Gå til innhold

Ønsker menn ekteskap?

Fremhevede innlegg

Skrevet
DelvisPresley skrev (21 timer siden):

Slutt med hersketeknikkene. Menn har ingenting å vinne på ekteskap. Heldigvis har de fleste skjønt dette.

Ja, på samme måte som fler og fler kvinner skjønner fornuften i å forbli singel🙂

Anonymkode: c516f...c80

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hun har altså tatt til takke, slik mange kvinner må. Men prinsippet ditt er selvsagt viktigere enn kvinnen du har delt 17 år med.

Anonymkode: fbb74...114

Slik mange kvinner må?

De står da fritt til å leve i samboerskap eller forlate det.. 

Hvorfor skal jeg utsette meg for en slik økonomisk risiko igjen? 

Anonymkode: fee3e...517

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Det er vel ingen grepa mann som lar dama fri. De eneste damene som frir er vel de som svelger stoltheten og sine sårede følelser og gjør det selv med tilsynelatende godt humør. 

Ja, jeg er gammeldags, og hadde ikke mannen fridd og oppført seg som en ordentlig mann...så hadde jeg gjerne dumpet han HVIS jeg ble lei. Det er noe med at den mannen som faktisk går all inn, som gir deg en trygghet og romanse- han vil du jo holde ut med i dårlige tider også.  Han har investert i forholdet. Når hjerteinfarktet kommer, når ting er vanskelig, når potensen svikter så har du laget en solid mur. Det handler jo selvsagt ikke bare om å gifte seg.  Men hvis en mann viser at han ikke helt går inn i forholdet, han holder seg litt sånn på siden...Hvorfor skal man da ha lojalitet? Den ble jo aldri gitt i utgangspunktet. Det var litt halvveis. Da venter du til ungene er ute av redet, og hasta la vista. Bli kvitt slubberten. 

Anonymkode: 86765...e03

Jeg er jo også enig i at det er riktigst at mannen frir. Men nå holder jeg meg til trådens tema. Det er jo per dags dato ingen forskjell på om man er gift eller ikke når det gjelder sjansen for å bli dumpa. Og å være gift gir ikke mannen flere rettigheter, tvert i mot. Og siden mine innlegg egentlig var respons på de som mente man burde SIKRE seg med spesialavtaler hvis man gikk til det skrittet å gifte seg, så kunne jeg ikke helt se nytten av det, og det var det jeg svarte på.

Anonymkode: 84efc...e52

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ja, på samme måte som fler og fler kvinner skjønner fornuften i å forbli singel🙂

Og det er jo flott, så slipper man å bruke tid på å prøve å bli sammen med dem 😄 Win-win

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

od oppsummering. 

Jeg prøvde selv å være gift med ungdomskjæresten. Det ble et gedigent tapsprosjekt, og jeg lovet meg selv å aldri gifte meg igjen.

Etter å ha lekt don johan et par år etter seperasjonen fant jeg ei jeg ville satse på, vi har vært sammen i 18+ år, samboer i 17. Tror nok det at hun innerst inne kunne tenke seg å ha et lite bryllup og ring på fingeren men hun vet også hvor lite jeg har til overs for det så hun stiller aldri spørsmålet. 

Ekspander  

Hun har altså tatt til takke, slik mange kvinner må. Men prinsippet ditt er selvsagt viktigere enn kvinnen du har delt 17 år med.

Det var jo ikke prinsippet hans? Han har ikke råd til det en gang til, sikkert økonomisk men kanskje også mentalt? Hvorfor gjør du henne til et offer, hun kan jo gjøre akkurat som hun vil. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Slik mange kvinner må?

De står da fritt til å leve i samboerskap eller forlate det.. 

Hvorfor skal jeg utsette meg for en slik økonomisk risiko igjen? 

Leit du måtte oppleve dette, men bra du lærte 😊 Det er vel rundt halvparten som skiller seg, så skjønner ikke at folk tar den sjansen rent økonomisk, det kan ødelegge mye av livet. 

Bare det at det er like stor sjanse på å treffe på om man flipper en mynt som at ekteskapet skal holde, det burde fått flere til å tenke en gang ekstra 😅

Anonymkode: 18898...116

Skrevet

Hvis man er så redd for det økonomiske, hvorfor ikke skrive særeie? 
Ekteskapet er en fin ordning om man har tro på at man kan ha det bra sammen og samarbeide om en familie. Mange har det og klarer det bra og stortrives. I vår omgangskrets er så og si alle gift, og mennene virker happy 🥰

Hvis man går inn med mange av de negative holdningene man ser her, er det jo ikke rart kvinner ønsker å jobbe like mye som mannen, for å eventuelt ikke stå som en tapende part lønnsmessig senere. Da må mannen også innfinne seg med å måtte ta like mye av ansvaret for barna i den daglige oppfølgingen, også i småbarnsfasen, slik at hun får jobbet tilsvarende hans innsats. Super det, i så fall, det vil bidra til likestilling videre fremover.

