Gå til innhold

Skyller du tennene etter tannpuss?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det skal man ikke, ifølge denne saken. Jada, enda en "dette gjør du feil"-sak. Men er det virkelig noen som går rundt med munnen full av tannkrem etter tannpuss? Går dere da og spytter i vasken helt til munnen er ren, eller svelger dere ned tannkremen fortløpende? Størkner ikke tannkremen etter hvert også hvis man ikke skyller? Dette kan da ikke være særlig behagelig, men ut fra den videoen skyller vi visst bare fordi "vi har lært det"?

Anonymkode: d1bfb...d51

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke.

Bruker evt flourskyll, men aldri med vann. 

Anonymkode: d663a...0ce

• Liker 1
Skrevet

Skyller ikke nei. Spytter bare ut tannkrem 

Anonymkode: ff963...38d

• Liker 4
Skrevet

Skyller ikke nei, og drikker vann før tannpuss istedenfor etterpå for å ikke fjerne fluoren. Dette er det jeg er opplært til 🤷‍♀️ Spytter ut tannkremen, etter et par spytt er alt borte. Tannkremen i munnen størkner ikke, man har tross alt spyttproduksjon. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei

Anonymkode: cbd54...f17

Skrevet

Nei. Det er jo å gjøre seg selv en bjørnetjeneste. 

Anonymkode: 4f92d...bfc

Skrevet

Spytter ut, men skyller ikke - da forsvinner jo hele effekten av fluoren :)

Skrevet (endret)

Skyller ikke med vann, men spytter ut tannkremen og skyller med fluor. 

Uansett så er det ikke noe som størkner, jeg vasker meg jo rundt munnen selv om jeg ikke skyller. :ler:

Endret av Brunhilde
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Men er det virkelig noen som går rundt med munnen full av tannkrem etter tannpuss? Går dere da og spytter i vasken helt til munnen er ren, eller svelger dere ned tannkremen fortløpende?

Spytter en gang ut tannkremen i munnen. Munner er da ikke full i tannkrem. Du er jo ikke full i mat i munnen etter at du har svelgt... der er rester, men ikke noe mer. Akkurat som med tannkrem.

Det burde være allmenkunskap at man ikke skyller munnen med vann etter tannpuss...

Anonymkode: 14727...141

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig skyller jeg ikke munnen etter tannpuss, men jeg spytter ut tannkremen, så ingen fare for at den legger seg på tenner eller tunge. Det er mulig smaken sitter i litt lenger enn hvis du skyller med vann, men det er bare en frisk og ren følelse. 

Mannen min skyller. Jeg har sagt en gang eller to til han hvorfor jeg ikke skyller, men han får gjøre som han vil.

Anonymkode: 4ce9a...fc7

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker said:

Det skal man ikke, ifølge denne saken. Jada, enda en "dette gjør du feil"-sak. Men er det virkelig noen som går rundt med munnen full av tannkrem etter tannpuss? Går dere da og spytter i vasken helt til munnen er ren, eller svelger dere ned tannkremen fortløpende? Størkner ikke tannkremen etter hvert også hvis man ikke skyller? Dette kan da ikke være særlig behagelig, men ut fra den videoen skyller vi visst bare fordi "vi har lært det"?

For et tullete spørsmål 

Anonymkode: d2309...9a5

Skrevet

Nei, dette lærte vi tidlig. Man skyller jo ikke bort fluor'en.

Anonymkode: b07d2...1f7

Skrevet

Nei, skyller ikke. Og har aldri hatt hull! 

Anonymkode: d0e29...c7d

Skrevet

Jeg skyller munnen, klarer ikke la vær. Men bruker fluorskyll innimellom

Skrevet

Nei skyller ikke med vann? Pusser tennene, så tanntråd, deretter fluor munnskyll.

Anonymkode: 531ad...1ac

Skrevet

Du vet du bare skal bruke tannkrem lik mengden av en ert, ikke hele tuben? Når du spytter på slutten er det da så lite tannkrem igjen at det er ikke snakk om å gå med munnen full av tannkrem, svelge ned noe eller vente til den størkner....

Anonymkode: c065a...26a

• Liker 2
Skrevet

Forstår nå at det bare er jeg som synes tannkrem smaker høgg 😅 men går likevel ut fra at jeg ikke er helt alene om det, ut fra hva den tannlegen sier.

Skrevet

Skyller ikke etter tannpuss nei, for meg er dette helt ulogisk. Har aldri hull. 

Hvis jeg var avhengig av å skylle bort tannkremen tror jeg at jeg hadde tatt et fluortablett etterpå. 

Anonymkode: ac1d9...3fb

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jo med munnskyllevann

Skrevet

Jeg har alltid skylt etter tannpuss, og jeg har aldri sett noen ikke gjøre det. Knapt hørt at det er frarådet. For å være ærlig høres det litt innbydende ut å droppe skylling 😅

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...