Gå til innhold

Jeg har vert i ny jobb i 5 måneder og jeg trives ikke, er det da innafor å bytte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forrige jobben jeg hadde trevs jeg kjempe godt både sammen med kollegaer og arbeidet men måtte gå fordi jeg var en av de siste inn og de måtte ha nedbemanninger, jeg var ganske flink på det jeg holdt på med og ut i fra sjefen selv, en som var med på å få bedriften til å gå rundt så det var med tung besluttsomhet i å se meg gå etter 5 år.

Jeg fikk da ett press på meg til å finne meg en ny jobb, så dum som jeg var hoppet jeg egentlig på det første jeg fikk napp på, jeg trodde dette skulle innebære noe av det jeg var vandt til fra før men det endte opp med at jeg nå jobber med noe jeg aldri har vert borti før og jeg er egentlig ganske atskilt i fra de andre kollegaene mine, vi er to stk på min avdeling, han jeg jobber med jobber bare 50% pga pappaperm og i tillegg så kommer vi ikke fryktelig godt overens med hverandre så jeg går hovedsakelig alene og blir ganske ensomt og kjedelig.

Prøvetiden min er på 6 måneder og fristelsen til å se på andre jobber er ganske stor, burde jeg skifte jobb? Er det greit å bytte jobb midt i prøvetiden?

Hva bør jeg gjøre? Jeg blir deprimert av å jobbe her og det går ut over familielivet og min daglige rutine.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Mr.Anon skrev (1 minutt siden):

Hva bør jeg gjøre? Jeg blir deprimert av å jobbe her og det går ut over familielivet og min daglige rutine.

Livet er for kort til å ha det sånn. Kom deg bort og over i noe som ikke går på helsa løs. 

Anonymkode: 96d2c...60d

• Liker 2
Skrevet

Søk jobb andre steder. 

Hoppet selv på første og beste jobb etter nedbemanninger. Holdt ut, og det endte med at jeg nærmest utslettet meg selv. 

Men siden du er i jobb, ville jeg ikke sagt opp før jeg hadde et alternativ å gå til. Da slipper du å på ny kaste deg over det første du får napp på.

Skrevet
Mr.Anon skrev (9 minutter siden):

Forrige jobben jeg hadde trevs jeg kjempe godt både sammen med kollegaer og arbeidet men måtte gå fordi jeg var en av de siste inn og de måtte ha nedbemanninger, jeg var ganske flink på det jeg holdt på med og ut i fra sjefen selv, en som var med på å få bedriften til å gå rundt så det var med tung besluttsomhet i å se meg gå etter 5 år.

Jeg fikk da ett press på meg til å finne meg en ny jobb, så dum som jeg var hoppet jeg egentlig på det første jeg fikk napp på, jeg trodde dette skulle innebære noe av det jeg var vandt til fra før men det endte opp med at jeg nå jobber med noe jeg aldri har vert borti før og jeg er egentlig ganske atskilt i fra de andre kollegaene mine, vi er to stk på min avdeling, han jeg jobber med jobber bare 50% pga pappaperm og i tillegg så kommer vi ikke fryktelig godt overens med hverandre så jeg går hovedsakelig alene og blir ganske ensomt og kjedelig.

Prøvetiden min er på 6 måneder og fristelsen til å se på andre jobber er ganske stor, burde jeg skifte jobb? Er det greit å bytte jobb midt i prøvetiden?

Jupp, si opp og søk nytt. 

Skrevet

Det er ingen som er i en symbiose med deg i arbeidslivet, så du bestemmer selv hvor du vil jobbe. Det tenker jeg i alle fall vedrørende meg. 

Skrevet

Selvsagt er det innafor å bytte! Er også helt innafor å bytte jobb i prøvetiden, det er ikke uvanlig. Livet er for kort til å bli værende i en jobb man ikke trives i.

Anonymkode: 2f794...53c

Skrevet

Jeg kjenner jo på at det står litt på samvittigheten min også da, firmaet legger ned resurser på meg som egentlig ikke vil være her. Men jeg føler jeg ikke kan si i fra heller for da er jeg redd jeg må gå når prøvetiden er over om en måneds tid. Det er ikke greit før jeg har funnet en annen jobb først.

Skrevet

Bruk prøvetida til det den er til. Du bør imidlertid være veldig raskt dersom du skal rekke det innen seksmånedersperioden. Det er bedre å bytte jobb i prøvetida enn rett etter.

Anonymkode: 8df76...1f5

• Liker 2
Skrevet
Fighter83 skrev (1 time siden):

Jupp, si opp og søk nytt. 

Søk, få ny jobb og så si opp

Anonymkode: 12725...678

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...