AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #1 Skrevet 19. februar 2024 Vi er barndomsvenninner, vært ordentlig nære siden vgs. Vi fikk samboere etterhvert og tilfeldighetene skulle ha det til at vi ble gravide med 2-3 mnd mellomrom. Vi snakket selvfølgelig mye om hva vi skulle finne på med barna når de ble født. Barnet henne fikk alvorlig fødselsskade og er fullt pleietrengende, spiser ikke selv, ikke språk og i det hele tatt. Barna er i barneskolealder nå. Faren til barnet hennes taklet ikke dette godt og trakk seg helt ut da barnet var 2-3 år. Hun står alene med alt, noe som gjør at hun ikke har tid til mye annet enn dette barnet (har lite avlastning, først fordi mor ikke ønsket det, nå fordi det er vanskelig å finne gode alternativer). Når vi treffes nå, så går all samtale om dette barnet, frustrasjon over det offentlige etc. jeg har prøvd noen ganger å si: ååååh, nå er jeg lei ungeprat, jeg trenger å bare prat om hos voksne, men det tar ikke mange setningene så er vi tilbake på hennes barn igjen. Mitt barn snakker vi sjeldent om, og det har jeg heller ikke behov for. Er det på tide og bare avslutte alt? Vennskap skal gå begge veier og her går det virkelig bare en vei. Hvirdan evt fade ut vennskapet? Anonymkode: 51447...2bb 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #2 Skrevet 19. februar 2024 Eller - så kan du jo faktisk være en god venn, og støtte henne som står alene i en svært vanskelig situasjon. Får da være måte på hvor selvsentrert en skal være, selv nå til dags. Være en god venn liksom. Anonymkode: a8775...2fb 2 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #3 Skrevet 19. februar 2024 Jeg ville ha tatt det opp under rolige omgivelser, ikke akkurat der og da. Hvis du uttrykte deg slik du skrev her, ville jeg slitt med å ta deg seriøst. Du må være klar og tydelig i tilbakemeldingene. Tar hun det til seg, er det fint. Om så ikke, ville jeg vurdert å fade ut vennskapet. Anerkjenn hennes følelser om at det er vanskelig å ha et sykt barn, men at du er lei av all sykdomsprat. Du skulle ønske at deres vennskap går begge veier, og at hun er interessert i å høre om deg og ditt liv. Ikke hør på AB over. Det er ikke du som er selvsentrert 😊 Anonymkode: 9a060...924 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå