AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #1 Del Skrevet 19. februar 2024 Noen som har opplevd å ha reagert på feller for skjeggkre i hus? Jeg reagerer med svie i øynene, rar smak i munnen og irritasjon i halsen. Noen som har opplevd noe lignende? Vet ikke hva jeg skal gjøre. Bor i borettslag, og leilighetene skal sjekkes for skjeggkre. Anonymkode: 10547...3bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #2 Del Skrevet 19. februar 2024 Meld fra til styret og fjern de. Anonymkode: 6132b...aa2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #3 Del Skrevet 19. februar 2024 Hvilken type felle er det? Anonymkode: 88d08...f33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #4 Del Skrevet 19. februar 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvilken type felle er det? Anonymkode: 88d08...f33 Det er limfeller med litt «gift» som er plassert midt på limet. Anonymkode: 10547...3bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #5 Del Skrevet 19. februar 2024 Just now, AnonymBruker said: Det er limfeller med litt «gift» som er plassert midt på limet. Anonymkode: 10547...3bd Antimex heter de visst Anonymkode: 10547...3bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Queen94 Skrevet 19. februar 2024 #6 Del Skrevet 19. februar 2024 Når vi hadde skjeggkre, satte vi feller i 1-2 dager og etter det ble det lagt sånn gift? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #7 Del Skrevet 19. februar 2024 Just now, Queen94 said: Når vi hadde skjeggkre, satte vi feller i 1-2 dager og etter det ble det lagt sånn gift? Men da hadde dere kanskje fått skjeggkre i fellene? De skal kartlegge her før de evt legger ut åte. Anonymkode: 10547...3bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Queen94 Skrevet 19. februar 2024 #8 Del Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Men da hadde dere kanskje fått skjeggkre i fellene? De skal kartlegge her før de evt legger ut åte. Anonymkode: 10547...3bd Ja, vi hadde allerede sett de i huset. Men ingenting annet enn giften hjalp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muskath Skrevet 19. februar 2024 #9 Del Skrevet 19. februar 2024 Just now, Queen94 said: Ja, vi hadde allerede sett de i huset. Men ingenting annet enn giften hjalp. Fint at det hjalp da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #10 Del Skrevet 19. februar 2024 2 minutter siden, Queen94 said: Ja, vi hadde allerede sett de i huset. Men ingenting annet enn giften hjalp. Men fikk dere noe fysisk ubehag av giften? Anonymkode: 10547...3bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #11 Del Skrevet 19. februar 2024 Vi har hatt det og satt ut gift, var skeptisk da vi har barn. Giften går ikke i luften så med mindre man er fysisk borti det er det på ingen måte skadelig for mennesker. Tenker det heller er tilfeldig men symptomene dine, eller at noen av naboene dine har sprayet med noe i frykt for å få disse småkrypene. Anonymkode: ab71c...768 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #12 Del Skrevet 19. februar 2024 Finnes ingen gift i skjeggkrefellene. Det er åte med organisk materiale (er i alle fall det i dem jeg har vært borti). Veldig rart at du skal reagere på det..? Kan det være noe ammet du reagerer på, eller at du begynner å bli syk? Anonymkode: 62e0a...1a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Queen94 Skrevet 19. februar 2024 #13 Del Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men fikk dere noe fysisk ubehag av giften? Anonymkode: 10547...3bd Nei, ingenting. Nå har jeg en sønn som er allergisk mot alt mulig, jeg var spent på hvordan han reagerer. Men ingen reaksjon fra hans side. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Queen94 Skrevet 19. februar 2024 #14 Del Skrevet 19. februar 2024 Muskath skrev (7 minutter siden): Fint at det hjalp da. Ja! Heldigvis ikke sett noen på 1 år nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #15 Del Skrevet 19. februar 2024 Just now, AnonymBruker said: Finnes ingen gift i skjeggkrefellene. Det er åte med organisk materiale (er i alle fall det i dem jeg har vært borti). Veldig rart at du skal reagere på det..? Kan det være noe ammet du reagerer på, eller at du begynner å bli syk? Anonymkode: 62e0a...1a4 Jeg vet ikke hva slags gift det er, noe brunaktig pulver som jeg skulle plassere i limfellen. Og det er ikke tilfeldig, tok utvikle fellene i går, da gikk det over. Tok fellene inn igjen i dag, da fikk jeg samme symptomer etter et par timer. Anonymkode: 10547...3bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #16 Del Skrevet 19. februar 2024 Just now, AnonymBruker said: Jeg vet ikke hva slags gift det er, noe brunaktig pulver som jeg skulle plassere i limfellen. Og det er ikke tilfeldig, tok utvikle fellene i går, da gikk det over. Tok fellene inn igjen i dag, da fikk jeg samme symptomer etter et par timer. Anonymkode: 10547...3bd Utvikle=ut Anonymkode: 10547...3bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #17 Del Skrevet 19. februar 2024 5 minutter siden, AnonymBruker said: Finnes ingen gift i skjeggkrefellene. Det er åte med organisk materiale (er i alle fall det i dem jeg har vært borti). Veldig rart at du skal reagere på det..? Kan det være noe ammet du reagerer på, eller at du begynner å bli syk? Anonymkode: 62e0a...1a4 Kanskje det er selve limet jeg reagerer på. Får håpe det gir seg Anonymkode: 10547...3bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #18 Del Skrevet 19. februar 2024 Ikke helt det samme, men et sted jeg leide kort tid var det helt ekstremt med sølvkre. Fyren fra skadedyrfirmaet sa han aldri hadde opplevd så enormt mye noe sted før (han hadde jobbet i bransjen i 20+ år). Så det måtte tas med et middel. Da måtte jeg først fjerne all papp (pappesker), måtte støvsuge alle bøker, få alt opp fra gulvet. Så sprayet de et middel langs listene (og fordi det der var så enorm mengder av dem måtte de også spraye mer opp i høyden enkelte steder). Middelet de sprayet med, som tok knekken på sølvkre, det var visstnok laget av et stoff fra en blomst (husker ikke blomst eller navn på middelet) og var visstnok helt allergivennlig. Jeg tenkte ikke over det, hadde til da i livet uansett ikke reagert allergisk på noe. Etter at de var ferdige å spraye i leiligheten ventet jeg med å gå inn til skadedyr-fyren sa det var greit å gå inn (det skulle bare tørke). Jeg skulle da bare kort inn for å hente et par ting jeg skulle ha med meg et annet sted. Etter ett eller maks to minutter inne fikk jeg en type astmaanfall - og jeg har ikke en gang astma! Endet med at jeg ikke kunne bo der videre. Tingene mine måtte stå igjen der inntil de var trygge å flytte med seg videre uten å dra med seg sølvkre videre (var 6-8 uker). Jeg har jo ikke vært borti slike feller som du snakker om Ts, men er det noenlunde samme stoffet i fellene så hadde jeg garantert reagert på det, selv i små mengder. Anonymkode: fd73a...f93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå