AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #1 Skrevet 19. februar 2024 Jeg har blitt utsatt for psykisk vold fra eks og barnefar i fire år. Daglig. Trusler, nedlatende ord, trakasering og skikkelig ille språkbruk. Opptil 100 anrop ila natta. Dette har begrenser hele livet mitt, tatt fra meg livsglede og sugd ut energien jeg skulle hatt til barnet jeg har 100% aleneomsorg for. Jeg har tidligere hatt voldsalarm og kontaktforbud mot vedkommende, men dette ble opprettet automatisk etter innbrudd og politiaksjon hos meg. Jeg tok til meg mot for datteren min sin del (tross trusler fra barnefar), og gikk til politiet og anmeldte forholdet. La frem hundrevis av meldinger. Politiet sa jeg at jeg ikke kunne leve slik mer under avhøret. To måneder senere fikk jeg svar på om jeg får kontaktforbud-AVSLÅTT. Jeg ble så forbanna av at et menneske får ødelegge livet til meg og barnet såpass mye at jeg ringte de for å få en begrunnelse. Grunnen: vanskelig med forbud når vi har felles barn. Jeg har fra i dag mistet all respekt for de som jobber med slike saker. Jeg skal få livet mitt ødelagt av psykisk vold hver eneste dag mens de sitter på kontoret å leker at de skal beskytte innbyggerne sine. Flere som har fått avslag på kontaktforbud? Hva var grunnlaget for avslag hos dere? Anonymkode: 8a0ec...9f3 13
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #2 Skrevet 19. februar 2024 Det sier seg selv at det blir umulig med besøksforbud dersom dere skal ha delt omsorg for barnet og derfor naturlig nok må kommunisere. Du må i så fall opprette en avtale med en tredjeperson, samtidig som ekspartner heller ikke har lov til å kontakte/gi deg beskjeder via tredjeperson…. Så det blir ikke veldig enkelt uten å bryte besøksforbudet. Det er Norges lover du må være sint på, ikke politiet. Anonymkode: a21a7...c8b 6
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #3 Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Det sier seg selv at det blir umulig med besøksforbud dersom dere skal ha delt omsorg for barnet og derfor naturlig nok må kommunisere. Du må i så fall opprette en avtale med en tredjeperson, samtidig som ekspartner heller ikke har lov til å kontakte/gi deg beskjeder via tredjeperson…. Så det blir ikke veldig enkelt uten å bryte besøksforbudet. Det er Norges lover du må være sint på, ikke politiet. Anonymkode: a21a7...c8b Sist vi hadde kontakt/besøksforbud ble det skrevet under en avtale om at det var lov å kontakte hverandre kun ang samvær. Så det er mulig. Anonymkode: 8a0ec...9f3 2 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #4 Skrevet 19. februar 2024 Slå at lyden på mobilen på natt. Blokker hans nummer. Dette klarer du. Besøksforbud er uansett en vits, vil han drepe deg, så får han det til. Anonymkode: 0c253...831 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #5 Skrevet 19. februar 2024 Hvorfor får han lov å ha kontakt med barnet? Ingen har godt av å ha sånne personer rundt seg, ikke voksne og da ihvertfall ikke barn? Anonymkode: a3534...b74 6
liv Skrevet 20. februar 2024 #6 Skrevet 20. februar 2024 Barnevernet har egen ansatt som kan hjelpe med overlevering av barn hvor det er kontaktforbud i min kommune 2 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #7 Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 19.2.2024 den 12.08): Jeg har blitt utsatt for psykisk vold fra eks og barnefar i fire år. Daglig. Trusler, nedlatende ord, trakasering og skikkelig ille språkbruk. Opptil 100 anrop ila natta. Dette har begrenser hele livet mitt, tatt fra meg livsglede og sugd ut energien jeg skulle hatt til barnet jeg har 100% aleneomsorg for. Jeg har tidligere hatt voldsalarm og kontaktforbud mot vedkommende, men dette ble opprettet automatisk etter innbrudd og politiaksjon hos meg. Jeg tok til meg mot for datteren min sin del (tross trusler fra barnefar), og gikk til politiet og anmeldte forholdet. La frem hundrevis av meldinger. Politiet sa jeg at jeg ikke kunne leve slik mer under avhøret. To måneder senere fikk jeg svar på om jeg får kontaktforbud-AVSLÅTT. Jeg ble så forbanna av at et menneske får ødelegge livet til meg og barnet såpass mye at jeg ringte de for å få en begrunnelse. Grunnen: vanskelig med forbud når vi har felles barn. Jeg har fra i dag mistet all respekt for de som jobber med slike saker. Jeg skal få livet mitt ødelagt av psykisk vold hver eneste dag mens de sitter på kontoret å leker at de skal beskytte innbyggerne sine. Flere som har fått avslag på kontaktforbud? Hva var grunnlaget for avslag hos dere? Anonymkode: 8a0ec...9f3 Ja slik er det å være mann. Hadde du vært kvinne,så hadde hele situasjonen vært annerledes. Da hadde du blitt prioritert! Anonymkode: 25380...213 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #8 Skrevet 20. februar 2024 En venn av en venn har hatt en BV sak gående med eksen i over fem år etter at de måtte rømme til krisesenteret og de meldte fra til politiet, barnehuset tok intervjuer osv osv de "har grunn til å tro" på barna som det heter og har fulgt opp hele denne tiden og mor samarbeider - han melder henne stadig, til BV, til politiet, truer skole, barnehage osv, anmelder saksbehandler hos NAV; BV. Klaget til fylkesmannen og fikk avslag, meldte til statsforvalter og fikk avslag, så da anmeldte han begge instanser osv osv og politiet kan ikke gjøre noe.. De må leve med dette fordi far har loven på sin side i fht felles foreldreomsorg osv. Nå har han igjen en sak mot henne hos lagmannsretten for å ikke samarbeide - både Bv og andre instanser vitner for mor, men hun og barna må like fullt forholde seg til han fordi han ikke lengre er fysisk voldelig. Han manipulerer, truer osv, masse meldinger, masse FB poster - likevel, han har også rettigheter.. Så jeg skjønner hvor du kommer fra TS. Loven er for anvendelig til slike menneskers fordel.. Det verste er at han er sønn av en kjent politisk person som bruker sitt store nettverk for å hjelpe sønnen - det er utrolig rett og slett at med alle bevis i saken er det ikke noe politiet kan gjøre. Anonymkode: 21fd8...d11 4
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #9 Skrevet 20. februar 2024 Jeg lever med en alvorlig drapstrussel, men får ikke kontakt/besøksforbud eller voldsalarm. Ifølge politiet vil det være for inngripende ovenfor overgriper. Hadde du vært kjendis så hadde det ikke vært ett problem🙄 Anonymkode: c10d4...494 2 4
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #10 Skrevet 20. februar 2024 Jeg har blitt utsatt for psykisk vold/kontroll siden jeg gikk fra min eks for 6år siden. Har et barn med spesielle behov som jeg må samarbeide med han om og han bruker barnet for å kontrollere og hindre min hverdag. for noen år siden var jeg hos politiet for å anmelde, men det fikk jeg ikke lov til. De mente det var en privatrettslig sak om barnefordeling. Men i barnefordelingssaken i retten hadde det han gjør mot meg null betydning, så det slo helt feil. Saken faller mellom to stoler og jeg skal bare måtte finne meg i det. mistet tiltro til politiet for lenge siden. Ikke bare de, men også barnevern… hele systemet egentlig. Anonymkode: 9b2ab...48f 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #11 Skrevet 20. februar 2024 At dere har felles barn er ingen god nok unnskyldning! Søsteren min har voldsalarm og eksen har besøksforbud på henne, det var ekstremt lett å få og er ingen problem å få forlenget! Kontakt mellom dem går gjennom hennes advokater og han, barnet skiftet hjem på skoledager. Anonymkode: 2f42a...cc6 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #12 Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 19.2.2024 den 13.08): Slå at lyden på mobilen på natt. Blokker hans nummer. Dette klarer du. Besøksforbud er uansett en vits, vil han drepe deg, så får han det til. Anonymkode: 0c253...831 Ingen tørr å blokkere nr etter slike trusler som blir sendt. Trusler tidligere har blitt gjennomført. Med kontaktforbud blir de buret inne til slutt om de bryter det mange nok ganger, så det hjelper jo til slutt. Anonymkode: 8a0ec...9f3 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #13 Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 19.2.2024 den 13.29): Hvorfor får han lov å ha kontakt med barnet? Ingen har godt av å ha sånne personer rundt seg, ikke voksne og da ihvertfall ikke barn? Anonymkode: a3534...b74 Nå er det altså kun meg han oppfører seg slik til og INGEN andre. Anonymkode: 8a0ec...9f3
katties Skrevet 20. februar 2024 #14 Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 19.2.2024 den 12.42): Det sier seg selv at det blir umulig med besøksforbud dersom dere skal ha delt omsorg for barnet og derfor naturlig nok må kommunisere. Du må i så fall opprette en avtale med en tredjeperson, samtidig som ekspartner heller ikke har lov til å kontakte/gi deg beskjeder via tredjeperson…. Så det blir ikke veldig enkelt uten å bryte besøksforbudet. Det er Norges lover du må være sint på, ikke politiet. Anonymkode: a21a7...c8b Når far er psykisk voldelig så skal man ikke påtvinge et barn å ha kontakt med han. 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #15 Skrevet 20. februar 2024 Av lærere forventes det uhorvelige mengder arbeid. Politi og helsepersonell slipper unna med et minimum Anonymkode: 0e3f2...5b7 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #16 Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja slik er det å være mann. Hadde du vært kvinne,så hadde hele situasjonen vært annerledes. Da hadde du blitt prioritert! Anonymkode: 25380...213 Hun er jo kvinne. Anonymkode: b4986...e3c 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #17 Skrevet 20. februar 2024 Jeg har ikke fått avslag for kontaktforbud, jeg fikk det derimot tilbydd og anbefalt av politiet + voldsalarm, og her har vi i tillegg to små barn sammen, det var ingen hindring. Nå har min kjære eks svært lite kontakt med ungene, men i den tiden han hadde det så fikk vi godkjent moren hans som et bindeledd mellom oss og ungene, slik at de fikk sett faren sin. Jeg ville bedt politiet gi en redegjørelse på hvilket juridisk grunnlag de kan avslå innvilgelse av besøksforbud, med bakgrunn av felles barn. Anbefaler deg å lese denne linken: https://www.foreldretvist.no/samvaer-kontaktforbud-besoeksforbud/ kanskje også gi den til politiet om de står på sitt. Flere mulige løsninger på dette problemet. Anonymkode: 65912...8c2 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #18 Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har ikke fått avslag for kontaktforbud, jeg fikk det derimot tilbydd og anbefalt av politiet + voldsalarm, og her har vi i tillegg to små barn sammen, det var ingen hindring. Nå har min kjære eks svært lite kontakt med ungene, men i den tiden han hadde det så fikk vi godkjent moren hans som et bindeledd mellom oss og ungene, slik at de fikk sett faren sin. Jeg ville bedt politiet gi en redegjørelse på hvilket juridisk grunnlag de kan avslå innvilgelse av besøksforbud, med bakgrunn av felles barn. Anbefaler deg å lese denne linken: https://www.foreldretvist.no/samvaer-kontaktforbud-besoeksforbud/ kanskje også gi den til politiet om de står på sitt. Flere mulige løsninger på dette problemet. Anonymkode: 65912...8c2 Takk for link, skriver mail til kontaktpersonen min akkurat nå, og legger ved avsnitt fra det du sendte link til. Jeg fikk også besøk-, kontaktforbud og voldsalarm automatisk ved to ulike anledninger uten at jeg ba om det. Da var det greit med kontaktforbud når vi hadde barn- og skrev under en avtale på at det var lov å kommunisere KUN ang levering/henting/samvær. Veldig pussig at «felles barn» var grunnlaget for avslaget denne gangen. Bare latterlig hele greia. De har ikke levd konstant med trakassering, trusler og psykisk vold selv tipper jeg- og tar ikke så nøye på det. Blir aldri sint, men av dette blir jeg skikkelig forbanna. Han soner jo nå straff for at han har brutt besøksforbudet før, og nå får han plutselig ikke et nytt forbud pga det felles barnet vi hadde på tidspunktet han hadde forbudet sist også 😂😂😂 Håper det går fint med deg og at forbudet overholdes der! Anonymkode: 8a0ec...9f3 3
Traktor Skrevet 20. februar 2024 #19 Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 19.2.2024 den 12.08): Opptil 100 anrop ila natta Du kan vel blokkere nummeret hans?
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #20 Skrevet 20. februar 2024 Traktor skrev (1 minutt siden): Du kan vel blokkere nummeret hans? Prøv å blokker noen som mener alvor ut av truslene sine du, og så kan vi snakkes da. Han har gjennomført trusler tidligere som har endt med politiaksjoner politi utstyrt med hjelm og skjold. Går ikke mer innpå de episodene da dette har vært avisoverskrifter og folk kan kjenne meg igjen her, men dette skjedde da altså den ene gangen jeg endelig turte å blokkere nr. Anonymkode: 8a0ec...9f3 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå