AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #1 Skrevet 19. februar 2024 Hei. Jeg har gått opp i lønn og ved å endre nå til ett høyre beløp får jeg prosent trekk? Hvorfor gjør jeg det og prosenten er lav 26%. Anonymkode: fe6c7...fa1
Fireflies Skrevet 19. februar 2024 #2 Skrevet 19. februar 2024 Du har nok endret skattetrekket for sent. På et tidspunkt blir det bare prosenttrekk. Husker ikke datoen, men fristen har pleid å være i februar for å kunne fortsette med tabelltrekk. 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #3 Skrevet 19. februar 2024 Fireflies skrev (9 minutter siden): Du har nok endret skattetrekket for sent. På et tidspunkt blir det bare prosenttrekk. Husker ikke datoen, men fristen har pleid å være i februar for å kunne fortsette med tabelltrekk. Å ja,men det viktigste er at jeg ikke betaler for lite. Har bare satt inn den nye årslønnen. Anonymkode: fe6c7...fa1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #4 Skrevet 19. februar 2024 Tabelltrekk får du hele året. Kan være pga renter. Men jeg hadde nok dobbelt kontrollert da 26% er litt lite trekk. Anonymkode: 8278e...953
Fireflies Skrevet 19. februar 2024 #5 Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Å ja,men det viktigste er at jeg ikke betaler for lite. Har bare satt inn den nye årslønnen. Anonymkode: fe6c7...fa1 Bare dobbeltsjekk tallene og se at du beregnet riktig skatt og annen info. Alternativet er å ringe Skatteetaten, men da bør du sette av tid. De har som oftest lang ventetid på telefon.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #6 Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tabelltrekk får du hele året. Kan være pga renter. Men jeg hadde nok dobbelt kontrollert da 26% er litt lite trekk. Anonymkode: 8278e...953 Om man endrer skattekortet etter at man har fått utbetalt lønn første gang i kalenderåret vil man få prosenttrekk på det nye skattekortet. Anonymkode: 1100f...533
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #7 Skrevet 19. februar 2024 Dersom du har tabellkort trenger du ikke endre om lønna endres. Tabellen tar hensyn til det. Du må derimot endre når fradragene endres. Anonymkode: a9cb1...5ca
newman01 Skrevet 20. februar 2024 #8 Skrevet 20. februar 2024 17 hours ago, AnonymBruker said: Hei. Jeg har gått opp i lønn og ved å endre nå til ett høyre beløp får jeg prosent trekk? Hvorfor gjør jeg det og prosenten er lav 26%. Anonymkode: fe6c7...fa1 Du trenger ikke endre skattekort selv om du har gått opp i lønn. Tabell justeres for det. Det tabellen ikke tar hensyn til er fradrag. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå