Gå til innhold

Ønsker menn ekteskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om det finnes fortsatt menn som ønsker å gifte seg og stifte familie? Har ikke opplevd å møtt noen som ønsker det. 

Er kanskje av de gammeldagse typen 🤷‍♀️

dame 33

Anonymkode: 16f8e...828

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke noe behov for å gifte meg, men er åpen for det om jeg treffer den rette dama. Heller mest mot at jeg ikke vil ha barn, men åpen for det også.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Lurer på om det finnes fortsatt menn som ønsker å gifte seg og stifte familie? Har ikke opplevd å møtt noen som ønsker det. 

dame 33

Hvor lenge har du vært "av den gammeldagse typen"…?

La meg gjette: Siden du var 31?

Anonymkode: eaec5...f56

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Nei det finnes ikke, ingen menn har lyst til å gifte seg, og stifte familie lenger :ironi:

Anonymkode: 2b821...8af

• Liker 1
Skrevet

Noen gjør vel det. Personlig har jeg ikke noe behov for det, selv om jeg ønsker et livsvarig forhold. Kjenner mange i samme båt.

Anonymkode: 2b77c...724

• Liker 1
Skrevet

De jeg har møtt vil det. Men jeg vil ikke det. Tror de kun er ute etter formuen min🤮

Anonymkode: e2533...4ab

Skrevet

Ja det gjør det føler at det er like blandet som med kvinner i grunn. Han jeg er sammen med nå tok initiativ til den samtalen på valentinsdagen. Spurte hva jeg tenkte om det siden han kan se for seg det i fremtiden med meg. Så snakket vi litt rundt det om det romantiske aspektet, skatte fordeler vrs samboerskap osv🤭så med fornuft perspektiv og romantisk perspektiv. Vi kom vell frem til at vi var litt åpne for det begge to men at ingen av oss heller så på det som en nødvendighet. Nå har jeg både vært samboer og fått barn før uten å være forlovet eller gift. Så det hadde jo på en måte vært noe nytt og unikt i denne relasjonen.  Jeg ble litt glad av at han ville snakke om det og samtidig fikk jeg litt noia🤭generelt synes jeg det er veldig bra å snakke om ting slik som det med partner. 

Jeg har en tendens til å finne veldig seriøse menn da, så mitt syn er sikkert farget av det også men føler det er absolutt noe mange menn ønsker om de er invester i dama ok tenker fremtid. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvor lenge har du vært "av den gammeldagse typen"…?

La meg gjette: Siden du var 31?

Anonymkode: eaec5...f56

Har alltid ønsket å gifte meg siden jeg var lita 🤷‍♀️

ts

• Hjerte 4
Skrevet

Har møtt mange menn som ønsker familie og ekteskap..
Det var hovedårsaken til at det ble slutt mellom meg og ekssamboer.

Men jo eldre man blir, jo lengre er det mellom de som ønsker ekteskap og familie, og ikke allerede har det.

Anonymkode: 5571a...63d

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

ts

Lykke til. Jeg har vært gift i 20 år og skal komme meg ut av ekteskapet så fort jeg bare kan. Skal aldri gifte meg igjen heller.

Anonymkode: a03ae...f75

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Ekteskap ser jeg ærlig talt ikke poenget med. Det skal liksom være en livslang greie (man lover det jo faktisk), men de fleste forhold tar slutt. Å stifte familie, da anter jeg du mener få barn? Ikke alle ektepar får barn, og man trenger heller ikke være gift for å få barn. Kjenner forøvrig nok av folk som var gift i 2-3 år, og folk som har vært samboere siden åttitallet.

Anonymkode: 6c71c...84b

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

ts

Det er nok færre og færre menn som ønsker å gifte seg. 

Det finnes veldig få grunner til at menn burde det. Reelt sett er det beste en mann kan håpe på er å gå i 0. Kvinner er i 98% av tilfellene kun interessert i menn med mer ressurser enn dem selv. Og etter de er gift regnes de som en. 

Kvinner initierer 70% av skillsmisser og tar mer med seg ut en de tok med seg inn. Dvs mannen går i minus, uansett hvem som ødela forholdet.

Om kona er utro sier staten at man ikke blir 100% ferdig med hverandre før etter 6mnd. 6 mnd hektet sammen med ei man blir uvel av å sende sms til.

Som samboere kan man pakke ut på dagen.

Det finnes tilfeller når menn burde gifte seg. Og det er når dama tjener mest. Men damer går ikke etter menn med lavere inntekt./status. (Jada, alle har hørt om ei)

Damer er smarte. De yngre guttene begynner å ta lærdom av eldre menns feil.

Dette er jo en naturlig reaksjon på ekteskapsloven, at menn skjønner at dette er en felle. Mannefella kan man si. Og unngår den. 

Anonymkode: 098b8...e46

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet

Dersom jeg får særeie på alle verdiene jeg har bygget meg opp alene så kan jeg vurdere det. Men siden mange kvinner ser særeie som ett rødt flagg kommer jeg nok lengre med å ikke fri

Anonymkode: 43518...87c

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er nok færre og færre menn som ønsker å gifte seg. 

Det finnes veldig få grunner til at menn burde det. Reelt sett er det beste en mann kan håpe på er å gå i 0. Kvinner er i 98% av tilfellene kun interessert i menn med mer ressurser enn dem selv. Og etter de er gift regnes de som en. 

Kvinner initierer 70% av skillsmisser og tar mer med seg ut en de tok med seg inn. Dvs mannen går i minus, uansett hvem som ødela forholdet.

Om kona er utro sier staten at man ikke blir 100% ferdig med hverandre før etter 6mnd. 6 mnd hektet sammen med ei man blir uvel av å sende sms til.

Som samboere kan man pakke ut på dagen.

Det finnes tilfeller når menn burde gifte seg. Og det er når dama tjener mest. Men damer går ikke etter menn med lavere inntekt./status. (Jada, alle har hørt om ei)

Damer er smarte. De yngre guttene begynner å ta lærdom av eldre menns feil.

Dette er jo en naturlig reaksjon på ekteskapsloven, at menn skjønner at dette er en felle. Mannefella kan man si. Og unngår den. 

Anonymkode: 

Dette syntes jeg var ett godt innlegg

Anonymkode: 43518...87c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

dame 33

Hvilke fordeler har det å gifte seg i dag? Det er ikke mer bindende enn å være samboere. Å stifte familie er det vel et flertall av menn som gjør.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nei det finnes ikke, ingen menn har lyst til å gifte seg, og stifte familie lenger :ironi:

Anonymkode: 2b821...8af

75 prosent av alle menn får barn. Men giftemål er et tapsprosjekt for mannen.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det var min mann som var veldig opptatt av at vi skulle gifte oss. Var ikke så viktig for meg, men for ham var det utrolig viktig å kunne kalle meg sin kone, og ikke sin samboer. 

Glad for dette i etterkant, men også glad for at vi kunne møtes i et kompromiss. At vi giftet oss, men ikke hadde det store bryllupet han egentlig ønsket seg. Det var hva jeg hadde minst lyst til. Bryllup er hyggelige de, men har aldri drømt om å stå for alt styret ved det, kostnader ved det, og å stå i sentrum en hel slik dag. Dagen vi giftet oss var likevel nydelig. Flott seremoni, og veldig koselig fest med nærmeste venner. 

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet

Ja, men det virker som om kvinnene heller vil ha de mennene som allerede har barn

Er kanskje gammeldags selv, men finner ingen som er lik meg eller liker meg

Anonymkode: b912d...aad

Skrevet
Trolltunge skrev (5 timer siden):

Det var min mann som var veldig opptatt av at vi skulle gifte oss. Var ikke så viktig for meg, men for ham var det utrolig viktig å kunne kalle meg sin kone, og ikke sin samboer. 

Glad for dette i etterkant, men også glad for at vi kunne møtes i et kompromiss. At vi giftet oss, men ikke hadde det store bryllupet han egentlig ønsket seg. Det var hva jeg hadde minst lyst til. Bryllup er hyggelige de, men har aldri drømt om å stå for alt styret ved det, kostnader ved det, og å stå i sentrum en hel slik dag. Dagen vi giftet oss var likevel nydelig. Flott seremoni, og veldig koselig fest med nærmeste venner. 

Så koselig! Hvor mange gjester hadde dere med?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...