Gå til innhold

9 timer Singapore flyplass

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På vei hjem fra Australia skal vi (en familie med to barn på 10 og 15) ha et stopp på 9,5 timer i Singapore (ettermiddag/kveld). Noen som har erfaringer med flyplassen/Singapore? Jeg ser jo at det er mye å ta seg til på flyplassen, men ville dere likevel dratt inn til byen noen timer? Eller er det for mye styr med å gå gjennom toll/sikkeherhetskontroller for et par timer i byen? Om vi drar inn til byen- hva ville dere anbefale at vi får med oss?

Anonymkode: 484bb...756

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært der noen ganger. Personlig ville jeg bare blitt på flyplassen. Det er mye stry å komme seg frem og tilbake til byen for noen timer, og flyplassen er en av verdens desidert beste, og har blitt kåret til nummer 1 i verden flere ganger. Det er veldig mye å finne på der.

Anonymkode: c9a85...e74

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Changi? Tror jeg var innom der en gang på vei til Bali. Veldig fin flyplass, med masse å se på. Tror de har (hatt?) kino der også?

https://www.changiairport.com/en/discover/attractions.html#/filter?tab=all

Anonymkode: bd8a6...4fa

Ja, Changi 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har lest at de har egne sightseingbusser som kan kjøre inn til byen, gratis, for reisende som har ventetid på Changi. Har ikke testet det selv, men en liten runde i sentrum, Raffles hotell, drikk Singapore sling og spis nøtter. Marinaen eller hovedshoppinggaten Orchard rd. er jo gøy å oppleve. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med 9 timer, så ville jeg faktisk reist ned til byen. Det er ikke stress, selv om jeg ser flere sier det. Bare å gå gjennom passkontroll, legg fra deg eventuelle ting du ikke gidder å ta med seg i oppbevaringen og gå ned til undergrunnen. Her er det lett å kjøpe billetter som tar deg rett til sentrum. Veldig enkelt system å forstå seg på. Ville dratt ned til Gardens by the Bay. Bare her alene kan man "slå ihjel" noen timer. 
Men skal sies, det er MYE å finne på inne på flyplassen også. De har kino, svømmebasseng, og mye annet. Vil du til kjøpesenteret (Jewel), så MÅ du via passkontrollen, da dette ikke er inne på selve flyplassen. Da kan man nesten like gjerne ta en tur til sentrum :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville dratt ned til Gardens by the Bay, som andre nevner! Det er helt fantastisk! 😍 Det rekker dere fint på ni timer. Regner med det er på dagen/kvelden da, og ikke på natta. 

Anonymkode: 9c955...d3c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verdens beste flyplass å henge på i ni timer! Men ja, ville tatt en tur inn til Gardens by the bay. 

Anonymkode: 3d046...66e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest issoras

Det er så enkelt å dra til byen at hvis dere ikke har opplevd Singapore før så bør dere nesten gjøre det! En tur i botanisk hage for eksempel, eller Gardens by the bay. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Vi vil innom Jewel, så da tar vi oss gjerne en tur til byen også. Det blir ikke noe problem å slå ihjel 9 timer ser jeg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verdt å få med seg Gardens by the bay, Marina Bay Sands, de koselige gatene i Chinatown og gatematen

Anonymkode: 04532...478

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Takk for tips! Vi vil innom Jewel, så da tar vi oss gjerne en tur til byen også. Det blir ikke noe problem å slå ihjel 9 timer ser jeg!!

Nei, absolutt ikke! Kos dere. 

Anonymkode: 9c955...d3c

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...