AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #1 Skrevet 19. februar 2024 Min samboer innrømmet utroskap for 2 år siden men fortalte meg at det skjedde i forbindelse med påvirket av alkohol og dumhet. Dette ble avslørt delvis av venner noe som gjorde at innrømmelsen først kom noen år senere enn selve tidspunktet, men valgte selv og fortelle hvordan det skjedde. Vi jobbet oss igjennom dette men det var et vanskelig år. Nå kom det frem at det ikke kun var én gang likevel. Det har skjedd også edru utroskap i etterkant av denne hendelsen, med samme person noen uker senere. Det er nå 5 år siden. Forholdet vårt er veldig bra nå og vi har barn sammen. Jeg vet ikke hvordan vi skal nøste oss igjennom nok en nyhet som jeg på nytt opplever som et svik fordi det er blitt holdt hemmelig. Tillitsbrudd er vanskelig men jeg vet med erfaring at det går an å jobbe seg igjennom det. hvordan løser man opp i et tillitsbrudd som skjedde for så mange år siden? Vi var yngre på den tiden og hadde ikke barn sammen da. Forholdet var ganske nytt og forklaringen var usikkerhet. Det er kanskje naivt å tro at det ikke har skjedd flere ganger, men livet vårt da var kjærestepar for så ble vi samboere og med barn har livet endret seg at jeg vet det ikke har skjedd noe senere. Anonymkode: 2b242...e60 1
Akkarogg Skrevet 19. februar 2024 #2 Skrevet 19. februar 2024 (endret) Virker ikke som hun kan stoles på. Endret 19. februar 2024 av Akkarogg
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #4 Skrevet 19. februar 2024 Hun hadde jeg aldri stolt på igjen Anonymkode: bb8f7...721 1
Akkarogg Skrevet 19. februar 2024 #5 Skrevet 19. februar 2024 7 hours ago, Akkarogg said: Virker ikke som hun kan stoles på. Eller kanskje det er han. Tror ikke TS spesifiserte.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #6 Skrevet 19. februar 2024 Har venner av dere visst om dette i mange år også? Syns nesten det er det største sviket, at du er den "siste" som får vite det. Men som du spør om, man kan jo aldri vite om dette er det eneste h@n har gjort, terskelen er jo lavere om man først har vært utro en gang. Problemet her er jo at det kommer mer informasjon senere, og det for meg ville vært en deal breaker. En ting er å innrømme og legge kortene på bordet, men når det kommer mer i ettertid og historien endrer seg så er det ikke greit. Hadde nok ikke klart å stole på kjæresten min etter det, men ville neppe vært så tøff at jeg hadde klart å gå heller. Anonymkode: f9e9d...d41 1 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #7 Skrevet 19. februar 2024 Jeg forstår hvordan du har det, og føler med deg. Min samboer var utro mot meg i starten av forholdet, også i edru tilstand, og jeg fant også ut av det noen år etterpå. Vi hadde små barn og jeg «hadde ikke mulighet» til å komme meg ut av forholdet på den tiden. Jeg nesten hatet han på et tidspunkt, men ble pga barn, stabilitet, forhold rundt barna og økonomi. Nå har det gått flere år, og det går mye bedre. Sviket gjør fortsatt vondt innimellom, men vi har det ganske bra igjen. Forholdet vårt kunne vært så mye bedre uten utroskapen, men det har skjedd, og vi må leve med det. Jeg trodde aldri jeg kunne bli i et forhold etter utroskap, men har måttet tenke på andre enn meg selv i denne situasjonen. Skulle det skje igjen, noe jeg ikke tror, så er det over, og det vet han. Jeg ønsker deg all mulig lykke til uansett om du velger å gå eller bli. Bare du kan ta det rette valget for deg. Anonymkode: 742ad...d70 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #8 Skrevet 20. februar 2024 Jeg ville forholdt meg til hvordan personen er nå. Hva positiv energi legger personen i forholdet, hva får hen deg til å føle nå. Gir hen deg oppmerksomhet som gjør deg glad osv. Hva tilfører hen forholdet som er verdt å ta vare på? Jeg har levd med en person som lyver mye, og var en god del utro. Vi er skilt i dag. Når jeg tenker tilbake, tenker jeg på forholdet vårt med mye sorg og svik. Jeg godtok mye hele veien. Ikke bare utroskap, men mye arroganse og nedverdigende oppførsel. Det var også mye som ikke stemte ift utroskapen. Han var mye borte og var ikke ærlig på hva han gjorde osv Skaff dere en terapeut som kan hjelpe deg/dere videre. Anonymkode: caecd...630
Fremmed fugl Skrevet 20. februar 2024 #9 Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 19.2.2024 den 3.27): Min samboer innrømmet utroskap for 2 år siden men fortalte meg at det skjedde i forbindelse med påvirket av alkohol og dumhet. Dette ble avslørt delvis av venner noe som gjorde at innrømmelsen først kom noen år senere enn selve tidspunktet, men valgte selv og fortelle hvordan det skjedde. Vi jobbet oss igjennom dette men det var et vanskelig år. Nå kom det frem at det ikke kun var én gang likevel. Det har skjedd også edru utroskap i etterkant av denne hendelsen, med samme person noen uker senere. Det er nå 5 år siden. Forholdet vårt er veldig bra nå og vi har barn sammen. Jeg vet ikke hvordan vi skal nøste oss igjennom nok en nyhet som jeg på nytt opplever som et svik fordi det er blitt holdt hemmelig. Tillitsbrudd er vanskelig men jeg vet med erfaring at det går an å jobbe seg igjennom det. hvordan løser man opp i et tillitsbrudd som skjedde for så mange år siden? Vi var yngre på den tiden og hadde ikke barn sammen da. Forholdet var ganske nytt og forklaringen var usikkerhet. Det er kanskje naivt å tro at det ikke har skjedd flere ganger, men livet vårt da var kjærestepar for så ble vi samboere og med barn har livet endret seg at jeg vet det ikke har skjedd noe senere. Anonymkode: 2b242...e60 Tenker at du og dere tok et valg, dette er kun tilleggs opplysninger som kom nå. Prøv å ikke gjøre mer av det. Tenk på dette som den utroskap som dere har jobbet dere igjennom. PS. Man må anta at en utro ikke ha fortalt hele sanningen når man velger å tilgi og prøve videre.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #10 Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg forstår hvordan du har det, og føler med deg. Min samboer var utro mot meg i starten av forholdet, også i edru tilstand, og jeg fant også ut av det noen år etterpå. Vi hadde små barn og jeg «hadde ikke mulighet» til å komme meg ut av forholdet på den tiden. Jeg nesten hatet han på et tidspunkt, men ble pga barn, stabilitet, forhold rundt barna og økonomi. Nå har det gått flere år, og det går mye bedre. Sviket gjør fortsatt vondt innimellom, men vi har det ganske bra igjen. Forholdet vårt kunne vært så mye bedre uten utroskapen, men det har skjedd, og vi må leve med det. Jeg trodde aldri jeg kunne bli i et forhold etter utroskap, men har måttet tenke på andre enn meg selv i denne situasjonen. Skulle det skje igjen, noe jeg ikke tror, så er det over, og det vet han. Jeg ønsker deg all mulig lykke til uansett om du velger å gå eller bli. Bare du kan ta det rette valget for deg. Anonymkode: 742ad...d70 HI Han er er en ekstremt god og tilstedeværende far., mye tilstede etter at vi ble samboere. Han gir meg masse oppmerksomhet og det er ekstremt vondt og tenke på hva han engang har gjort mot meg. Han unnskylder det med usikkerhet og ung alder og at det ikke handlet om sex den gangen. Han er ikke av den kåte typen som ønsker mye sex heller. Da det skjedde var vi i begynnelsen av 20 årene. Jeg har vært sammen med menn som er slitsomt opptatt av sex, han er absolutt på andre siden av den skalaen. Derfor er dette enda mer merkelig for meg. Han har alltid vært sånn. Også tidig i forholdet. Det kjennes som en tung stein som jeg skal bære fremover, selv om det er god stund siden. Ikke se inn i fortiden men fremover. Men det er jo fortiden som former oss og det kanskje løgnen som er det verste. Anonymkode: 2b242...e60 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #11 Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): HI Han er er en ekstremt god og tilstedeværende far., mye tilstede etter at vi ble samboere. Han gir meg masse oppmerksomhet og det er ekstremt vondt og tenke på hva han engang har gjort mot meg. Han unnskylder det med usikkerhet og ung alder og at det ikke handlet om sex den gangen. Han er ikke av den kåte typen som ønsker mye sex heller. Da det skjedde var vi i begynnelsen av 20 årene. Jeg har vært sammen med menn som er slitsomt opptatt av sex, han er absolutt på andre siden av den skalaen. Derfor er dette enda mer merkelig for meg. Han har alltid vært sånn. Også tidig i forholdet. Det kjennes som en tung stein som jeg skal bære fremover, selv om det er god stund siden. Ikke se inn i fortiden men fremover. Men det er jo fortiden som former oss og det kanskje løgnen som er det verste. Anonymkode: 2b242...e60 Utroskap handler ikke alltid om at man er så kåt, det er en veldig banal måte å se på det på av deg... tror det er enda vanligere at det har mer med bekreftelse og oppmerksomhet å gjøre. De mennene som ikke "får" nok sex hjemme er ikke utro bare fordi de må tømme pungen for sperm, men fordi de savner å bli begjært og lystet på, trenger bekreftelse på at de har draget og er seksuelle og seksuelt attraktive osv. Det er jo likevel ikke akkurat en unnskylding. Og han var ung og usikker da - men nå da, hvorfor la han ikke alle kortene på bordet nå. Jeg ville tatt en lang prat om det, nå er dere voksne, nå er det liksom dere to for livet. Hvordan skal du kunne stole på han når han ikke er ærlig. Anonymkode: ed610...f67
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå