Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2006 #1 Skrevet 1. februar 2006 Det er npe jeg ikke helt greier og forstå når det gjelder styrken på penger, For tar jeg ikke feil er Dollaren den sterkeste. Men burde ikke de som er mest verd være de sterkeste for Det Britiske Pund er jo nå på 11.8720 og Euroen er på 8:0706 Mens Dollaren er på 6.6821 Burde ikke da Pundet være sterke en dollaren. Hvordan regnes dette ut er det lik at de som er minst værd er sterke en de som er mest værd..Siden Pundet er jo mer vært en dollaren, Vist jeg ikke tar feil....Tar jeg veil så kan jeg unsylde meg med at jeg ikka har peiling på bør og hvordan børsen er og styres og alt som har med børs og regnskap og gjøre.
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2006 #2 Skrevet 1. februar 2006 Hvor sterk en valuta er, måles opp mot andre valuta, men på den måten du gjør her. At en dollar er rundt 6 kroner og et pund rundt 12 kroner, er ikke det avgjørende. Det er derimot hvordan de "oppfører" seg i forhold til hverandre over tid. Det er det som styrker eller svekker en kurs. Hvor sterk en valuta er, er også avhengig av hvor stabil den er. Dollaren har vært relativt stabil i mange tiår, mot andre valuta som kanskje har vært preget av store inflasjoner eller deflasjoner. Det siste året eller så har dollaren faktisk vært svakere enn vanlig, i alle fall målt mot kronen.
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2006 #3 Skrevet 2. februar 2006 Det siste året eller så har dollaren faktisk vært svakere enn vanlig, i alle fall målt mot kronen. ← Feil, dollaren er omtrent den eneste som er styrket ifht kronen det siste året.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå