Gå til innhold

Er de uvanlig at barnehagebarn drar på skolebesøk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til skolen de skal begynne på i regi av barnehagen?

Anonymkode: 1c3c7...d9e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt normalt at barna besøker skolen de skal begynne på, vertfall her vi bor. I regi av barnehagen 

• Liker 5
Skrevet

De gjør det her 

Anonymkode: 61048...4f2

Skrevet

Her besøker de nærskolen. Skolen og barnahagen samarbeider slik at barna kommer på flere besøk i løpet av våren. De barna som skal begynne på andre skoler, må organisere det selv. 

Anonymkode: 4e125...80d

Skrevet

Normalt, her også.

Anonymkode: 31f33...d4d

Skrevet

Tror det er ganske vanlig,  men det kommer litt an på barnehagen,  tror jeg. 

I barnehager på mindre steder hvor alle/de fleste barna skal videre til samme skole er det enklere å få til enn store barnehager/firmabarnehager hvor barna skal spres til en haug med skoler.  

• Liker 1
Skrevet

Vår barnehage besøkte 1 av de 2 nære skolene. 

Skrevet

Spørs vel helt på både bhgen og skolen. Bedre at du spør der det gjelder

Anonymkode: 447de...de5

Skrevet

Her på bygda skal 12 av 13 barn begynne på samme skole, som ligger 50 meter fra barnehagen. Mye besøk og samarbeid mellom skole og barnehage. 

Kan tenke meg at skolene og barnehagene i Oslo har andre rutiner, da det er flere barnehager og skoler, gjør det annerledes. Når man har en førskolegruppe på 40 barn, som skal begynne på 7 ulike skoler, og de 7 ulike skolene skal få inn barn fra 16 ulike barnehager, så er det ikke like lett å organisere. 

Skrevet

Normalt at barnehagen i nærområdet til skolen besøker skolen. 
Min datter gikk i en annen barnehage, så da kontaktet jeg skolen, slik at hun besøkte skolen samtidig som nærområdet barnehager. (Vi måtte da følge henne, siden hennes barnehage besøkte en annen skole).

Anonymkode: dd3ad...55d

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Til skolen de skal begynne på i regi av barnehagen?

Anonymkode: 1c3c7...d9e

Helt normalt siste året i bhg. 

Anonymkode: d3cef...0bc

Skrevet

Vet ikke, men her hadde de to besøk. Et på uteområdet og et inne i en klasse. På våren siste året i bhg.

Anonymkode: 12088...a81

Skrevet
Bingo Bongo skrev (På 19.2.2024 den 6.58):

Tror det er ganske vanlig,  men det kommer litt an på barnehagen,  tror jeg. 

I barnehager på mindre steder hvor alle/de fleste barna skal videre til samme skole er det enklere å få til enn store barnehager/firmabarnehager hvor barna skal spres til en haug med skoler.  

Tror barna skulle på alle kommunens skoler i barnehagen barna mine gikk i, det ble allikevel besøksdag til alle skolene sammen med barnehagen. 

Anonymkode: 4c673...316

Skrevet

Her er det mange barnehager og flere skoler så hver barnehage har vanligvis barn som skal på ulike skoler. Barnehagen pleier å dele dem opp slik at hvert barn er med på besøk til det som blir deres skole. Jeg vet ikke hvordan de andre skolene organiserer dette, men på den skolen mine barn går på har de pleid å ha treff med førsteklassingene hvor de spiser lunsj sammen, synger og leker og det gjør de 3-4 ganger i løpet av året.

Skrevet

Jeg jobber på barneskole og vi får besøk av årets skolestartere hver mai🥰

Anonymkode: 86c2b...c75

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...