AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #61 Skrevet 21. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva er egentlig poenget med å gifte seg? Og særlig hvis man må skrive avtaler som sikrer deg NÅR bruddet kommer? Jeg var ikke gift, heldigvis, men samboer i 21 år med ei som noterte ned hver eneste lille blyant og gaffel som hun eide eller hadde tatt med seg inn. Når hun endelig initerte bruddet hun hadde planlagt fra dag 1 så gikk jo det som en lek siden hun hadde 73 A4-sider klar til fordelingsdiskusjonen. Kvinner inngår partnerskap med tanke på brudd. Menn inngår (inngikk) partnerskap med tanke på evig troskap. Nå har menn skjønt at å gifte seg er idiotisk i en slik sammenheng så da dropper man i hvert fall det. Ikke legger man sjela si i samlivet heller, kost/nytten er jo alt for dårlig fordi det er overveiende sannsynlig at dama vil gå på et tidspunkt uansett. Det eneste rådet man bør gi menn er at de må bli flinkere til å planlegge bruddet. Å ikke gifte seg er et godt risikoreduserende tiltak i så måte, men det krever planlegging selv om du er samboer også. Anonymkode: 84efc...e52 Du er nødt til å forstå at brudd kan oppstå det er en konsekvens av at vi har fri vilje og er ulike individer med behov og følelser og muligens bare et liv. Å være klar over at det en dag kan blo slutt betyr ikke at noen håper det skal bli det. Foruten de som er golddiggere eller lignende. At hun noterte er rart, men å ha godt minne og ha lagt seg elsk på noen ting kan jeg skrive unner på at jeg også hadde. Exn min bryr seg ikke om de blå og gull fargede koppene, men jeg vil slite med å finne nye. Kjøpte dem jo fordi jeg likte dem Han fikk ting han også, men mye som var plukket ut visuelt av meg og han ikke brydde seg om fikk jeg. Han fikk det han hadde kjøpt også. Anonymkode: 9c5b7...bb5 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #62 Skrevet 21. februar 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hva er egentlig poenget med å gifte seg? Og særlig hvis man må skrive avtaler som sikrer deg NÅR bruddet kommer? Jeg var ikke gift, heldigvis, men samboer i 21 år med ei som noterte ned hver eneste lille blyant og gaffel som hun eide eller hadde tatt med seg inn. Når hun endelig initerte bruddet hun hadde planlagt fra dag 1 så gikk jo det som en lek siden hun hadde 73 A4-sider klar til fordelingsdiskusjonen. Kanskje hun ikke hadde notert ned hver minste ting hvis du hadde elsket henne nok til å gidde å fri? Da hadde hun jo ikke trengt det! Kanskje hun var bitter og ikke følte seg trygg nok i forholdet til at det blomstret? Jeg er gift og vet at vi eier alt sammen. Da er det jo en veldig stor felles følelse rundt verdier, og vi har latt hverandre bygge karriere, firma osv, fordi vi vet at alt dette kommer begge tilgode. Anonymkode: 86765...e03 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #63 Skrevet 21. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Selvmotsigende, eventuelt i pose LG sekk. Du ønsker ikke å forplikte deg, men ønsker samtidig langvarig forpliktelse? Anonymkode: fbb74...114 Forpliktelsen ligger i en forståelse mellom meg og min kjære. Ekteskapet er etter mitt syn et utdatert konsept som plasserer en tilsynelatende forpliktelse på utsiden i en formell ordning som har mistet all formalitet. Så nei, min forpliktelse ligger i hodet mitt og ikke i en ring. Anonymkode: aecfa...626 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #64 Skrevet 21. februar 2024 Min mann ønsket det. Anonymkode: 4d7c1...b57 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #65 Skrevet 21. februar 2024 Det er alt for lett for menn å få tilgang til uforpliktende sex i dagens samfunn. Så hvorfor ta ulempene ved å gifte seg når en kan drikke melken uten å melke kua ? Ikke rart at vi snart er en nasjon som består av single etniske nordmenn. Mens folk fra andre nasjoner gifter seg og får barn. Anonymkode: 97b9a...5c4
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #66 Skrevet 21. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 19.2.2024 den 20.13): Dersom jeg får særeie på alle verdiene jeg har bygget meg opp alene så kan jeg vurdere det. Men siden mange kvinner ser særeie som ett rødt flagg kommer jeg nok lengre med å ikke fri Anonymkode: 43518...87c Kvinner er de mest griske og får alle fordelene når de går ut av et forhold. Og det sier jeg enda jeg er kvinne. Har sett det i nær familien og ellers i samfunnet... Anonymkode: 97b9a...5c4 3
Einus Skrevet 21. februar 2024 #67 Skrevet 21. februar 2024 Ekteskap er in the long run det aller beste! Utvilsomt! Men om man ikke ønsker å bo sammen, så kan man vel bo hver for seg likevel, selv om dette kanskje er ukonvensjonelt i dagens samfunn, men vet det finnes. Altså særboere, men gift.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #68 Skrevet 21. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva er egentlig poenget med å gifte seg? Og særlig hvis man må skrive avtaler som sikrer deg NÅR bruddet kommer? Jeg var ikke gift, heldigvis, men samboer i 21 år med ei som noterte ned hver eneste lille blyant og gaffel som hun eide eller hadde tatt med seg inn. Når hun endelig initerte bruddet hun hadde planlagt fra dag 1 så gikk jo det som en lek siden hun hadde 73 A4-sider klar til fordelingsdiskusjonen. Kvinner inngår partnerskap med tanke på brudd. Menn inngår (inngikk) partnerskap med tanke på evig troskap. Nå har menn skjønt at å gifte seg er idiotisk i en slik sammenheng så da dropper man i hvert fall det. Ikke legger man sjela si i samlivet heller, kost/nytten er jo alt for dårlig fordi det er overveiende sannsynlig at dama vil gå på et tidspunkt uansett. Det eneste rådet man bør gi menn er at de må bli flinkere til å planlegge bruddet. Å ikke gifte seg er et godt risikoreduserende tiltak i så måte, men det krever planlegging selv om du er samboer også. Anonymkode: 84efc...e52 Er det derfor mange menn er utro? Fordi de "inngår partnerskap med tanke på evig troskap"? Menn har da pult rundt og hatt faste elskerinner i alle tider. Anonymkode: fbb74...114
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #69 Skrevet 21. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Forpliktelsen ligger i en forståelse mellom meg og min kjære. Ekteskapet er etter mitt syn et utdatert konsept som plasserer en tilsynelatende forpliktelse på utsiden i en formell ordning som har mistet all formalitet. Så nei, min forpliktelse ligger i hodet mitt og ikke i en ring. Anonymkode: aecfa...626 Så du er altså ikke juridisk forpliktet, og ønsker heller ikke å gjøre det. Det er helt greit, men ikke si at du "ønsker langvarige forpliktelser". Anonymkode: fbb74...114
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #70 Skrevet 21. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det derfor mange menn er utro? Fordi de "inngår partnerskap med tanke på evig troskap"? Menn har da pult rundt og hatt faste elskerinner i alle tider. Anonymkode: fbb74...114 Kvinner også. Anonymkode: aecfa...626
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #71 Skrevet 21. februar 2024 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Kvinner er de mest griske og får alle fordelene når de går ut av et forhold. Og det sier jeg enda jeg er kvinne. Har sett det i nær familien og ellers i samfunnet... Anonymkode: 97b9a...5c4 Pickme. Anonymkode: fbb74...114
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #72 Skrevet 21. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kvinner også. Anonymkode: aecfa...626 Selvfølgelig. MENNESKER er utro. Men påstanden var at menn gikk inn i et partnerskap med plan om evig troskap. Dette stemmer sjeldent. Anonymkode: fbb74...114
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #73 Skrevet 21. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så du er altså ikke juridisk forpliktet, og ønsker heller ikke å gjøre det. Det er helt greit, men ikke si at du "ønsker langvarige forpliktelser". Anonymkode: fbb74...114 Joda, du forstår bare ikke hva du svarer på. Jeg har forpliktet meg ovenfor min kjære. Ekteskapet er ikke en juridisk forpliktelse. Anonymkode: aecfa...626
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #74 Skrevet 21. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Pickme. Anonymkode: fbb74...114 Overdose hjernedøde amerikanske blogger og SoMe Anonymkode: aecfa...626 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #75 Skrevet 21. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Joda, du forstår bare ikke hva du svarer på. Jeg har forpliktet meg ovenfor min kjære. Ekteskapet er ikke en juridisk forpliktelse. Anonymkode: aecfa...626 Ekteskap er nettopp en juridisk forpliktelse. Du har ikke forpliktet deg. Dere lever sammen fordi dere NÅ ønsker det og elsker hverandre. Du kan når som helst gå ut døra/hive henne ut, helt uten konsekvenser. Hver av dere tar sine ting og drar. Ferdig. Anonymkode: fbb74...114
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #76 Skrevet 21. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 19.2.2024 den 20.07): Lykke til. Jeg har vært gift i 20 år og skal komme meg ut av ekteskapet så fort jeg bare kan. Skal aldri gifte meg igjen heller. Anonymkode: a03ae...f75 Valgte du feil livspartner? Tenkte med feil hode kanskje? Anonymkode: 71a17...f56 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #77 Skrevet 21. februar 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Det stemmer. Menn som kobles sammen med ei dame får korreksjon på dårlig oppførsel, de er mindre kriminelle, de spiser sunnere, har bedre rutiner, ruser seg mindre og går til legen oftere🙂 Store grupper med single unge menn uten forpliktelser = Ustabile samfunn. Alle samfunn som praktiserer flerkoneri (Afghanistan) eller har veldig skeiv kjønnsbalanse har store utfordringer, i Sverige er det ca. 121 menn for hver 100 dame i aldersgruppa 20-25 (Værre enn Kina) pga. av innvandring av unge menn og man ser hvordan det går. Menn har utrolig godt av å være sammen med ei dame. Samfunnet har godt av menn i stabile forhold. Ingen tvil om at menn BØR være i forhold, men å være gift betyr at menn taper økonomisk ved skilsmisse som kvinner som regel initierer. Og grunnen til at menn taper er jo fordi kvinner gifter seg med menn med høyere inntekt enn dem selv. Kvinner er smarte! Anonymkode: 098b8...e46 Hvem er lykkeligst etter skilsmissen, da? Anonymkode: 6368c...e25 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #78 Skrevet 21. februar 2024 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Hvem er lykkeligst etter skilsmissen, da? Anonymkode: 6368c...e25 Det er i de fleste tilfeller kvinner som initierer brudd og er lykkeligst etterpå. Kvinner er og bedre å opprettholde et nettverk utenfor ekteskapet slik at de har et støttenettverk å falle tilbake på også. Egentlig ikke så rart at den som blir dumpet har størst problemer?? Anonymkode: 098b8...e46 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #79 Skrevet 21. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er i de fleste tilfeller kvinner som initierer brudd og er lykkeligst etterpå. Kvinner er og bedre å opprettholde et nettverk utenfor ekteskapet slik at de har et støttenettverk å falle tilbake på også. Egentlig ikke så rart at den som blir dumpet har størst problemer?? Anonymkode: 098b8...e46 Det som er rart, at de som blir dumpet ikke lærer av kompisene sine, og fortsetter å drive dank hjemme, flørte med og pule andre, klage på kjærestens vekt og utseende og så videre. Anonymkode: fbb74...114 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #80 Skrevet 21. februar 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det er i de fleste tilfeller kvinner som initierer brudd og er lykkeligst etterpå. Kvinner er og bedre å opprettholde et nettverk utenfor ekteskapet slik at de har et støttenettverk å falle tilbake på også. Egentlig ikke så rart at den som blir dumpet har størst problemer?? Anonymkode: 098b8...e46 Det er nesten som at det kvinner "tilbyr", omsorg, emosjonell støtte, oppfordring til god mental og fysisk helse, ryddig og fint hjem, nettverk (ofte i tillegg til lønn) er mer verdt enn penger? Menn som blir skilt har gjerne ikke bidratt i hjemmet eller emosjonelt. Da blir det som det blir. Anonymkode: 6368c...e25 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå