Gå til innhold

Herlighet så dyrt det er på Meny i forhold til andre butikker😲

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var innom Meny i dag for jeg så at de reklamerte med tre for to tilbud. Kjøpte tre Yt produkter som jeg pleier å kjøpe på Extra, og da jeg kom til kassen så jeg at jordbær og banan milkshaken som jeg betalar 19,90 for på Extra, koster 34,95 på Meny og Yt proteinpudding- vanilje som koster 21,90 på Extra, kostet 27.95 på Meny. Selv om det var tre for to ble det jo ikke noe billig.

Aldri mer handling på Meny

Anonymkode: 00392...11f

• Liker 2
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Innen nå burde de fleste ha fått med seg at meny er dyrt. Jeg handler der for utvalgte varer, men jeg handler andre steder for ting de har flere steder. Meny har alltid vært dyrt.

• Liker 13
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg handler bare på Meny, det er de eneste som leverer hjem i vår by. Men ja, det er dyrt.

Anonymkode: 43981...e1f

Skrevet (endret)

Som Fireflies sier.

1: Selv om milkshakene fremdeles er dyrere enn på Extra, blir vaniljepuddingen billigere når det er 3 for 2. Du kan jo kjøpe tre av den.

2: Det er best om du sjekker prisen på hylla, men hvis det er vanskelig (av og til er det umulig), kan du bare si at du ikke vil ha varene likevel, om det slås inn en pris du ikke aksepterer. Du bør sjekke kvitteringen før du forlater butikken, og se at du har betalt det du forventet å betale - hvis du ikke vil ha varen til den prisen, må du si ifra med en gang. 

Endret av Pringle
Lesefeil
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette kan jo knapt være nytt for noen? Meny er suveren på utvalg, og har mange kvalitetsvarer du ikke finner i mange av de andre kjedene. Slikt koster flesk å drifte, og det generelle prisnivået blir tilsvarende høyt. På noen produkter slår det likevel vanvittig ut, som i ditt eksempel.

Men ja, det er dyrt, og ikke noe jeg – til tross for relativt god råd – handler i mer enn jeg absolutt må. Er innom kanskje en gang hver 14. dag, og da for enten å kjøpe noe de ikke har i de vanlige kjedebutikkene, eller for å plukke med meg gode tilbud – som jeg har bestemt på forhånd.

Nå er jeg så heldig å ha Meny, Kiwi, Rema og Coop Extra i en radius på 300 meter, så jeg kan virkelig nyte godt av de tilbudene som til enhver tid finnes.

Anonymkode: 3fd9e...ab7

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Meny har vell aldri hevdet at de er en vanlig butikk.  Til tross for at de kun har 186 butikker i norge, så er de likevel den største supermarkedkjeden. (ikke til å forveksles med hypermarked).

Rema,Extra og Kiwi er vanlige dagligvarebutikker som forer 95% av det norske markedet.

Endret av Chomsky89
  • Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette kan jo knapt være nytt for noen? Meny er suveren på utvalg, og har mange kvalitetsvarer du ikke finner i mange av de andre kjedene. Slikt koster flesk å drifte, og det generelle prisnivået blir tilsvarende høyt. På noen produkter slår det likevel vanvittig ut, som i ditt eksempel.

Men ja, det er dyrt, og ikke noe jeg – til tross for relativt god råd – handler i mer enn jeg absolutt må. Er innom kanskje en gang hver 14. dag, og da for enten å kjøpe noe de ikke har i de vanlige kjedebutikkene, eller for å plukke med meg gode tilbud – som jeg har bestemt på forhånd.

Nå er jeg så heldig å ha Meny, Kiwi, Rema og Coop Extra i en radius på 300 meter, så jeg kan virkelig nyte godt av de tilbudene som til enhver tid finnes.

Du bor nok i samme by som meg👍

Anonymkode: 0dd99...446

Skrevet

Jeg også bruker Meny kun til utvalgte tilbud eller hvis jeg skal kjøpe noe man ikke får andre steder.

Egentlig synes jeg det er rart at den kjeden kan gå med overskudd, er nordmenn såå lite prisbevisste eller har de bare veldig god råd?😛

Anonymkode: d24e5...5fd

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg også bruker Meny kun til utvalgte tilbud eller hvis jeg skal kjøpe noe man ikke får andre steder.

Egentlig synes jeg det er rart at den kjeden kan gå med overskudd, er nordmenn såå lite prisbevisste eller har de bare veldig god råd?😛

Anonymkode: d24e5...5fd

Noe som tok meg lang tid å skjønne: Butikkene henvender seg ikke lenger til folk som har god råd. Folk som har god råd, er jevnt over prisbevisste. Det er de som har penger som brenner i lomma, butikkene er interessert i å fange oppmerksomheten til. Og pengene deres - for de er lettere å få tak i.

Chomsky89 skrev (11 minutter siden):

Meny har vell aldri hevdet at de er en vanlig butikk.  Til tross for at de kun har 186 butikker i norge, så er de likevel den største supermarkedkjeden. (ikke til å forveksles med hypermarked).

Rema,Extra og Kiwi er vanlige dagligvarebutikker som forer 95% av det norske markedet.

Rema, Extra og Kiwi er såkalte lavprisbutikker. 

Meny HADDE en "luksus"-profil. Nå henvender de seg til vanlige folk: De matcher Kiwis priser på First Price-produkter. Kundeavisene deres ser ut som de er skrevet av åttendeklassinger.

Endret av Pringle
  • Liker 1
Skrevet

Ja, det er dyrere på Meny, men de har et mye bedre utvalg enn andre butikker og store ferskvaredisker. Det koster selvfølgelig mye penger å drifte dette. 

Jeg handler der fordi jeg alltid får matinspirasjon og gode tilbud der, og jeg ønsker at den type butikker skal overleve.  Vi nordmenn er flinke til å klage over utvalget i norske butikker, men da kan vi ikke bare handle billigst mulig på Kiwi og Rema.

Anonymkode: f5e3b...5af

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Da får du handle i de andre butikkene da.

Anonymkode: cc267...015

• Liker 2
Skrevet (endret)

Vel, for det første: Meny har jo alltid vært dyrt? For det andre: man betaler jo også mer for et godt utvalg. 

Jeg handler ukentlig på Meny, og ukentlig på Extra. Meny har ofte mange gode tilbud, og da handler jeg mye tilbud der. I tillegg har de et godt vareutvalg, og det er jeg villig til å betale for. Jeg synes egentlig ikke Meny er SÅ dyrt, med tanke på vareutvalget, tilbudene m.m. Er man litt bevisst er det jo ikke vanskelig å handle varene som det lønner seg å handle. Jeg handler gjerne store kvanta og kjøper mye tilbud. 

Endret av SPOCA
  • Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

De har mye bedre vareutvalg, og de har aldri vært noen billig. Jeg liker Meny, men jeg handler ikke alt der. 

Anonymkode: 4614a...408

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Sønnen min jobbet på Meny en periode. Han fikk vite at Meny er i gjennomsnitt 7% dyrere enn kiwi/rema/ekstra. 

Anonymkode: 017f7...f93

Skrevet

Meny er kjempe dyrt, men til gjengjeld har vel alle Meny-butikker en ferskvaredisk, og det er dyrt å drifte, i tillegg har de jo også et mye større utvalg. Jeg storhandler ikke der, men kan savne å ha en butikk i nærheten, ettersom at de har en del utvalg som feks Kiwi, Rema og Xtra ikke har. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg spiser bare for å overleve så Meny er veldig overflødig 😄

Anonymkode: 51c20...03f

• Liker 2
Skrevet

Meny og Mega er dyre butikker. 

Meny er favorittbutikken min, men Rema 1000 er heldigvis nærmere og det sparer jeg en del kroner på. 

Benytter meg ofte av tilbudene på Meny. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg var innom Meny i dag for jeg så at de reklamerte med tre for to tilbud. Kjøpte tre Yt produkter som jeg pleier å kjøpe på Extra, og da jeg kom til kassen så jeg at jordbær og banan milkshaken som jeg betalar 19,90 for på Extra, koster 34,95 på Meny og Yt proteinpudding- vanilje som koster 21,90 på Extra, kostet 27.95 på Meny. Selv om det var tre for to ble det jo ikke noe billig.

Aldri mer handling på Meny

Anonymkode: 00392...11f

Har du bodd under en stein de siste årene? 😄 Meny ER en dyr butikk og det har de vært i mange år 😄

• Liker 3
Skrevet

Meny og bunnpris er faktisk ganske dyrt. Her jeg bor nå er Kiwi nærmest, det gjør at jeg sparer 1000kr i mnd på mat❤️ Savner av og til en god salat eller varme kyllinglår fra meny! Og Jacobs utvalgte.

Anonymkode: aff0b...d15

• Liker 1
Skrevet

Og herlighet så bra vi har ihvert fall ett alternativ til de kjipe butikkene som alle har samme begrensede utvalg. 

Jeg bor i Nord-Norge så jeg er dessverre ikke så heldig å ha Meny i nærheten, men det er en fryd å handle der når jeg er på Østlandet.

Anonymkode: 2311f...6d7

• Liker 3
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...