pusejente Skrevet 19. februar 2024 #1 Skrevet 19. februar 2024 Babyen min er nå 3 måneder og veier ca 6 kg. HM body i strl 62 begynner å bli rimelig trangt og 68 sitter helt passelig på nå, skulle tro det skulle vært liiitt større forskjell på størrelsene, det virker nesten som hm bodyer krymper til nesten samme størrelse uansett hvilken størrelse jeg har kjøpt, og syns det er tidlig at min sønn skal bruke 68 både i body og bukse nå, han er lang og slank vel å merke. Vasker på 60 og bruker tørketrommel, føler ikke at det blir rent på 40 når han er en skikkelig gulpebaby. Flere med samme erfaring, gjelder det kun HM klær eller alle babyklær når man vaskes på 60 m tørketrommel?
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #2 Skrevet 19. februar 2024 pusejente skrev (19 minutter siden): Babyen min er nå 3 måneder og veier ca 6 kg. HM body i strl 62 begynner å bli rimelig trangt og 68 sitter helt passelig på nå, skulle tro det skulle vært liiitt større forskjell på størrelsene, det virker nesten som hm bodyer krymper til nesten samme størrelse uansett hvilken størrelse jeg har kjøpt, og syns det er tidlig at min sønn skal bruke 68 både i body og bukse nå, han er lang og slank vel å merke. Vasker på 60 og bruker tørketrommel, føler ikke at det blir rent på 40 når han er en skikkelig gulpebaby. Flere med samme erfaring, gjelder det kun HM klær eller alle babyklær når man vaskes på 60 m tørketrommel? Ja kjøp heller Polarn o Pyret, har klær der jeg har brukt i over et år😅 Anonymkode: 72ad2...550
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #3 Skrevet 19. februar 2024 HM sine klær er små i størrelsen synes jeg, har alltid måttet gå en størrelse opp i deres klær med min litt runde og ganske lange baby. Min begynte med størrelse 68 i noen merker rundt 3 mnd gammel selv om hun da lå på den streken helt i midten på vekstkurveskjemaet, var altså helt gjennomsnitlig stor. Men jeg orket ikke at klærne skulle være for trange og noen klær er mindre i størrelsen enn andre. Måtte ofte brette opp buksa litt da. Er nok og vanlig at bomull krymper litt på 60 grader ja men det krymper jo bare en viss grad så stopper det vel? Anonymkode: a1ae4...13c 1
pusejente Skrevet 20. februar 2024 Forfatter #4 Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): HM sine klær er små i størrelsen synes jeg, har alltid måttet gå en størrelse opp i deres klær med min litt runde og ganske lange baby. Min begynte med størrelse 68 i noen merker rundt 3 mnd gammel selv om hun da lå på den streken helt i midten på vekstkurveskjemaet, var altså helt gjennomsnitlig stor. Men jeg orket ikke at klærne skulle være for trange og noen klær er mindre i størrelsen enn andre. Måtte ofte brette opp buksa litt da. Er nok og vanlig at bomull krymper litt på 60 grader ja men det krymper jo bare en viss grad så stopper det vel? Anonymkode: a1ae4...13c Det er tydelige store forskjeller i klærne syns jeg, han bruker fortsatt noen ullklær i strl 50-56, kappahl body i 62 og hm body 68. Jeg tror jo da alt dette bomullet har krympet ift ull som bare har hatt ullprogram og hengt til tørk, da disse er ca identiske når alt er tørt
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #5 Skrevet 20. februar 2024 Du kan ikke tørketromle klær fra HM, de krymper for mye av det. Anonymkode: 91843...e64
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #6 Skrevet 20. februar 2024 Vi som syr klær bruker som regel vaske stoffet før vi syr nettopp pga kymp. Stoffet kan krympe i vask så mye som 1 cm inn eller mer, det tilsvarer jo en hel størrelse mindre. Kjøp heller en størrelse større, slik at du kan vaske det. Det at det blir vasket på 60 og ikke 40 grader har nok mye å si det også. Anonymkode: b1c9f...b47
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #7 Skrevet 20. februar 2024 Hm-klær til barna har jeg alltid måtte kjøpe en størrelse større enn de fleste andre klær. Anonymkode: 24254...d28
Rosa Dartle Skrevet 20. februar 2024 #8 Skrevet 20. februar 2024 Føler dette er H&M ja, har alltid måttet kjøpe en størrelse større.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå