Gå til innhold

Ønsker menn ekteskap?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nei, søke staten for å få lov til å gifte meg frister ikke.

De første damer er gift fra før og, og ikke gira på nytt giftemål. 

Jeg identifiserer meg som gift, det holder! 

Anonymkode: b99bd...48d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det som er rart, at de som blir dumpet ikke lærer av kompisene sine, og fortsetter å drive dank hjemme, flørte med og pule andre, klage på kjærestens vekt og utseende og så videre.

Anonymkode: fbb74...114

Min virkelighet er at dama søker bekreftelser ute på byen og tilslutt traff en fyr som var litt for kjekk, litt for veltalende og det flørtingen gikk litt langt. Menn trenger ikke å ha gjort noe galt.

Spør du utro damer om hvorfor så har de sjelden noen god grunn.

Det er fordi de kunne og likte oppmerksomheten fra en ny. Så enkelt er det ofte.

Faktum er at menn dumpes og utsettes for utroskap uten å ha gjort noe galt hver eneste dag.

Dama hadde en kløe og den fikk hun klødd.

Det alle mennesker har til felles er et rasshøl  og en unnskyldning og utro damer er selvfølgelig klar til å selge sin historie om hvorfor hun ble drevet til utroskap. For det er i hvert fall ikke hennes skyld. Damer har en tendens til å unngå ansvar for noe som helst. Alt skyldes andre.

hva med å ta litt ansvar. Om dama lar en annen pikk penetrere seg så var det et VALG hun tok.

Det var hennes valg og hennes valg alene , men ta ansvar for det er nærmest umulig.....offermentaliteten er en epidemi

Peace out

Anonymkode: 098b8...e46

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Min virkelighet er at dama søker bekreftelser ute på byen og tilslutt traff en fyr som var litt for kjekk, litt for veltalende og det flørtingen gikk litt langt. Menn trenger ikke å ha gjort noe galt.

Spør du utro damer om hvorfor så har de sjelden noen god grunn.

Det er fordi de kunne og likte oppmerksomheten fra en ny. Så enkelt er det ofte.

Faktum er at menn dumpes og utsettes for utroskap uten å ha gjort noe galt hver eneste dag.

Dama hadde en kløe og den fikk hun klødd.

Det alle mennesker har til felles er et rasshøl  og en unnskyldning og utro damer er selvfølgelig klar til å selge sin historie om hvorfor hun ble drevet til utroskap. For det er i hvert fall ikke hennes skyld. Damer har en tendens til å unngå ansvar for noe som helst. Alt skyldes andre.

hva med å ta litt ansvar. Om dama lar en annen pikk penetrere seg så var det et VALG hun tok.

Det var hennes valg og hennes valg alene , men ta ansvar for det er nærmest umulig.....offermentaliteten er en epidemi

Peace out

Jeg forakter utro menn like mye som utro damer. Det er selvfølgelig den utro damas valg alene å være utro. Det er alltid et valg. Jeg har imidlertid kun vært utsatt for utroskap fra menn, ikke vært utro selv. Og der fikk begge mennene klart ultimatum - slutt med festing, slutt å pule rundt, begynn å bidra i hjemmet og behandle meg med respekt. Men nei da, de fortsatte som før, for så å bli kjempeoverrasket og SÅRET (!) over at jeg gikk. Merkelig, ikke sant? Begge skyldte også på meg for utroskap - jeg ble visst mindre attraktiv, la på meg (2 kilo i mitt tilfelle), dollet meg ikke opp hele tiden, var kjedelig og så videre. Så ansvarsfraskrivelse er ofte den utros valg, uansett kjønn. Mange utro menn skylder på biologi, for eksempel.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.2.2024 den 20.11):

Det er nok færre og færre menn som ønsker å gifte seg. 

Det finnes veldig få grunner til at menn burde det. Reelt sett er det beste en mann kan håpe på er å gå i 0. Kvinner er i 98% av tilfellene kun interessert i menn med mer ressurser enn dem selv. Og etter de er gift regnes de som en. 

Kvinner initierer 70% av skillsmisser og tar mer med seg ut en de tok med seg inn. Dvs mannen går i minus, uansett hvem som ødela forholdet.

Om kona er utro sier staten at man ikke blir 100% ferdig med hverandre før etter 6mnd. 6 mnd hektet sammen med ei man blir uvel av å sende sms til.

Som samboere kan man pakke ut på dagen.

Det finnes tilfeller når menn burde gifte seg. Og det er når dama tjener mest. Men damer går ikke etter menn med lavere inntekt./status. (Jada, alle har hørt om ei)

Damer er smarte. De yngre guttene begynner å ta lærdom av eldre menns feil.

Dette er jo en naturlig reaksjon på ekteskapsloven, at menn skjønner at dette er en felle. Mannefella kan man si. Og unngår den. 

Kvinner initierer 70% av skillsmisser og tar mer med seg ut en de tok med seg inn. Dvs mannen går i minus, uansett hvem som ødela forholdet. - kan du vise til dokumentasjon på dette?

Om kona er utro sier staten at man ikke blir 100% ferdig med hverandre før etter 6mnd. 6 mnd hektet sammen med ei man blir uvel av å sende sms til.  - Hva mener du med dette? 6 måneder? Er det den 12 måneder lange separasjonsprosessen du refererer til?

Anonymkode: 04548...65c

Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Jeg forakter utro menn like mye som utro damer. Det er selvfølgelig den utro damas valg alene å være utro. Det er alltid et valg. Jeg har imidlertid kun vært utsatt for utroskap fra menn, ikke vært utro selv. Og der fikk begge mennene klart ultimatum - slutt med festing, slutt å pule rundt, begynn å bidra i hjemmet og behandle meg med respekt. Men nei da, de fortsatte som før, for så å bli kjempeoverrasket og SÅRET (!) over at jeg gikk. Merkelig, ikke sant? Begge skyldte også på meg for utroskap - jeg ble visst mindre attraktiv, la på meg (2 kilo i mitt tilfelle), dollet meg ikke opp hele tiden, var kjedelig og så videre. Så ansvarsfraskrivelse er ofte den utros valg, uansett kjønn. Mange utro menn skylder på biologi, for eksempel.

At det er mulig, det er riv ut håret fortvilende når noen er så på vidda at de fratar seg skyld for egene handlinger å klarer å vri seg om til et offer. 

Anonymkode: 9c5b7...bb5

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

At det er mulig, det er riv ut håret fortvilende når noen er så på vidda at de fratar seg skyld for egene handlinger å klarer å vri seg om til et offer. 

Dessverre er de fleste utro slik, menn som damer. "Jeg var ikke sett", "han/hun har forfalt", "han/hun GIR (!) meg ikke nok sex", "menn er polygame av natur", "det betydde ingenting, er bare sex", "(insert fitting reason here)". Utrolig vanlig, dessverre.

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Dessverre er de fleste utro slik, menn som damer. "Jeg var ikke sett", "han/hun har forfalt", "han/hun GIR (!) meg ikke nok sex", "menn er polygame av natur", "det betydde ingenting, er bare sex", "(insert fitting reason here)". Utrolig vanlig, dessverre.

Hmm ja, det er nok det. Men det som er godt med det, er at kanskje det er mulig å sile ut en slik holdning i noen på andre områder i livet, for å så unngå å havne med noen som er utro? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hmm ja, det er nok det. Men det som er godt med det, er at kanskje det er mulig å sile ut en slik holdning i noen på andre områder i livet, for å så unngå å havne med noen som er utro? 

Nope, ikke mulig. Mine ekser hadde fine holdninger til alt, INKLUDERT utroskap - altså var de sterkt imot utroskap, litt sjalu overfor meg, og mente at utro mennesker gjorde aktivt valg. Helt til det kom til dem selv.

Skrevet

Familie ja, giftemål, nei. Ser ingen grunn for å blande staten inn i forholdet, finnes ikke noe romantisk med det. Måtte gå fra eksen pga dette, hun ville gifte seg, men ikke jeg 

Anonymkode: 18898...116

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Kanskje hun ikke hadde notert ned hver minste ting hvis du hadde elsket henne nok til å gidde å fri? Da hadde hun jo ikke trengt det! Kanskje hun var bitter og ikke følte seg trygg nok i forholdet til at det blomstret?

Jeg er gift og vet at vi eier alt sammen. Da er det jo en veldig stor felles følelse rundt verdier, og vi har latt hverandre bygge karriere, firma osv, fordi vi vet at alt dette kommer begge tilgode. 

Anonymkode: 86765...e03

Hvorfor skulle JEG fri, hvorfor kunne ikke hun gjort det? Da hadde jo jeg kanskje blitt sikrere også. Poenget er jo at ekteskapsløfte ikke betyr noe lenger, særlig ikke nå som man slipper å lyve om å elske hverandre både i gode OG onde dager. Man kan jo bare bekrefte at man vil ha den andre (inntil videre). Hvis det blir litt trått og kjedelig er det bare å gjøre det slutt.

Anonymkode: 84efc...e52

Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Det er alt for lett for menn å få tilgang til uforpliktende sex i dagens samfunn. Så hvorfor ta ulempene ved å gifte seg når en kan drikke melken uten å melke kua ? 

Ikke rart at vi snart er en nasjon som består av single etniske nordmenn. Mens folk fra andre nasjoner gifter seg og får barn.

Anonymkode: 97b9a...5c4

Disse to avsnittene gir ikke mening

Anonymkode: f8711...a7a

Skrevet

Kommer aldri til å gifte meg, det er bare en juridisk greie uansett, som statistisk sett mest sannsynlig bare vil skape store problemer i fremtiden, flertallet skiller seg uansett. Jeg kan fint vise min kjærlighet uten giftemål 

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Familie ja, giftemål, nei. Ser ingen grunn for å blande staten inn i forholdet, finnes ikke noe romantisk med det. Måtte gå fra eksen pga dette, hun ville gifte seg, men ikke jeg 

Så du gikk fra eksen din fordi det er for uromantisk å gifte seg?

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så du gikk fra eksen din fordi det er for uromantisk å gifte seg?

Gikk fra eksen fordi hun ville gifte seg, men ikke jeg. Skulle hun få oppfylt det ønske, så var hun nødt til å finne noen andre, og det sa jeg tydelig. Så det var vel mer en felles enighet, enn at jeg gikk fra henne. Jeg gifter meg ikke mot min vilje bare fordi hun ønsker det 

Skrevet

Absolutt! 
Kjenner mange menn som er i ekteskap, og også single menn som ønsker seg dette. 
Eksen min ønsket å gifte seg, jeg ønsket aldri det med han. 
Men etter at jeg møtte en som jeg virkelig følte alt stemte med, så kom det ønsket for meg også. Og han ønsket det samme, så da ble det slik. 

Anonymkode: c8ac3...568

Skrevet

Det var en av greiene til meg. Skulle han ha barn med meg så måtte han gifte seg med meg.  Grunnen er så enkel at jeg står sterkere hvis det skjer noe ved et dødsfall. Som han var veldig enig i. Når kompiser ble overrasket over at han giftet seg i så ung alder så svarte han. Har man unge sammen så er man knyttet sammen resten av livet. Gift seg så kan man alltid skille seg. Gift i over 20 år no. Men varer ikke dette livet ut så kommer jeg aldri til i gifte meg igjen. Heller ikke samboer. 

Anonymkode: fd543...eeb

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.2.2024 den 19.00):

Har alltid ønsket å gifte meg siden jeg var lita 🤷‍♀️

ts

Anonymkode: 16f8e...828

Da er vi 2 😍

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.2.2024 den 20.11):

Det er nok færre og færre menn som ønsker å gifte seg. 

Det finnes veldig få grunner til at menn burde det. Reelt sett er det beste en mann kan håpe på er å gå i 0. Kvinner er i 98% av tilfellene kun interessert i menn med mer ressurser enn dem selv. Og etter de er gift regnes de som en. 

Kvinner initierer 70% av skillsmisser og tar mer med seg ut en de tok med seg inn. Dvs mannen går i minus, uansett hvem som ødela forholdet.

Om kona er utro sier staten at man ikke blir 100% ferdig med hverandre før etter 6mnd. 6 mnd hektet sammen med ei man blir uvel av å sende sms til.

Som samboere kan man pakke ut på dagen.

Det finnes tilfeller når menn burde gifte seg. Og det er når dama tjener mest. Men damer går ikke etter menn med lavere inntekt./status. (Jada, alle har hørt om ei)

Damer er smarte. De yngre guttene begynner å ta lærdom av eldre menns feil.

Dette er jo en naturlig reaksjon på ekteskapsloven, at menn skjønner at dette er en felle. Mannefella kan man si. Og unngår den. 

God oppsummering. 

Jeg prøvde selv å være gift med ungdomskjæresten. Det ble et gedigent tapsprosjekt, og jeg lovet meg selv å aldri gifte meg igjen.

Etter å ha lekt don johan et par år etter seperasjonen fant jeg ei jeg ville satse på, vi har vært sammen i 18+ år, samboer i 17. Tror nok det at hun innerst inne kunne tenke seg å ha et lite bryllup og ring på fingeren men hun vet også hvor lite jeg har til overs for det så hun stiller aldri spørsmålet. 

Anonymkode: fee3e...517

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hvorfor skulle JEG fri, hvorfor kunne ikke hun gjort det?

Det er vel ingen grepa mann som lar dama fri. De eneste damene som frir er vel de som svelger stoltheten og sine sårede følelser og gjør det selv med tilsynelatende godt humør. 

Ja, jeg er gammeldags, og hadde ikke mannen fridd og oppført seg som en ordentlig mann...så hadde jeg gjerne dumpet han HVIS jeg ble lei. Det er noe med at den mannen som faktisk går all inn, som gir deg en trygghet og romanse- han vil du jo holde ut med i dårlige tider også.  Han har investert i forholdet. Når hjerteinfarktet kommer, når ting er vanskelig, når potensen svikter så har du laget en solid mur. Det handler jo selvsagt ikke bare om å gifte seg.  Men hvis en mann viser at han ikke helt går inn i forholdet, han holder seg litt sånn på siden...Hvorfor skal man da ha lojalitet? Den ble jo aldri gitt i utgangspunktet. Det var litt halvveis. Da venter du til ungene er ute av redet, og hasta la vista. Bli kvitt slubberten. 

Anonymkode: 86765...e03

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

God oppsummering. 

Jeg prøvde selv å være gift med ungdomskjæresten. Det ble et gedigent tapsprosjekt, og jeg lovet meg selv å aldri gifte meg igjen.

Etter å ha lekt don johan et par år etter seperasjonen fant jeg ei jeg ville satse på, vi har vært sammen i 18+ år, samboer i 17. Tror nok det at hun innerst inne kunne tenke seg å ha et lite bryllup og ring på fingeren men hun vet også hvor lite jeg har til overs for det så hun stiller aldri spørsmålet. 

Anonymkode: fee3e...517

Hun har altså tatt til takke, slik mange kvinner må. Men prinsippet ditt er selvsagt viktigere enn kvinnen du har delt 17 år med.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...