterer meg over slike ting. Jeg hadde nok sett like dum ut selv dersom jeg var fjortis nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Jalileh
Min tanke er at det kommer til å være mange rørleggere når den oppvoksende generasjon skal ut i arbeidslivet....

Og som sidebemerkning - noen har "rettet" skiltet som viser en gangsti utenfor her jeg jobber. Nå står det "gangsta".... Ser en sammenheng med at det er en videregående skole borti høgget....  :ler:

Hahaha!!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jalileh
Det dummeste er at de har capsen på snei. Det ser så forferdelig teit ut! Jeg forstår at jeg begynner å bli gammel når jeg irriterer meg over slike ting. Jeg hadde nok sett like dum ut selv dersom jeg var fjortis nå.

Jeg er "bare" 23... men irriterer meg over det for det.

Men nei, jeg har jo ikke glemt hvordan jeg selv gikk kledd før. Sefabukser og topper som rakk over navelene. Yummyyyy... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kler meg i alt fra helsort til rosa og blonder. Det viktigste er at jeg føler at jeg kler det. Er noen hip-hop-saker som er tøffe(klær altså). :)

Personlig venter jeg på latinostilen, slik at jeg kanskje får tak i noen bukser som passer rumpeformen min.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ferdes litt i hip-hop-miljøet, men jeg evner å kle meg slik jeg pleier, dog fikk jeg sneakers av bestevenninnen min i bursdagsgave ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...