Anonymkode: f04cd...4ea

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Noen av vennene mine vil gifte seg, noen vil ikke. Men det er en tendens til at de fleste menn ikke er klare for ekteskap.

Skrevet
bemes skrev (3 minutter siden):

Noen av vennene mine vil gifte seg, noen vil ikke. Men det er en tendens til at de fleste menn ikke er klare for ekteskap.

Det er jo greit det. Om man ønsker barn er det i så fall viktig å bli enige om hvordan man planlegger å dele på oppgaver fremover, slik at begge får jobbet like mye. 

Anonymkode: f04cd...4ea

• Nyttig 1
Skrevet
7 minutter siden, Tobias001 said:

Hvorfor spare for dem i 18 år? De kommer til å bruke pengene på fest og dop så fort de får dem. Sett dem heller i BSU i deres navn

Du kan ikke åpne bsu til barn under 13 år...

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og det er jo flott, så slipper man å bruke tid på å prøve å bli sammen med dem 😄 Win-win

Jepp, og så må.menn samtidig slutte å klage over at de ikke "får" sex - det er en logisk sammenheng her.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ifølge forskningen har gifte menn bedre psykisk og fysisk helse, og lever lenger enn ugifte menn. 

Det har tidligere fulgt visse fordeler med ekteskap for menn. Dette er det nå i praksis slutt på. Men det vil imidlertid ikke foreligge empiri for min generasjon av menn på noen tiår ennå. Så forskningen sier ingenting om oss per idag.

Og det er vel ingen ved sine fulle fem som tror at Sofie Emilie (24) har like mye å tilføre et ekteskap som Linda (56) har hatt… for ikke å snakke om Astrid (81). 

Da skal man være rimelig nedsnødd. 😄

Endret av KallePils
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Endelig en som har skjønt det! 😀👍

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Nei, søke staten for å få lov til å gifte meg frister ikke.

De første damer er gift fra før og, og ikke gira på nytt giftemål. 

Jeg identifiserer meg som gift, det holder! 

Anonymkode: b99bd...48d

Man kan ikke identifisere seg til en juridisk status 😅 Å være gift er jo nettopp det - å ha inngått ett juridisk bindende ekteskap. Tror ikke du får ektefellepensjon og rett til å sitte i uskifte som ektefelle av å identifisere deg som gift.

Hadde en skattesak en gang der en kar kom i trøbbel fordi han hadde skrevet verdier over på "kona" (les: samboeren). 

Anonymkode: bf4b3...c74

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.2.2024 den 14.15):

Lurer på om det finnes fortsatt menn som ønsker å gifte seg og stifte familie? Har ikke opplevd å møtt noen som ønsker det. 

Er kanskje av de gammeldagse typen 🤷‍♀️

dame 33

Anonymkode: 16f8e...828

Nei i utgangspunktet ikke. Hun må ha perfekt personlighet for at det skulle vært aktuelt hvis jeg ble singel. Har ei fantastisk dame nå, men ser at utvalget der ute er veldig labert og kvinner i snitt har alt for høye tanker om seg selv til at jeg kunne tenkt meg å gifte meg på nytt. 

Anonymkode: 4b7a0...8ee

Skrevet

Ja det finnes. Var tidligere i forhold som var ikke interissert i ekteskap og barn (dette var da jeg var i tidlig tyveårene mens han var nærmere 40), dumpet han fordi fikk lyst på barn etter noen år. 

Tenker det er fornuftig å snakke om fremtidsvisjon og ønsker tidlig i datingfasen har jeg lært. Det er ikke vits å gå inn i forhold med noen som ikke deler samme ønske, og håpe på at de forandrer mening. Jeg møtte noen med gjensidig ønske. Forlovet idag og i gang med familieforsøkelse. 

Anonymkode: 1cabd...afb

Skrevet

Jeg er mer tradisjonell, så ja jeg ønsker selvsagt å inngå ekteskap med den jeg elsker. Nå er det ikke sånn at jeg hopper fra et forhold til et annet, så for meg er forhold hellig. Jeg er ikke sånn som må annonsere livet mitt til alle andre. Der er vel den største forskjellen sånn i forhold til mange andre. 

Et forhold i starten er et forhold der vi bor hver for oss. Man flytter ikke sammen sånn helt ut av det blå. Et forhold trenger 2 oppegående hoder.

Anonymkode: fb901...33e

• Hjerte 1
Skrevet

Min ville ihvertfall ❤️

Anonymkode: 45528...902

Skrevet
DelvisPresley skrev (På 20.2.2024 den 22.04):

Slutt med hersketeknikkene. Menn har ingenting å vinne på ekteskap. Heldigvis har de fleste skjønt dette.

What? Så lenger liv og bedre helse med kona er ingenting? Ikke rart mange menn forblir single og barnløse. 

Anonymkode: b2c76...3c8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...