Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er noen måneder siden jeg fødte. Kom på en ting som skjedde da jeg var på sykehuset som jeg helt glemte å spørre om der. Kanskje noen her inne vet eller har opplevd det samme?

Jeg ble satt i gang med piller. Midt på natta ble det vått i trusa. Jeg reiste meg jo da opp og kjente at det var helt kliss vått! Gikk inn på badet og skrellet av meg trusa som bare SPLÆTTA i gulvet. Hadde på et bind som bare ramla av fordi det var så vått. Jeg ringte jo da etter jordmor og sa at vannet mitt har gått. Jeg fikk ny truse og bind og gikk og la meg igjen. Om morgenen fortalte jeg ny jordmor at jeg våknet i natt av at vannet hadde gått. Men ellers hadde det ikke skjedd noe. Hun tok en sjekk og kunne meddele at her hadde det ikke gått noe vann! Da følte jeg meg egentlig bare litt dum, så jeg turte ikke spørre mer om det. Senere, under fødselen tok de vannet også. Så det var tydeligvis riktig at vannet ikke hadde gått.

Hva kan dette ha vært? Jeg pleide ikke å tisse på meg. Jeg luktet også på det da det skjedde, og det luktet ingenting. Det kan jo ha vært utflod, men SÅ mye? 

Anonymkode: c86ea...e42

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan være du har hatt mye vann i kroppen. Jeg går på ketose fra tid til annen å de første dagene tisser jeg hver halvtime. Lukter ingenting får alt jeg drikker renner rett ut 😅 

Det kan være du hadde et uhell da 😊 

Anonymkode: d33d9...45d

Skrevet

Jeg opplevde nesten det samme. Trodde vannet hadde gått, og møtte opp på sykehuset. Vannet hadde ikke gått, men barnet hadde nok presset et uvanlig sted, som fikk urin til å bare sildre ut, uten at jeg følte at jeg måtte tisse, eller at det var å tisse. Det var det likevel. 

Jeg var våken da dette skjedde, pleide heller ikke å tisse på meg, men jeg gjorde altså det likevel. 

Anonymkode: 2bbd6...07a

• Liker 1
Skrevet

Tidset? Slimpropp?

Anonymkode: aa7cd...b30

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tidset? Slimpropp?

En slimpropp gjør ikke at et blind ramler av fordi det er vått 

Anonymkode: c950b...a02

Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker said:

En slimpropp gjør ikke at et blind ramler av fordi det er vått 

Anonymkode: c950b...a02

Når slimproppen min gikk første gang kom det så mye at det splattet i gulvet som om jeg også hadde tisset på meg. Så det kan skje. 

Skrevet

Fostersekken kan ha flere hinner har jeg hørt. 

Om det stemmer vet jeg ikke men jeg fødte nylig og opplevde noe lignende.  Vannet gikk på en måte flere ganger underveis. Og det var ikke urin for jeg hadde full blære rett etterpå 

Anonymkode: 255cf...898

Skrevet

Vannet mitt gikk flere ganger. Først gradvis hjemme, så gikk det igjen da jeg lå på sykehuset med 8 cm åpning. Fikk beskjed om at det var helt normalt siden det fortsatt produseres fostervann. Kan det ha vært det?

Anonymkode: 55e4e...40d

Skrevet

Jeg opplevde det samme ca 1 time før vannet faktisk gikk. Hva det var aner jeg ikke, kan være at man spontant Tisser på seg?

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg opplevde nesten det samme. Trodde vannet hadde gått, og møtte opp på sykehuset. Vannet hadde ikke gått, men barnet hadde nok presset et uvanlig sted, som fikk urin til å bare sildre ut, uten at jeg følte at jeg måtte tisse, eller at det var å tisse. Det var det likevel. 

Jeg var våken da dette skjedde, pleide heller ikke å tisse på meg, men jeg gjorde altså det likevel. 

Anonymkode: 2bbd6...07a

Ja dette skjedde da jeg fødte også, plutselig ble blæra bare tømt for å si det sånn. Ikke noe jeg styrte, men der kom det, haha. Husker jeg sa unnskyld, men skjønte jo hva som skjedde og tenkte at det da sikkert skjer veldig ofte. Akkurat som også tarmen kan tømmes på samme måte, av en diger baby som skal frem og ut. Spiller ingen rolle, fødsel er ekstreme saker.

Anonymkode: 7d40b...1dd

Skrevet

Kan det ha vært de  ytre hinna? 

Anonymkode: a9211...d71

Skrevet

Det er 2 hinner,  den ytterste har ikke så mye vann, men litt. Kan ha vært den som sprakk først.

Anonymkode: b8fa6...97e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...