AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #1 Skrevet 19. februar 2024 Som overskriften sier - kan valper spise margbein? Kjøpte en pose på dyrebutikken men ble plutselig litt usikker. Valp på 10 uker og 7 kilo. Han spiser opp griseører på 10-15 min… Anonymkode: 155dc...695
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #2 Skrevet 19. februar 2024 Tror jeg ville ventet til tannskiftet er over. Kan lett knekke melketenner på ekte margbein. Om det er typen med hull i, kan også en liten kjeve sette seg fast i hullet... Hvordan type snakker vi? Har aldri finni ekte margbein på dyrebutikken? Anonymkode: 00a2a...796
Sofakona Skrevet 19. februar 2024 #3 Skrevet 19. februar 2024 Vær også veldig forsiktig med griseører da der er ikke er sikkert magen tåler der ennå
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #4 Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tror jeg ville ventet til tannskiftet er over. Kan lett knekke melketenner på ekte margbein. Om det er typen med hull i, kan også en liten kjeve sette seg fast i hullet... Hvordan type snakker vi? Har aldri finni ekte margbein på dyrebutikken? Anonymkode: 00a2a...796 https://www.minbestevenn.no/produkt/margbein-okse-svensk/ Det er disse, usikker på om det er «ekte» og evt hva som er forskjell på ekte og ikke ekte. Anonymkode: 155dc...695
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #5 Skrevet 19. februar 2024 Sofakona skrev (2 minutter siden): Vær også veldig forsiktig med griseører da der er ikke er sikkert magen tåler der ennå Han har spist et griseøre fordelt på to dager, så et par dagers pause før han spiste et nytt helt griseøre. Ingen forskjell i magen Anonymkode: 155dc...695 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #6 Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): https://www.minbestevenn.no/produkt/margbein-okse-svensk/ Det er disse, usikker på om det er «ekte» og evt hva som er forskjell på ekte og ikke ekte. Anonymkode: 155dc...695 Ser ekte ut, dog litt tynne. Var de frosne? Avhengig av størrelse på kjeven ville jeg vært forsiktig etter tannskiftet og. Ser ut som om hunder lett kan sette kjeven fast i de. Anonymkode: 00a2a...796
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #7 Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ser ekte ut, dog litt tynne. Var de frosne? Avhengig av størrelse på kjeven ville jeg vært forsiktig etter tannskiftet og. Ser ut som om hunder lett kan sette kjeven fast i de. Anonymkode: 00a2a...796 Ikke frosne nei. Huff trodde margbein ble anbefalt, men nå ble jeg skeptisk mtp å gi den voksne hunden også. Vil så gjerne at de skal få lov å tygge på noe uten at jeg skal være redd for skade. Anonymkode: 155dc...695
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #8 Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ikke frosne nei. Huff trodde margbein ble anbefalt, men nå ble jeg skeptisk mtp å gi den voksne hunden også. Vil så gjerne at de skal få lov å tygge på noe uten at jeg skal være redd for skade. Anonymkode: 155dc...695 Hvordan rase har du? Har de bred kjeve eller lang og smal? Jeg ga disse til min, som du ser er du kuttet på en helt annen måte, mindre "ring" med bein som kjeven kan sette seg fast i... https://meny.no/varer/kjott/storfekjott/storfe-kraftbein/storfe-margbein-2365665400007 Anonymkode: 00a2a...796
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #9 Skrevet 19. februar 2024 Hvis du trenger noe hardt som valpen skal tygge på, ville jeg ha gått for oksemuskel. Prøv å få tak i de lange på 30 cm. Ofte selges de i 15 cm biter, men kan sikkert få 30 cm på nett hvis ingen selger de i nærheten. De kan lukte litt nasty når valpen tygger, men de varer mye lengre enn griseører. Jeg har brukt det til mine to valper. Anonymkode: 4b3da...992
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #10 Skrevet 19. februar 2024 ikke gi hunden noe som begynner på F, Fjærkre eller fisk, rensk godt uhell skjer. Bei i seg selv er ikke så bra, noe tåler det ikke Anonymkode: 17374...172
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #11 Skrevet 21. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 19.2.2024 den 17.09): Hvis du trenger noe hardt som valpen skal tygge på, ville jeg ha gått for oksemuskel. Prøv å få tak i de lange på 30 cm. Ofte selges de i 15 cm biter, men kan sikkert få 30 cm på nett hvis ingen selger de i nærheten. De kan lukte litt nasty når valpen tygger, men de varer mye lengre enn griseører. Jeg har brukt det til mine to valper. Anonymkode: 4b3da...992 Oksemuskel spiser min voksne hund like fort som et griseøre, ikke så veldig hardt da vel? hva med tørket hud fra Rauh til valpen? Den voksne koser seg lenge med de:https://no.rauh.fi/tyggebein-av-elg Anonymkode: 155dc...695
Arx Skrevet 21. februar 2024 #12 Skrevet 21. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 19.2.2024 den 17.15): ikke gi hunden noe som begynner på F, Fjærkre eller fisk, rensk godt uhell skjer. Bei i seg selv er ikke så bra, noe tåler det ikke Anonymkode: 17374...172 Det er en gammel myte og stemmer ikke. Ang tygg som varer, mine spiser griseører på 3 min. Store muskler varer fort 15-20 min, oksehale nærmere en time. Det som varer aller lengst er tygg fra Rauh! Typ de store med elg. 1
Arx Skrevet 21. februar 2024 #13 Skrevet 21. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Oksemuskel spiser min voksne hund like fort som et griseøre, ikke så veldig hardt da vel? hva med tørket hud fra Rauh til valpen? Den voksne koser seg lenge med de:https://no.rauh.fi/tyggebein-av-elg Anonymkode: 155dc...695 Det du linket til varer lenge for mine! Det største med elg kan de bruke flere timer på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå