Gå til innhold

Ønsker menn ekteskap?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ikke ifølge forskningen. 

Anonymkode: fbb74...114

Ifølge forskningen, jo.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.2.2024 den 20.13):

Dersom jeg får særeie på alle verdiene jeg har bygget meg opp alene så kan jeg vurdere det. Men siden mange kvinner ser særeie som ett rødt flagg kommer jeg nok lengre med å ikke fri

Anonymkode: 43518...87c

Det er ikke mange ektepar som ikke har særeie i dag.

Anonymkode: 6e5ef...cf6

• Liker 1
Skrevet

Når jeg leser om kjendis bryllup så ser det jo ut som mennene elsker å gifte seg. Det sier de og. Som feks Emil Gukild, Petter Pilgaard( vil i tillegg fornye giftemålet etter bare ett år..) og Jakob Ingebrigtsen.

I disse SoMe tider ser jeg også like ofte menn som kvinner skryte av hvor lykkelige de er som nygifte. 

Anonymkode: 6e5ef...cf6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg ønsker ikke ekteskap men ønsker langvarig forpliktelse. Mann her.

Anonymkode: aecfa...626

• Liker 2
Skrevet

Jeg er gift, og mannen fridde. Så noen ønsker det.

Anonymkode: 86765...e03

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Liker menn hvitost? 

Har menn allergier? 

Ser menn på sprangridning?  

Menn er forskjellige. Svaret på ethvert spørsmål av typen «Finnes det menn som….» er «Ja. Noen.» 

Anonymkode: 001eb...98e

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg er gift, og mannen fridde. Så noen ønsker det.

Anonymkode: 86765...e03

Kom det ut av det blå eller hadde du hinta i åresvis at du ønsket å gifte deg? Selv om en mann frir kan det være pga press og føler han må for å holde fruen glad?? Hvis det er noe han genuint ønsker selv ja da er det greit men mange bare dilter etter fruen og hun vil gifte seg så må han vel fri da. 

Skrevet
KallePils skrev (1 time siden):

Ifølge forskningen, jo.

Ifølge forskningen har gifte menn bedre psykisk og fysisk helse, og lever lenger enn ugifte menn. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg ønsker ikke ekteskap men ønsker langvarig forpliktelse. Mann her.

Anonymkode: aecfa...626

Selvmotsigende, eventuelt i pose LG sekk. Du ønsker ikke å forplikte deg, men ønsker samtidig langvarig forpliktelse? 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Selvmotsigende, eventuelt i pose LG sekk. Du ønsker ikke å forplikte deg, men ønsker samtidig langvarig forpliktelse? 

Man kan ha lange forhold uten å måtte gifte seg.

Skrevet
GrønnNellik68 skrev (39 minutter siden):

Man kan ha lange forhold uten å måtte gifte seg.

Det kan man. Men de er ikke veldig forpliktende. 

• Nyttig 4
Skrevet

Min så nok ikke for seg å gifte seg, men jeg sa fra tidlig av at det var noe jeg ønsket. Så han fridde når han følte seg sikker på oss.

Vi har snakket mye om det, og jeg tror det vi begge enes om er det at vi liker å ta aktive valg for livene våre og selv bestemme hvilken retning vi skal gå i både jobbmessig, økonomimessig, bostedsmessig - og ekteskap er også i aller høyeste grad et slikt valg hvor vi tar kontroll på og tar ansvar for situasjonen våre. 

Det er alt for mange som sklir inn i forhold, sklir inn i samboerskap, sklir inn i å kjøpe bolig sammen og sklir inn i å bli foreldre sammen fordi det er tilfeldig, praktisk(les: ofte øknomisk) eller bare skjer  som en konsekvens av hvordan verden beveger seg utenfor tosomheten deres.

Vi ønsket rett og slett å aktivt velge hverandre, og jeg hadde nok ikke fått barn og kjøpt bolig med ham om det ikke var ekteskap. 

Anonymkode: 7db8a...586

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ifølge forskningen har gifte menn bedre psykisk og fysisk helse, og lever lenger enn ugifte menn. 

Det stemmer.

Menn som kobles sammen med ei dame får korreksjon på dårlig oppførsel, de er mindre kriminelle, de spiser sunnere, har bedre rutiner, ruser seg mindre og går til legen oftere🙂

Store grupper med single unge menn uten forpliktelser = Ustabile samfunn. Alle samfunn som praktiserer flerkoneri (Afghanistan) eller har veldig skeiv kjønnsbalanse  har store utfordringer, i Sverige er det ca. 121 menn for hver 100 dame i aldersgruppa 20-25 (Værre enn Kina) pga. av innvandring av unge menn og man ser hvordan det går.  Menn har utrolig godt av å være sammen med ei dame. Samfunnet har godt av menn i stabile forhold.

Ingen tvil om at menn BØR være i forhold, men å være gift betyr at menn taper økonomisk ved skilsmisse som kvinner som regel initierer. Og grunnen til at menn taper er jo fordi kvinner gifter seg med menn med høyere inntekt enn dem selv. 

Kvinner er smarte!

Anonymkode: 098b8...e46

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det stemmer.

Menn som kobles sammen med ei dame får korreksjon på dårlig oppførsel, de er mindre kriminelle, de spiser sunnere, har bedre rutiner, ruser seg mindre og går til legen oftere🙂

Store grupper med single unge menn uten forpliktelser = Ustabile samfunn. Alle samfunn som praktiserer flerkoneri (Afghanistan) eller har veldig skeiv kjønnsbalanse  har store utfordringer, i Sverige er det ca. 121 menn for hver 100 dame i aldersgruppa 20-25 (Værre enn Kina) pga. av innvandring av unge menn og man ser hvordan det går.  Menn har utrolig godt av å være sammen med ei dame. Samfunnet har godt av menn i stabile forhold.

Ingen tvil om at menn BØR være i forhold, men å være gift betyr at menn taper økonomisk ved skilsmisse som kvinner som regel initierer. Og grunnen til at menn taper er jo fordi kvinner gifter seg med menn med høyere inntekt enn dem selv. 

Kvinner er smarte!

Anonymkode: 098b8...e46

Nei, å være gift er ikke å tape økonomisk ved skilsmisse. Å være gift og samtidig være dum slik at man ikke lager nødvendige avtaler som sikrer deg, er ikke å tape økonomisk. Min mann taper ikke økonomisk ved eventuell skilsmisse, nettopp fordi vi begge er våkne og klare over regler.

Skrevet

Min mann har villet gifte seg og stifte familie siden han var i tidlig 20-årene. Han møtte ei kjerring som ikke ville noen av delene, og forlot han ti år senere uten god forklaring. Så møtte han meg, og var rask med å spørre meg om jeg ønsker barn og ekteskap. Det var jeg ute etter, og ett år senere var vi gift. Ikke lenge etter ble jeg gravid og nå har vi en vakker nyfødt datter sammen, og med planer om nr 2 om ikke lenge.

Så ja, det finnes menn som vil gifte seg og få barn. Min drømte om det lenge men fant ikke den rette med en gang.

Anonymkode: ec9ea...046

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Hva er egentlig poenget med å gifte seg? Og særlig hvis man må skrive avtaler som sikrer deg NÅR bruddet kommer?

Jeg var ikke gift, heldigvis, men samboer i 21 år med ei som noterte ned hver eneste lille blyant og gaffel som hun eide eller hadde tatt med seg inn. Når hun endelig initerte bruddet hun hadde planlagt fra dag 1 så gikk jo det som en lek siden hun hadde 73 A4-sider klar til fordelingsdiskusjonen.

Kvinner inngår partnerskap med tanke på brudd. Menn inngår (inngikk) partnerskap med tanke på evig troskap. Nå har menn skjønt at å gifte seg er idiotisk i en slik sammenheng så da dropper man i hvert fall det. Ikke legger man sjela si i samlivet heller, kost/nytten er jo alt for dårlig fordi det er overveiende sannsynlig at dama vil gå på et tidspunkt uansett.

Det eneste rådet man bør gi menn er at de må bli flinkere til å planlegge bruddet. Å ikke gifte seg er et godt risikoreduserende tiltak i så måte, men det krever planlegging selv om du er samboer også.

Anonymkode: 84efc...e52

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
On 2/19/2024 at 4:38 PM, AnonymBruker said:

Nei det finnes ikke, ingen menn har lyst til å gifte seg, og stifte familie lenger :ironi:

Anonymkode: 2b821...8af

Jeg tror dette er feil. Menn vil gifte seg om de møter den rette. Derimot tror jeg menn har begynt å si "nei" når det er tvil i stedet for bare når de er sikre på at det er et "nei".

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Både jeg og mannen ønsket å gifte oss. Som sagt, så gjort 😊

Anonymkode: 9b2ab...e7c

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Det var viktig for begge, uten at det var noe hastverk.

Vi snakket en del om disse tingene tidlig i forholdet. Ekteskap, barn, religion, politikk, bosted, karriereønsker, abortspørsmålet. Uten at det ble skrevet en kontrakt, eller noe var lovnader, så visste vi at vi var enige om de store linjene i livet. 

20 år senere er vi like lykkelige. Fordi vi ikke har gått inn i det og trudd at de store uenighetene vil løse seg selv. 

Anonymkode: c79e5...fd7

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...