AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #1 Skrevet 19. februar 2024 På jobb er vi flere avdelinger. Sosialt på jobb forholder jeg meg egentlig mest til de på de andre avdelingene. Det er ofte også disse jeg samarbeider mest med i jobbsammenheng og. De andre på avdelingen holder sammen, bruker mye tid på kaffe sammen på jobb osv. flere har knyttet vennskap utenom jobb og. Det bryr ikke meg. For ei tid tilbake hadde de en avtale om sosial sammenkomst på kveldstid uten at jeg var invitert med. Helt greit for min del det, de må bare møtes så mye de vil. Det var ikke noe de pratet høyt om heller. Men så var det ei som helt tydelig forsnakket seg og lurte på om jeg og kom. Jeg ble overrasket, hadde jo ikke hørt noe om dette. Da ble det «ja, du kan jo komme om du vil, men du må ikke» og det var helt tydelig at jeg egentlig ikke var med i beregninga. Det ble ikke opplyst klokkeslett, bare antydet dato. Jeg rakk ikke svare da. Hadde selv en avtale med venner den dagen. Det var ikke noe mer snakk om det på jobb heller, så ble ikke at jeg heller tok det opp. Tenkte at når invitasjonen var så tydelig at den kun kom pga forsnakkelsen, så var jeg egentlig ikke forplikta til å melde avbud heller. Og så gikk det nok litt i glemmeboka og her🙈. Nå er de tydelig sure. Svarer med enstavelsesord. Henvender seg til andre der det er naturlig å henvende seg til meg. AITA? Anonymkode: 50fb4...6ee
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #2 Skrevet 19. februar 2024 Skikkelig AITA dette Anonymkode: 6c412...da2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #3 Skrevet 19. februar 2024 13 minutter siden, AnonymBruker said: Nå er de tydelig sure. Svarer med enstavelsesord. Henvender seg til andre der det er naturlig å henvende seg til meg. Anonymkode: 50fb4...6ee Win-win. Du slipper å bli invitert igjen, og du kan jobbe uten å bli forstyrret. Anonymkode: b8e64...812 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #4 Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Win-win. Du slipper å bli invitert igjen, og du kan jobbe uten å bli forstyrret. Anonymkode: b8e64...812 Helt sant det😂 Anonymkode: 50fb4...6ee
Maleficenta Skrevet 19. februar 2024 #5 Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): På jobb er vi flere avdelinger. Sosialt på jobb forholder jeg meg egentlig mest til de på de andre avdelingene. Det er ofte også disse jeg samarbeider mest med i jobbsammenheng og. De andre på avdelingen holder sammen, bruker mye tid på kaffe sammen på jobb osv. flere har knyttet vennskap utenom jobb og. Det bryr ikke meg. For ei tid tilbake hadde de en avtale om sosial sammenkomst på kveldstid uten at jeg var invitert med. Helt greit for min del det, de må bare møtes så mye de vil. Det var ikke noe de pratet høyt om heller. Men så var det ei som helt tydelig forsnakket seg og lurte på om jeg og kom. Jeg ble overrasket, hadde jo ikke hørt noe om dette. Da ble det «ja, du kan jo komme om du vil, men du må ikke» og det var helt tydelig at jeg egentlig ikke var med i beregninga. Det ble ikke opplyst klokkeslett, bare antydet dato. Jeg rakk ikke svare da. Hadde selv en avtale med venner den dagen. Det var ikke noe mer snakk om det på jobb heller, så ble ikke at jeg heller tok det opp. Tenkte at når invitasjonen var så tydelig at den kun kom pga forsnakkelsen, så var jeg egentlig ikke forplikta til å melde avbud heller. Og så gikk det nok litt i glemmeboka og her🙈. Nå er de tydelig sure. Svarer med enstavelsesord. Henvender seg til andre der det er naturlig å henvende seg til meg. AITA? Anonymkode: 50fb4...6ee Hva er aita? 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #6 Skrevet 19. februar 2024 Jeg ville bare sagt rett ut at jeg synes de virker veldig kort og irritert, og spurt om det er noe galt. Hvis de svarer at det er pga at du ikke kom på sosialt, så si rett ut at du ikke var invitert i utgangspunktet og fikk en tydelig "du kan få komme, men du trenger ikke" og at det faktisk ikke oppfattes som en invitasjon. Anonymkode: 1add8...779 3
Gjest Hoia Skrevet 19. februar 2024 #7 Skrevet 19. februar 2024 (endret) Er du i en avdeling du ikke jobber med? Kanskje du kan ta en kaffe med dem du sitter ved siden av av og til, når du vil ha pause, hvis du vil bli invitert? Med mindre det ikke er livsviktig/livsfarlig for deg å alltid være sammen med de andre da? Ser du ditt bidrag her? Hvis du aldri er med ellers, med de du sitter ved siden av, så kanskje de er barnslig snurte for det? Hvis det er andre hensyn som gjør at du må sitte for deg selv, med en logisk forklaring, er det annerledes da. Endret 19. februar 2024 av Hoia
Susan Sto Helit Skrevet 19. februar 2024 #8 Skrevet 19. februar 2024 Maleficenta skrev (6 minutter siden): Hva er aita? Am I The Asshole? Dette er et helt vanlig spørsmål på Redit og andre engelskspråklige steder. Men det er ikke vanlig her på Kvinneguiden, og TS burde forklart begrepet. 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #9 Skrevet 19. februar 2024 Hoia skrev (5 minutter siden): Er du i en avdeling du ikke jobber med? Kanskje du kan ta en kaffe med dem du sitter ved siden av av og til, når du vil ha pause, hvis du vil bli invitert? Med mindre det ikke er livsviktig/livsfarlig for deg å alltid være sammen med de andre da? Jobber med de på avdelingen, men mest med de på de andre avdelingene. Et slags bindeledd om du vil. Det er en type ovenfra og ned holdning mellom min avdeling og de andre og jeg ønsker ikke å være en del av dette. Anonymkode: 50fb4...6ee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå