Gå til innhold

Har DU vinterferie?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Altså ikke sånn akkurat nå men generelt ; pleier du å ha en uke fri når det er vinterferie i skolen? Det hauses opp i media, men er det så vanlig å ha en uke fri med unntak av lærere og noen foreldre? Man har jo ikke endeløst med ferie å ta av... 

Anonymkode: 56e17...fef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Har barn i småskolen, vi tar ikke vinterferie. Ungene skal på SFO. 

Anonymkode: c8066...d9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har aldri prioritert vinterferie. Dersom det er knallvær har jeg av og til tatt ut en dag.

Anonymkode: 5ec43...13d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ikke lyst eller behov for å ta ut en uke med ferie nå. Sparer den heller til høsten da jeg drar på jakt. Har ikke hatt vinterferie siden jeg selv var ferdig på skolen og de fleste kollegaer skal også jobbe. Så tror det er litt opphauset ja

Anonymkode: b8638...1e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, vi pleier å ta ut vinterferie. Sønnen har en aktivitet som følger skoleplanen, og han har øving på lørdager. Så da har vi ikke mulighet til å dra noen steder over en helg f.eks. Derfor passer vi på når det er ferie på skolen.

Anonymkode: 279d3...785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleide ofte å ha en dag eller to fri (turnus), men nå som jeg jobber dagen har jeg ikke fri. Desverre. Ungene er på sfo, og hjemme alene. Vil spare feriedager til sommeren og julen

Anonymkode: 6812d...c37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men det er så mange på kontoret som har ferie at det nesten blir litt ferie på oss som er igjen også

Anonymkode: 70b18...564

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en feriedag i går, men egentlig er det ingen av oss voksne som har ferie

Endret av MarianneE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg jobber så har ikke det. Har ikke det etter å ha sluttet på skolen dessverre. Åssen voksne folk får vinterferie skjønner jeg ikke, er ikke det bare for skoleelever?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal ha to dager vinterferie med ungene, så det skjer litt gøy for de vinterferien deres. ☃️☃️
Jeg har fem uker ferie i året, tre av dem bruker jeg på sommeren, og de siste to ukene fordeler jeg mellom jul, vinterferie og høstferie. Sånn er det å ha barn i småskolen 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar ut to dager avspasering for ha barnebarn på besøk i år. Men da barna var små pleide vi å ha vinterferie det meste av uken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg hadde småbarn, pleide jeg å ha en eller to dager fri. For å passe på barn hjemme, ikke for å reise. Da barna var i skolealder, så var vi flere foreldre som byttet på å passe barna. Altså, vi foreldre i vennegjengen tok en dag eller to hver. Barna syns det var gøy å være hos hverandre, og klagde ikke på at de ikke fikk reise på ferie.

Anonymkode: d4dc1...320

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, sparer vanligvis ferien til sommer, jul og påske. Kan ta fri en eller to dager hvis det er meldt veldig fint vær og det passer med jobb, men har jo ikke ubegrenset ferie heller.

Anonymkode: 33d80...ee9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei,men tar påskeferie. Å da reiser jeg utenlands. Vinterferie er noe jeg aldri har brydd meg med. Ei heller påskeferie for den del,men dette året passer det bedre at jeg tar ferien rundt påske en andre deler av året. 

Har aldri likt det som forbinnes med disse feriene heller. Ski,slalom,afterski,kulde,snø,hytter etcetc. Ikke noe for meg. Gi meg heller varme,sand og sjø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iso1 skrev (37 minutter siden):

Nei, jeg jobber så har ikke det. Har ikke det etter å ha sluttet på skolen dessverre. Åssen voksne folk får vinterferie skjønner jeg ikke, er ikke det bare for skoleelever?

De aller fleste (veldig mange) har 5 uker ferie, og hvis det er i orden for arbeidsgiver er det jo ikke noe i veien for å ha vinterferie? Mange bruker da 3 uker på sommeren, og så 2-3 dager i påske og romjul, og da har de fortsatt igjen 4 - 5 dager ferie. Hvis man ønsker å bruke de i vinterferien er det kun arbeidsgiver som ev. kan sette en stopper for det. De 5 ukene skal du jo uansett ta ut, så skjønner ikke at det skal være noe rarere å bruke de i uke 8 eller 9 enn i uke 17 eller 42.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke. Har kun 5 ferieuker å bruke på ferie, og da bruker jeg ikke noen av disse på vinteren! Barnehage og SFO har åpent hele vinterferieuka, så da blir det enkelt valg. I høstferien er det alltid to planleggingsdager, så da blir det noe annet, da må man jo ha fri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...