AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #1 Skrevet 19. februar 2024 Jeg er gravid og ønsker å skjule graviditeten så lenge som mulig. Jeg har 1 barn fra før av fra et tidligere forhold - bør jeg fortelle han at jeg er gravid altså at datteren våres skal få et søsken før ALLE andre får vite det? Eller er det noe han strengt tatt ikke har noe med? Anonymkode: 9bee1...ea7
Maleficenta Skrevet 19. februar 2024 #2 Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er gravid og ønsker å skjule graviditeten så lenge som mulig. Jeg har 1 barn fra før av fra et tidligere forhold - bør jeg fortelle han at jeg er gravid altså at datteren våres skal få et søsken før ALLE andre får vite det? Eller er det noe han strengt tatt ikke har noe med? Anonymkode: 9bee1...ea7 Den første som bør få vite det er jo barnefar og så kan eksen din få vite det når du er klar til å fortelle det første barnet. Jeg mener får barnet vite det så får jo han og vite det sikkert. 4 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #3 Skrevet 19. februar 2024 Nei hvorfor skal han vite det før andre? Anonymkode: ed4f9...876 4
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #4 Skrevet 19. februar 2024 Maleficenta skrev (1 minutt siden): Den første som bør få vite det er jo barnefar og så kan eksen din få vite det når du er klar til å fortelle det første barnet. Jeg mener får barnet vite det så får jo han og vite det sikkert. Barnefar vet det selvfølgelig - men ønsker å holde graviditeten skjult så lenge som mulig grunnet mange tidligere spontanaborter. Og kjenner jeg far til datteren min rett - så regner jeg med at han mener han har mer rett på å få vite det før ALLE andre finner det ut. Anonymkode: 9bee1...ea7 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #5 Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Barnefar vet det selvfølgelig - men ønsker å holde graviditeten skjult så lenge som mulig grunnet mange tidligere spontanaborter. Og kjenner jeg far til datteren min rett - så regner jeg med at han mener han har mer rett på å få vite det før ALLE andre finner det ut. Anonymkode: 9bee1...ea7 Så ignorer han? Han har da vitterlig ikke noen rett på det. Anonymkode: ed4f9...876 7
Maleficenta Skrevet 19. februar 2024 #6 Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Barnefar vet det selvfølgelig - men ønsker å holde graviditeten skjult så lenge som mulig grunnet mange tidligere spontanaborter. Og kjenner jeg far til datteren min rett - så regner jeg med at han mener han har mer rett på å få vite det før ALLE andre finner det ut. Anonymkode: 9bee1...ea7 Så lenge det ikke er hans barn så har han jo ikke førsterett på det. 4
PurpleTuliip Skrevet 19. februar 2024 #7 Skrevet 19. februar 2024 What? Hvorfor skal han det? Hadde aldri sagt et eneste ord jeg. 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #8 Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei hvorfor skal han vite det før andre? Anonymkode: ed4f9...876 Det mener jeg å… men jeg har vært gravid tidligere med ny mann, vi annonserte at jeg var gravid - å da ble far til felles datter sur, fordi han mente han hadde rett på å få vite om vår graviditet før alle andre… men det endte dessverre med spontanabort den gang.. Anonymkode: 9bee1...ea7
Maleficenta Skrevet 19. februar 2024 #9 Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det mener jeg å… men jeg har vært gravid tidligere med ny mann, vi annonserte at jeg var gravid - å da ble far til felles datter sur, fordi han mente han hadde rett på å få vite om vår graviditet før alle andre… men det endte dessverre med spontanabort den gang.. Anonymkode: 9bee1...ea7 Jaja. Da får han bare bli sur igjen da... 7
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #10 Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei hvorfor skal han vite det før andre? Anonymkode: ed4f9...876 Takk det mener jeg og ❤️ men pga. en tidligere konflikt angående samme tema, ble jeg usikker. Anonymkode: 9bee1...ea7 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #11 Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det mener jeg å… men jeg har vært gravid tidligere med ny mann, vi annonserte at jeg var gravid - å da ble far til felles datter sur, fordi han mente han hadde rett på å få vite om vår graviditet før alle andre… men det endte dessverre med spontanabort den gang.. Anonymkode: 9bee1...ea7 Gjør det noe om han blir sur? Han er voksen og ikke 3 år Anonymkode: ed4f9...876 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #12 Skrevet 19. februar 2024 PurpleTuliip skrev (3 minutter siden): What? Hvorfor skal han det? Hadde aldri sagt et eneste ord jeg. Takk det mener jeg og ❤️ men pga. en tidligere konflikt angående samme tema, ble jeg usikker. Anonymkode: 9bee1...ea7 3
PurpleTuliip Skrevet 19. februar 2024 #13 Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det mener jeg å… men jeg har vært gravid tidligere med ny mann, vi annonserte at jeg var gravid - å da ble far til felles datter sur, fordi han mente han hadde rett på å få vite om vår graviditet før alle andre… men det endte dessverre med spontanabort den gang.. Anonymkode: 9bee1...ea7 Enda større grunn til å ikke si ett kvekk, så om han lager drama av det svarer du bare smilende «men det er jo ikke din sak» 7
Rotemor Skrevet 19. februar 2024 #14 Skrevet 19. februar 2024 (endret) Hvorfor er dette viktig? Altså maktkamp med barnefar? Kan du ikke bare fortelle det når det «offentliggjøres»? Du har ny familie og er opptatt av krig med eksen. Det bør du jobbe med. Hans reaksjon bør ikke være så viktig for deg. Endret 19. februar 2024 av Rotemor
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #15 Skrevet 19. februar 2024 Rotemor skrev (3 minutter siden): Hvorfor er dette viktig? Altså maktkamp med barnefar? Kan du ikke bare fortelle det når det «offentliggjøres»? Du har ny familie og er opptatt av krig med eksen. Det bør du jobbe med. Hans reaksjon bør ikke være så viktig for deg. Maktkamp? Krig med eksen? jeg mener selv at han har ingenting med vår graviditet å gjøre - han finner det selvfølgelig ut av vår felles datter at vi venter barn når den tid kommer?! hans reaksjon er ikke viktig for meg - men at han mener at han har mer «rett» på å få vite om min graviditet før vi i det hele tatt har sagt det til venner og familie mener jeg blir feil. som skrevet over har jeg gått gjennom flere graviditeter som har stoppet opp pga. spontanaborter - og ønsker derfor å vente så lenge som mulig - med å fortelle flest mulig. Anonymkode: 9bee1...ea7
PurpleTuliip Skrevet 19. februar 2024 #16 Skrevet 19. februar 2024 Rotemor skrev (7 minutter siden): Hvorfor er dette viktig? Altså maktkamp med barnefar? Kan du ikke bare fortelle det når det «offentliggjøres»? Du har ny familie og er opptatt av krig med eksen. Det bør du jobbe med. Hans reaksjon bør ikke være så viktig for deg. Hvor leser du krig med eksen i dette innlegget egentlig? Jeg leser om en smålig usikker nygravid som tidligere har blitt overkjørt av eksen sin og var usikker på når og om hun måtte dele denne infoen med han. Svaret er nei. Han er ingenting for kommende barn, med andre ord har han absolutt null med info rundt svangerskapet også. 2
Hmmmmmm Skrevet 19. februar 2024 #17 Skrevet 19. februar 2024 Jeg syns du kan si det når datter får beskjed. Det er det jeg hadde gjort 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #18 Skrevet 19. februar 2024 Hvor gammelt er barnet du har med ham? Han har ingen plikt å få vite noe først. Det viktigste er at barnet får vite det før dere poster på sosiale medier osv, spesielt om det er et litt større barn. Når barnet får vite det ville jeg også vært grei og sagt det til ham, på en melding bare. Men ville ventet til det da var "offentlig" og du føler det ikke gjør noe om det blir sagt videre altså. Anonymkode: 3fb6c...035
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #19 Skrevet 19. februar 2024 Du forteller det til eksen når barnet deres får vite det. Enkelt og greit Anonymkode: 92f91...587 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #20 Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Barnefar vet det selvfølgelig - men ønsker å holde graviditeten skjult så lenge som mulig grunnet mange tidligere spontanaborter. Og kjenner jeg far til datteren min rett - så regner jeg med at han mener han har mer rett på å få vite det før ALLE andre finner det ut. Anonymkode: 9bee1...ea7 Altså, han kommer jo til å ha en god del med barnet å gjøre da det blir halvsøskenet til hans eget barn. Utrolig merkelig om han får vite det samtidig som perifere venner og kollegaer. Anonymkode: be2b6...26a 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå