AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #1 Del Skrevet 19. februar 2024 Hei! Har noen noe tips til noe man kan male på vinduene for å unngå at man kan se inn? Leilighetskomplekset jeg bor i pusser opp fasade og bytter vinduer, og de er i gang med å sette opp stillaser på ene siden av bygget (der jeg blant annet har bad og soverom). Orker egentlig ikke sette opp noe film siden vinduene uansett skal skiftes i løpet av en måneds tid Anonymkode: 00ce3...859 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
forkjølajente Skrevet 19. februar 2024 #2 Del Skrevet 19. februar 2024 (endret) Det skal gå an å male med kulturmelk (faktisk) for å hindre innsyn. Hvis du googler finner du sikkert framgangsmåten. Her: https://www.aftenposten.no/bolig/i/AdRdEz/kulturmelk-paa-vinduet-dette-er-et-genialt-triks 👍 Endret 19. februar 2024 av forkjølajente La til link Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #3 Del Skrevet 19. februar 2024 Heng opp gardiner som normale folk. Anonymkode: 79f9b...ba6 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #4 Del Skrevet 19. februar 2024 Malt med vannmaling på vinduer flere ganger i barnehagen og hjemme Anonymkode: 41869...70c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #5 Del Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Heng opp gardiner som normale folk. Anonymkode: 79f9b...ba6 Jeg har ikke tenkt å henge opp gardiner. Uansett må gardinstang skrus ned om noen uker grunnet vindusbytte. Vi bor høyt oppe med utsyn til en park, og dette er eneste gang noen form for skydd blir nødvendig. Anonymkode: 00ce3...859 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #6 Del Skrevet 19. februar 2024 forkjølajente skrev (4 timer siden): Det skal gå an å male med kulturmelk (faktisk) for å hindre innsyn. Hvis du googler finner du sikkert framgangsmåten. Her: https://www.aftenposten.no/bolig/i/AdRdEz/kulturmelk-paa-vinduet-dette-er-et-genialt-triks 👍 Det er jo en god idé, men ser at det ikke fungerer på bad. Badet er et av rommene som nå plutselig får spaservei utenfor.. Anonymkode: 00ce3...859 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eneri Skrevet 19. februar 2024 #7 Del Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er jo en god idé, men ser at det ikke fungerer på bad. Badet er et av rommene som nå plutselig får spaservei utenfor.. Anonymkode: 00ce3...859 Kanskje bare teipe noe gråpapir el på innsiden av badvinduet hvis det bare er snakk om en måneds tid? Og kulturmelk på det andre? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #8 Del Skrevet 19. februar 2024 Her teipet vi opp gråpapir. Anonymkode: 4ec3d...477 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #9 Del Skrevet 19. februar 2024 Gråpapir, gavepapir, avispapir… Og siden vinduene likevel skal skiftes, har du kanskje gamle duker eller laken du kan stifte opp? Anonymkode: 64400...8c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #10 Del Skrevet 19. februar 2024 Om vinduet skal byttes og man dermed ikke trenger å tenke på at det skal bevares engan,g så har du jo mange valg. Teipe noe til vinduet, eller bare teip hele ruta med ducttape, stift eller spikre et kjøkkenhåndkle eller noe til vinduskarmen, mal hele ruta.. Å klistre opp film tar deg vel også 10 minutter... Anonymkode: c8469...427 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #11 Del Skrevet 20. februar 2024 Men jeg har ikke lyst til å ha noe lystett på vinduene, det blir fryktelig mørkt. Det er derfor jeg spør om noe som kan sprayes/males på, som hundrer innsyn men som slipper inn lys. De skal skifte vinduene, og deretter ta fasaden. Dette kommer til å ta 4-6 mnd iflt styret. TS Anonymkode: 00ce3...859 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #12 Del Skrevet 20. februar 2024 Eneri skrev (19 timer siden): Kanskje bare teipe noe gråpapir el på innsiden av badvinduet hvis det bare er snakk om en måneds tid? Og kulturmelk på det andre? Det blir godt inn til sommeren. Vinduene skal skiftes om ca 1 mnd, så jeg må få oppp noen form for skydd på de nye også. Deretter skal fasaden tas. TS Anonymkode: 00ce3...859 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #13 Del Skrevet 20. februar 2024 Jeg hadde bare kjøpt en rimelig vindusfolie, noe á la denne. Ikke er den dyr, og ikke er den spesielt vanskelig å sette på. Du kan til og med flytte den over til det nye vinduet, om ikke det blir mye større enn det gamle. Anonymkode: 62227...c86 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #14 Del Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 19.2.2024 den 12.30): Hei! Har noen noe tips til noe man kan male på vinduene for å unngå at man kan se inn? Leilighetskomplekset jeg bor i pusser opp fasade og bytter vinduer, og de er i gang med å sette opp stillaser på ene siden av bygget (der jeg blant annet har bad og soverom). Orker egentlig ikke sette opp noe film siden vinduene uansett skal skiftes i løpet av en måneds tid Anonymkode: 00ce3...859 Gardiner? Anonymkode: eb5b8...0ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #15 Del Skrevet 20. februar 2024 Det finnes vindusfolier, som slipper inn lys, men hindrer innsyn. Koster lite og «limes» på med vann Anonymkode: ced4a...741 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dol_br Skrevet 20. februar 2024 #16 Del Skrevet 20. februar 2024 5 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg hadde bare kjøpt en rimelig vindusfolie, noe á la denne. Ikke er den dyr, og ikke er den spesielt vanskelig å sette på. Du kan til og med flytte den over til det nye vinduet, om ikke det blir mye større enn det gamle. Anonymkode: 62227...c86 Bruker lignende fra Clas Ohlson og er ganske fornøyd med dem. Ferdigmontert om 2 min. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå