AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #1 Skrevet 19. februar 2024 Hei. Kjøpt borettslage leilighet ifra husbanken. For litt over 2 år siden. Har fått kjærester og har planer om å flytte til han da han eier hus. Kan jeg leie ut leiligheten min ? Eller er det ikke lov?? Hvordan er reglene der med tanken på lånet ifra Husbanken? Anonymkode: a2c86...ec8
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #2 Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hei. Kjøpt borettslage leilighet ifra husbanken. For litt over 2 år siden. Har fått kjærester og har planer om å flytte til han da han eier hus. Kan jeg leie ut leiligheten min ? Eller er det ikke lov?? Hvordan er reglene der med tanken på lånet ifra Husbanken? Anonymkode: a2c86...ec8 du må lese retningslinjene fra borettslaget og banken din Anonymkode: 15722...e0c 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #3 Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hei. Kjøpt borettslage leilighet ifra husbanken. For litt over 2 år siden. Har fått kjærester og har planer om å flytte til han da han eier hus. Kan jeg leie ut leiligheten min ? Eller er det ikke lov?? Hvordan er reglene der med tanken på lånet ifra Husbanken? Anonymkode: a2c86...ec8 Det kommer helt an på vedtektene til borettslaget. Men vanlig utleie tror jeg alltid må være lov, det de ofte regulerer er Airbnb-utleie. Anonymkode: 2fd99...861
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #4 Skrevet 19. februar 2024 Man har lov å leie ut leiligheter i borettslag dersom man har bodd der minst ett år, og da kan man leie ut opptil tre år. Ofte må det søkes styret, men det er mer en formalitet. Det skal gode grunner til å for å nekte utleie. Men, dersom boligen er finansiert via husbanken, så kan det være regulert i vedtektene for finansieringen din. Mange som får lån med tilskudd har ikke lov til å leie ut uten å søke kommunen. Her må du lese hva som står i dine lånepapirer. Anonymkode: b9695...29c 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #5 Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det kommer helt an på vedtektene til borettslaget. Men vanlig utleie tror jeg alltid må være lov, det de ofte regulerer er Airbnb-utleie. Anonymkode: 2fd99...861 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Man har lov å leie ut leiligheter i borettslag dersom man har bodd der minst ett år, og da kan man leie ut opptil tre år. Ofte må det søkes styret, men det er mer en formalitet. Det skal gode grunner til å for å nekte utleie. Men, dersom boligen er finansiert via husbanken, så kan det være regulert i vedtektene for finansieringen din. Mange som får lån med tilskudd har ikke lov til å leie ut uten å søke kommunen. Her må du lese hva som står i dine lånepapirer. Anonymkode: b9695...29c Dette handler ikke om borettslaget. TS har mest sannsynlig fått startlån til å kjøpe leiligheten sin, som er et veldig spesielt lån med helt egne vilkår. TS, jeg kjøpte meg leilighet med startlån og tilskudd. Jeg får ikke lov til å leie ut leiligheten min. Dette står spesifikt i vilkårene. Så jeg anbefaler deg å undersøke dette svært grundig før du i det hele tatt vurderer det. Anonymkode: 66b4d...bcb 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #6 Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Man har lov å leie ut leiligheter i borettslag dersom man har bodd der minst ett år, og da kan man leie ut opptil tre år. Ofte må det søkes styret, men det er mer en formalitet. Det skal gode grunner til å for å nekte utleie. Men, dersom boligen er finansiert via husbanken, så kan det være regulert i vedtektene for finansieringen din. Mange som får lån med tilskudd har ikke lov til å leie ut uten å søke kommunen. Her må du lese hva som står i dine lånepapirer. Anonymkode: b9695...29c Beklager. Jeg leste bare første delen av innlegget ditt. Men du har selvfølgelig helt rett i alt du skriver 😊 Anonymkode: 66b4d...bcb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå