Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har seboreisk eksem. Det er i form av flass/tørr hud. Ikke noe typisk eksem, og jeg har ikke kløe en gang. Bare tørr og flassende hud i ansiktet, som sprer seg til hodebunnen fra toppen av pannen/hårfestet. Diagnostisert av hudlege.

Denne serien har reddet livet mitt i hvert fall. Jeg bruker bare kremen, for da ble det helt slutt på flass i hodebunnen også.

https://www.vitusapotek.no/vare-merker/ducray/mild-seboreisk-eksem---kelual-ds/c/B1940002

Jeg vil jo anbefale deg hudlege da, men det er jo en billig og ufarlig ting å prøve for å se om det hjelper. Jeg fikk noe av hudlegen når jeg fikk diagnosen, men det var ubrukelig i forhold til den kremen i den serien jeg linket til.

Anonymkode: 85d29...cf9

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Head and shoulder er ikke bra.

Sverger til denne. Hadde så mye flass en stund. 

https://www.apotek1.no/produkter/vichy-dercos-flassjampo-til-torr-hodebunn-200ml-850620p

Anonymkode: d6d38...6e6

Den Dercos sjampo er det verste jeg noen gang har kjøpt og brukt, stinker hele badet etterpå og i flere dager og den sjampo lukta setter seg i håret. Fy flate, æsj! Den hev jeg rett i søpla. Har faktisk lest at flere også mener det.

Anonymkode: 08aea...ec8

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Legen har bekreftet at det ikke er seborisk eksem? 

Hvilken fuktighetskrem bruker du i ansikt og på beina? 

Anonymkode: 85dc5...4ab

Yup

Anonymkode: 84547...989

Skrevet

Bruker c

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Den Dercos sjampo er det verste jeg noen gang har kjøpt og brukt, stinker hele badet etterpå og i flere dager og den sjampo lukta setter seg i håret. Fy flate, æsj! Den hev jeg rett i søpla. Har faktisk lest at flere også mener det.

bruker Cerave lution den blå farge

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er ikke noe om det lukter godt eller ikke. Det er bare at den skal hjelpe for håret. Så går det helt greit med stinker eller ikke

Skrevet
Forundret.. skrev (23 minutter siden):

Den har jeg også brukt i flere år nå, den eneste som funker for min del.

Anbefaler du den ?🙂

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Anbefaler du den ?🙂

Ja, den fungerer på meg. Det finnes en for tørt hår og en for fedt hår.

Jeg bruker den kun i perioder, bare når jeg trenger den. Og det er sånn ca en uke i mnd/annenhver mnd for å få hodebunnen i balanse. 

I og med at jeg bruker den jevnlig så kjøper jeg inn noen flasker når jeg ser at den er på kampanje på for farmasiet, apotek123 o.l.

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...