AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #1 Skrevet 19. februar 2024 Jeg pleide å ha ganske god kredittscore, men etter en periode med lav inntekt har den rast. Får avslag når jeg ønsker å betale relativt lave summer på faktura (1000-2000 kr). Har ingen betalingsanmerkninger eller lignende. Selv om det tidvis har vært noen regninger jeg ikke har klart å betale til forfall i en periode med lav inntekt, har det aldri sklidd helt ut. Har alltid klart å betale, om enn litt på etterskudd. Er ikke overrasket over at kredittscoren min har gått ned, men jeg ble overrasket over at den plutselig var så elendig. Nå har jeg lagt merke til at boligverdien min står som 0,- hos noen noen av selskapene som driver med kredittsjekk. Kan dette ha noe med saken å gjøre? Eier leilighet i Oslo med veldig lav belåningsgrad. Logisk sett tenker jeg at dette bør dra kredittscoren min oppover, og at det kan være et problem dersom systemet ikke fanger opp hva som er reell ligningsverdi. Noen som vet, og eventuelt vet hvordan dette kan fikses? ☺️ (Har fått opp inntekten igjen nå, så regner med at scoren i alle tilfeller vil krype oppover…) Anonymkode: 34058...776
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå