Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har gått opp i lønn og ved å endre nå til ett høyre beløp får jeg prosent trekk? Hvorfor gjør jeg det og prosenten er lav 26%.

Anonymkode: fe6c7...fa1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har nok endret skattetrekket for sent. På et tidspunkt blir det bare prosenttrekk. Husker ikke datoen, men fristen har pleid å være i februar for å kunne fortsette med tabelltrekk. 

• Liker 1
Skrevet
Fireflies skrev (9 minutter siden):

Du har nok endret skattetrekket for sent. På et tidspunkt blir det bare prosenttrekk. Husker ikke datoen, men fristen har pleid å være i februar for å kunne fortsette med tabelltrekk. 

Å ja,men det viktigste er at jeg ikke betaler for lite. Har bare satt inn den nye årslønnen.

Skrevet

Tabelltrekk får du hele året. Kan være pga renter. Men jeg hadde nok dobbelt kontrollert da 26% er litt lite trekk. 

Anonymkode: 8278e...953

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Å ja,men det viktigste er at jeg ikke betaler for lite. Har bare satt inn den nye årslønnen.

Bare dobbeltsjekk tallene og se at du beregnet riktig skatt og annen info. Alternativet er å ringe Skatteetaten, men da bør du sette av tid. De har som oftest lang ventetid på telefon. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tabelltrekk får du hele året. Kan være pga renter. Men jeg hadde nok dobbelt kontrollert da 26% er litt lite trekk. 

Anonymkode: 8278e...953

Om man endrer skattekortet etter at man har fått utbetalt lønn første gang i kalenderåret vil man få prosenttrekk på det nye skattekortet.

Anonymkode: 1100f...533

Skrevet

Dersom du har tabellkort trenger du ikke endre om lønna endres. Tabellen tar hensyn til det. Du må derimot endre når fradragene endres.

Anonymkode: a9cb1...5ca

Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

Hei. Jeg har gått opp i lønn og ved å endre nå til ett høyre beløp får jeg prosent trekk? Hvorfor gjør jeg det og prosenten er lav 26%.

Du trenger ikke endre skattekort selv om du har gått opp i lønn. Tabell justeres for det. Det tabellen ikke tar hensyn til er fradrag. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...