Gjest Argh, jeg blir ignorert!! Skrevet 1. februar 2006 #1 Skrevet 1. februar 2006 Det er åresvis siden vi gikk fra hverandre, og det har vært en del uoverenstemmelser opp gjennom årene, men nå topper det seg. Han flyttet for en tid siden, så nå får vår datter 3 timer reise en vei til samvær, og mindre tid med pappa og familien og alt det fører med seg da og da . Jeg har søkt om høyere bidrag, han har betalt bidrag som om hun var 9-13 dager hos han, noe hun aldri har vært pga av både hennes og farens interesser som har kommet i veien, hun har vært ca 6-7dager der pr mnd i 2005 men jeg har ikke orket å ta konflikten tidligere, og hadde håpet at samværet skulle bli slik den muntlige avtalen var.. Jeg satte opp samvær på 4-8 dager i søknaden for nå vet jeg at samværet umulig kan komme over 9 dager uansett hvordan vi vrir og vender på det.. Når jeg ber om at vi planlegger litt ang samvær i jan-feb så svarer han ikke, annet enn at han skal vurdere å legge frem en plan når jeg opplyser RETT samværsgruppe til TK når jeg sier at reiseutgifter skal deles etter inntekt så beskylder han meg for å krangle og lage kvalme for han mener det skal deles på 2(han forteller vår datter at jeg er sur på han for jeg vil ha mere penger), jeg får melding at han har avtalt samvær med vår datter, og at han skal søke henne fri fra skolen(han spør ikke, han gir meg bare BESKJED), jeg ber om at avtaler ang samvær og evt fri fra skolen og bidrag og reiseutgifter skal diskuteres mellom oss foreldre - men han svarer meg faen ikke!!! Svarer ikke på telefonen, eller legger på. Jeg har skrevet et brev der jeg beklager vår mangel på dialog, jeg forklarer hva jeg mener og hvorfor på en saklig måte, jeg legger frem kalender med forslag, dokumentasjon på lover og regler osv, men har svarer IKKE!!!!!!!!!!!!! Ja jeg vurderer å kalle inn til familierådgivning, men av tidligere opplevelser vet jeg at han ikke dukker opp, men ja, for vår datters skyld skal jeg prøve.. Jeg vet at dette er en maktkamp fra hannes side, det handler om å psyke meg ut ved å såre vår datter.. Jeg ber ikke om mere enn å gå etter lover å regler, er det for mye???? Jeg er så forbanna og oppgitt.. Råd??Synspunkter??
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2006 #2 Skrevet 1. februar 2006 Synes du skal innkalle til mekling, møter han ikke opp er det han som taper på det. Kjør hele linja ut, når han ikke skjønner at en dialog og enighet er til det beste fro barnet så kan du holde datteren hjemme til han får tenkt seg om. Han kan ikke bare ta henne fri fra skolen og ture fram som han vil. Man skal dele reiseutgiftene. Hvis han ikke vil det,så blir det lite med samvær. Og den tapende part blir barnet. Jeg kjenner jeg blir irritert sammen med deg. Og dette med bidrag,ja jeg synes du skal søke om høyere bidrag hvis du tror det er grunnlag for å søke om det. Vis at du mener alvor,du er lei av å bli plukka på nesa. Han er vel fortsatt sinna etter mange år fordi det var du som kanskje gikk fra forholdet. Så han skal vel hevne seg. Bare gjetter jeg altså. Uansett så synes jeg du skal gjøre det du kan så lenge du har loven i hånd og kjøre linja ut. Du får vise ham hvem som er sjefen nå. Lykke til.
Nanne Skrevet 1. februar 2006 #3 Skrevet 1. februar 2006 Synes du skal innkalle til mekling, møter han ikke opp er det han som taper på det. Kjør hele linja ut, når han ikke skjønner at en dialog og enighet er til det beste fro barnet så kan du holde datteren hjemme til han får tenkt seg om. Han kan ikke bare ta henne fri fra skolen og ture fram som han vil. Man skal dele reiseutgiftene. Hvis han ikke vil det,så blir det lite med samvær. Og den tapende part blir barnet. Jeg kjenner jeg blir irritert sammen med deg. Og dette med bidrag,ja jeg synes du skal søke om høyere bidrag hvis du tror det er grunnlag for å søke om det. Vis at du mener alvor,du er lei av å bli plukka på nesa. Han er vel fortsatt sinna etter mange år fordi det var du som kanskje gikk fra forholdet. Så han skal vel hevne seg. Bare gjetter jeg altså. Uansett så synes jeg du skal gjøre det du kan så lenge du har loven i hånd og kjøre linja ut. Du får vise ham hvem som er sjefen nå. Lykke til. ← Signerer denne jeg
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2006 #4 Skrevet 1. februar 2006 Sønnen min blir nå 16 i mai. Faren hans flytta til nordover da sønnen var 2.Så de har kun sett hverandre i ferier ca.en gang i året. Nå flytta faren ned hit til Oslo,men tro ikke han har sønnen sin noe mer for det. Helt utrolig. Trodde vi kunne bli enig om en fast ordning,men neida ikke tale om. Han har ikke tid!? Jeg blir så utrolig forbanna. Tenk om jeg skulle si noe sånt. Hadde jo vært flott om de endelig kunne vært mere sammen. Hjelper ikke uansett hva jeg prøver å si. Er knapt sammen en kveld i uka. Aldri har jeg fått annet enn minstebidraget heller fordi han har holdt på med omskolering og utdannelse i alle år. Fikk seg jobb nå i sommer,men jeg har vært snill og ikke gjort noe med bidraget. Men nå er det slutt,skal ringe trygdekontoret å be de sette det opp. Tror det er mange som sliter med fedrene til barna sine.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 1. februar 2006 #5 Skrevet 1. februar 2006 Takk for svar Jeg kan ikke nekte henne å dra til faren, hun er 13 år, men jeg kan nekte å ta fri fra skolen når det ikke passer slik, men det er meg hun blir sur på da, noe han vet Jeg klarer ikke si at hun ikke kan reise for faren ikke vil betale sin del, det er ikke snakk om de store summene men det er prinsippet og maktkampen hans!! Hvis jeg sier at hun ikke kommer før han betaler sin del, ja så gir han nok faen Hun blir i tillegg behandlet som Askepott i det huset, hun ser det litt selv, men hun elsker faren og søsknene å gjør alt for å få kjærlighet og aksept tilbake
Far til 2 Skrevet 1. februar 2006 #6 Skrevet 1. februar 2006 Det er åresvis siden vi gikk fra hverandre, og det har vært en del uoverenstemmelser opp gjennom årene, men nå topper det seg. Han flyttet for en tid siden, så nå får vår datter 3 timer reise en vei til samvær, og mindre tid med pappa og familien og alt det fører med seg da og da ... ... ... ... Jeg ber ikke om mere enn å gå etter lover å regler, er det for mye???? Jeg er så forbanna og oppgitt.. Råd??Synspunkter?? ← Sønnen min blir nå 16 i mai. Faren hans flytta til nordover da sønnen var 2.Så de har kun sett hverandre i ferier ca.en gang i året. Nå flytta faren ned hit til Oslo,men tro ikke han har sønnen sin noe mer for det. Helt utrolig. Tror det er mange som sliter med fedrene til barna sine. ← Begge historiene er tragiske ettersom det viser at det finnes fedre som følger myndighetenes intensjoner om å gjøre den ene forelderen til en "A" forelder og den andre til en "B" forelder. For barnas skyld håper jeg virkelig myndighetene ser nødvendigheten av å endre lovverk/praksis og gi signaler om at begge foreldrene er like viktig etter et samlivsbrudd. Det burde nå vært bevist en gang for alle at foreldre, enten de er bostedsforeldre eller samværsforeldre, er prioritert i langt større grad enn barna. Jeg har desverre ingen gode råd i saken, men føler meg både frustrert og fortvilet på mitt eget kjønns vegne når jeg hører slike historier. Jeg håper virkelig myndighetene gjør noe så fort som mulig for å bedre situasjonen til alle de barna som blir berørt av slik samværstrenering.
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2006 #7 Skrevet 2. februar 2006 Takk for svar Jeg kan ikke nekte henne å dra til faren, hun er 13 år, men jeg kan nekte å ta fri fra skolen når det ikke passer slik, men det er meg hun blir sur på da, noe han vet Jeg klarer ikke si at hun ikke kan reise for faren ikke vil betale sin del, det er ikke snakk om de store summene men det er prinsippet og maktkampen hans!! Hvis jeg sier at hun ikke kommer før han betaler sin del, ja så gir han nok faen Hun blir i tillegg behandlet som Askepott i det huset, hun ser det litt selv, men hun elsker faren og søsknene å gjør alt for å få kjærlighet og aksept tilbake ← La hun bli sur,13 åringer blir sure for så mye,du er voksen,du er mamma og du tar dine beslutninger som er til innteresse for barnet. Faren ser ikke dette,han ser kun seg selv,han ser på dette som en maktkamp og en kamp han skal vinne uten tanke på at han langs veien tråkker på sitt barn. Vi foreldre må ta mange upopulære beslutninger og det hender at den andre forelderen tar dette meget personlig. Så når vi sender med tannkost så forventer vi at den andre forelderen sørger for at det blir gjort,nå ungen er sjuk så vil man ha beskjed( nå er man virkelig kravstor ) Man tar ikke ungen fri fra skolen fordi man tenker på fraværet og hull i læringen ( dette er jo helt teit i noen fedres øyne ) Blir alle klærne vi sender med ødelagte så forventer vi selvfølgelig å se barna våre i nye klær når det kommer hjem,ikke i svart plastsekk eller strisekk tredd over hue ( dette er jo å gå virkelig over streken synes jo faren, for han har jo tross alt betalt bidrag , gitt ungen mat i 2 dager,gitt ungen lørdagsgodter også må man ikke glemme at ungen fikk faktisk gratis skyss hjem og bursdagspresang dette året )
Gjest Gjesta Skrevet 2. februar 2006 #8 Skrevet 2. februar 2006 (endret) men jeg kan nekte å ta fri fra skolen når det ikke passer slik, men det er meg hun blir sur på da, That`s your job Vær bestemtt, det er ikke noe poeng i at hun skal være borte fra skolen for at de skal få til samvær. Litt må faren greie å fixe selv, utenom skoletid. Hvis far ikke har en gyldig samværsavtale å vise frem på trygdekontoret, kan du sette samværet til null. Endret 2. februar 2006 av Evelina
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2006 #9 Skrevet 2. februar 2006 Hvis far ikke har en gyldig samværsavtale å vise frem på trygdekontoret, kan du sette samværet til null. Og da kan du faktisk få mer bidrag,så hvis han vil gå den harde veien så la han gjøre det.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 2. februar 2006 #10 Skrevet 2. februar 2006 Jeg takker for svar og støtte. Jeg blir rådet til å sette samværet til null, noe jeg kan gjøre siden vi ikke har samværsavtale, men jeg gjør ikke det, jeg setter samvær etter hva jeg tror hun blir å være hos pappaen, forandrer det seg, så forandrer jeg samværsgruppe. Jeg er frustrert og fortvilet, men han skal ikke få meg til å synke like dypt som han, jeg skal kunne se min datter i øynene å si at jeg gjorde mitt beste, det jeg mener er det rette for henne. Når det gjelder fri fra skolen, så er min datter skoleflink og har det veldig bra sosialt på skolen, så det er ingenting i veien for en dag fri så lenge det ikke skjer noe spesiellt, det har jeg klarert med læreren. Jeg tror at 3-4 dager samvær gir min datter mere enn 2 dager, har lang erfaring med reservesønn som reiser til oss på samvær. Akkurat nå jobber de intenst på et prosjekt på skolen, derfor burde hun ikke ha fri, men denne opplysningen overhørte han glatt Jeg blir selvfølgelig å nekte fri fra skolen når det ikke passer, hun får bli så sur som hun vil Hvis min eks ikke tar til etterrettning at vår datter skal slippe å høre om økonomi og samværskonflikter, og at dette eller annet blir å gå hardt ut over henne psykisk, da skal jeg nekte samvær. Så lenge det ser ut til at hun takler det og vil det, så får hun dra til pappaen - hun trenger han og familien der også. Jeg prøver å lære henne hva hun har rett til å forvente av oss alle, at det er lov å bli skuffet eller sint og da si hva hun føler, så regner jeg med at hun etterhvert ser tingene slik de er, så får vi se hva hun mener om faren da. FAR TIL 2: Min eks og jeg hadde delt omsorg da vi gikk fra hverandre for 11 år siden, men han overlot alt økonomisk ansvar til meg, så etter noen måneder med mas og tigging måtte jeg ta hovedomsorgen selv da jeg ikke fikk pengene til å strekke til. Jeg er enig i din filosofi når det gjelder omsorg og barns rett til like mye kontakt med far og mor osv, men denne karen er en vanskelig fyr
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 3. februar 2006 #11 Skrevet 3. februar 2006 Sendte melding til eksen tidligere i dag å spurte om han ville stille opp på familierådgivning/mekling, men han ignorer meg og svarer ikke slik han har gjort lenge. Jeg vurderer å legge planen om mekling på is, da jeg må kjøre 20 mil til nærmeste familievernkontor, og så dukker han ikke opp, rimelig surt. Jeg har gitt han et forslag til samvær og samarbeid som jeg tror er til det beste for vår datter, og spurt om innspill men han kommer ikke med noe, vurderer å kjøre det løpet jeg har foreslått, og sier i fra at så lenge han ikke kommer med ønsker og forslag så får det bli på min måte. Jeg er lei av å "bruke meg selv opp" på denne mannen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå