Gå til innhold

Ønsker menn ekteskap?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nei, klarer meg fint som ugift.

Anonymkode: 2b8da...adc

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå jobber og tjener både menn å kvinner egne penger. Da må denne gammeldagse holdningen om ekteskap dø ut. Kan ikke i min villeste fantasi tro på noe tidspunkt at min samboer kommer til å vil være min samboer for evig. Så intressant og bra menneske er jeg ikke. Mulig jeg klarer å holde på henne noen år pga utrolig god økonomi. 

Anonymkode: 2b408...a37

Skrevet

Nei, fordi når du blir skilt mister du alt + barna.

Anonymkode: 0fc27...420

Skrevet

Jeg som mann er ikke interessert lenger 

Var det før, men merket hvor mye eksen skulle styre livet mitt, selv om hun virket ekstremt grei når vi møttes

Nå har jeg tid til å dyrke hobbyer, være med venner og trenger ikke være redd for å bli forlatt for en annen igjen

Ser ikke poenget lenger med samboer/kone

Tror ikke lenger noe på at kvinner og menn passer til å bo under samme tak, jeg ser hvor flott de homofile vennene mine har det i forholdene sine, skulle ønske jeg var homofil selv…

Anonymkode: b912d...aad

Skrevet

Økonomien min er også mye bedre som singel

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

What? Så lenger liv og bedre helse med kona er ingenting? Ikke rart mange menn forblir single og barnløse. 

Anonymkode: b2c76...3c8

Du vet at man kan leve lykkelig sammen hele livet og få de fordelene der uten å være gift? Å være gift eller ikke sier ingenting om hvor godt forhold man har 

Anonymkode: 18898...116

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg som mann er ikke interessert lenger 

Var det før, men merket hvor mye eksen skulle styre livet mitt, selv om hun virket ekstremt grei når vi møttes

Nå har jeg tid til å dyrke hobbyer, være med venner og trenger ikke være redd for å bli forlatt for en annen igjen

Ser ikke poenget lenger med samboer/kone

Tror ikke lenger noe på at kvinner og menn passer til å bo under samme tak, jeg ser hvor flott de homofile vennene mine har det i forholdene sine, skulle ønske jeg var homofil selv…

Selv om mange ikke passer til å bo under samme tak, tror jeg også mange gjør. Det gjelder alle bo relajsoner, ikke bare ektefeller. Men selvsagt vil det jo oppstå noe form for konflikt om lite eller mye når vi er levende og har behov og følelser. 

Det er dumt du følte deg styrt, forstår du ikke har lyst å ha det sånn. 

Anonymkode: 9c5b7...bb5

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.2.2024 den 10.51):

Ekteskap er nettopp en juridisk forpliktelse. Du har ikke forpliktet deg. Dere lever sammen fordi dere NÅ ønsker det og elsker hverandre. Du kan når som helst gå ut døra/hive henne ut, helt uten konsekvenser. Hver av dere tar sine ting og drar. Ferdig.

Anonymkode: fbb74...114

Ekteskapet er heller ikke mer juridisk forpliktende enn at man når som helst gå ut døra eller kaste ut ektefelle fra bolig man selv eier.

Anonymkode: 4df50...75d

Skrevet (endret)

Ja, jeg gjør det.

Endret av Krist1an

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...