Gå til innhold

Hva er meningen med livet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eller for å si det på en annen måte, hva gir livet ditt mening?

Jeg skal forsøke å finne mening i mitt eget liv, og leter etter inspirasjon. Ofte sammenligner jeg meg med de som har venner, familie, masse penger og god helse og da blir mitt liv så meningsløst. Håper noen kan dytte meg i en annen retning :) 

Anonymkode: 28b1c...066

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finne noe som gjør deg lykkelig. At noen mener at det er gjennom venner,jobb,barn,ferie,partner,sex,fotball,trening,øl,familje,reise etcetc er bare opp til deg å bedømme. 

Dersom du velger å la noen andre bedømme hva som er meningen med livet ditt,og som gjør deg lykkelig,så vil du sansynligvis ikke oppleve det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg skal forsøke å finne mening i mitt eget liv, og leter etter inspirasjon. Ofte sammenligner jeg meg med de som har venner, familie, masse penger og god helse og da blir mitt liv så meningsløst. Håper noen kan dytte meg i en annen retning :) 

Håper du ikke føler deg som en taper for det da?

Synes alltid det er morsomt med folk som utifra sitt sparsomme intellekt klarer å plukke ut spillets tapere selv om ingen kjenner spillereglene. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Å reprodusere seg selv?

Anonymkode: 35554...f0d

Nope, jeg kunne ikke tenke meg noe verre enn å få barn.  Det er definitivt ikke meningen med livet mitt  

Anonymkode: 39dc9...80b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke en overordnet mening med livet, mener jeg. Men, du kan finne DIN mening med livet, og det kan være så mangt. For meg er det blant annet natur, interesse og kjærlighet for mennesker rundt meg, kunst og musikk, nysgjerrighet på vitenskap, kunnskap og utvikling. 

Anonymkode: 25824...243

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbedring - for gjennom livet er det alt vi driver med hver eneste dag. Å forbedre funksjonen på et eller annet. Forbedre effektiviteten på noe. Hvis du maler en vegg hjemme, så er det fordi du mener det forbedrer veggen, eller din egen trivsel. Vi trener stadig vekk for å forbedre vår egen helse. The list goes on...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må finne de tingene som gjør DEG lykkelig. 

For min del: 

+ De nære menneskene i livet mitt som jeg elsker og elsker meg. 

+ Naturopplevelser, friluftsliv og aktiviteter. 

+ God mat og drikke. 

+ Reising, gjerne som inkluderer alle punktene over. Dette punktet er egentlig ikke kritisk for min generelle lykkelighet, men jeg elsker å oppleve nye ting og det gjør meg glad. 

Hva som gjør meg ulykkelig

+ Mye stress og press ifbm jobb. 

+ Sykdom og dårlig helse. 

+ Bekymring for nærmeste familie. 

Penger gjør en forresten ikke noe lykkeligere, så sant man ikke har så lite at det medfører økonomiske bekymringer og stress for å få endene til å møtes. Jeg har gått hele veien fra fattig student og småbarnsmor med mye bekymringer til å bli relativt velstående. For all del kjekt med nok penger, men man blir ikke noe lykkeligere av det. 

Anonymkode: 8d7a4...6cb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette lurer jeg også på! Jeg finner ingen mening med det livet jeg har nå. Jeg har barn, og jeg skjønner jo at min eksistens er viktig for dem, men for meg er ikke barn og familie meningen med livet. 
Jeg trives godt i jobben min, den gir livet positivt innhold, men ikke mening. 

Dey nærmeste jeg kommer er nok fysisk aktivitet og trening, det gjør jeg kun for meg, og det gir meg mye glede. 

Anonymkode: fcb50...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leve så godt som mulig, under de forutsetninger jeg har. Ikke mer komplisert enn det for min del. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Tja si det gitt….?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

42.

Anonymkode: 4a4ed...821

Hver gang noen svarer det tenker jeg shit, den boka har jeg enda ikke lest :D 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomSawyer skrev (1 time siden):

Håper du ikke føler deg som en taper for det da?

Nei, mer forvirret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper flere kommer med innspill til tråden - legg merke til at jeg ønsker inspirasjon fra dere, ikke at dere skal fortelle meg hva som er meningen med mitt liv :) 

Men nå har jeg funnet to ting som er viktige for meg: Dansing og filmer/serier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...