Gå til innhold

Noen frisører her? Trenger noen råd angående bleking!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har brukt tusenvis av kroner på foliestriper. Jeg har gått fra mørk blond til lysblond. Er stadig inne og legger nye striper, så fort jeg kan, etter 6-8 uker. Vært på dyre salonger og mer rimelige salonger som Nikita. Frisørene har alltid ulike meninger på glossing, noen sier jeg kler kaldt, andre varmt, og mener jeg absolutt ikke kler den andre. 
MEN, det jeg prøver å si hver gang er at jeg ønsker tett i tett med striper på etterveksten for å bli mest mulig lys. Spurte en gang om de bare kunne lysne hele etterveksten og legge glossing etterpå som jevnet ut og gav samme farge overalt. Typ helbleking. Fikk da beskjed om at det ville bli stygt, så best at vi gjorde som før. Men jeg ønsker blond fra hodebunn til topp, alt i samme farge, som typ Amalie Snøløs har. Jeg har ingen problem med at jeg da må ofte inn og farge ettervekst fordi det blir en markert stripe. Det er helt ok. Det er også helt ok at frisøren mener det ikke blir fint, men jeg synes det er fint med hellysnet hår fra bunn til tupp. Men hvorfor vil ingen frisører gjøre dette? Før var det mulig å få hele håret lyst. Er det ikke jeg som bestemmer? Opplever det som umulig å få ønsket mitt oppfylt. Er det noen frisører her som kan gi sin formening om dette? Vil dere ikke utføre den type farging lenger? Skal prøve igjen i morgen, men er redd det blir som før, at nei sånn kan man ikke gjøre det, men de kan legge ekstra tett med striper. Som egentlig aldri utgjør noen forskjell, samme resultat hver gang, noen få ekstra millimeter tynne striper kanskje. Men likevel ikke et resultat jeg liker. 

Anonymkode: c880b...bf9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du sier bare «jeg ville ha stripene så tette at det blir nesten helt lyst, som om jeg har lysnet hele håret». 
Tror de ikke gidder det fordi det tar myyye tid, enn vanlige striper, derfor de sier som de gjør, det er det jeg tror.

Anonymkode: 146b3...1aa

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du sier bare «jeg ville ha stripene så tette at det blir nesten helt lyst, som om jeg har lysnet hele håret». 
Tror de ikke gidder det fordi det tar myyye tid, enn vanlige striper, derfor de sier som de gjør, det er det jeg tror.

Anonymkode: 146b3...1aa

Men jeg må ikke ha striper! Kan man ikke bare legge full bleking på ettervekst helt ned til hårrøttene og kjøre en minicolor/glossing over hele håret etterpå for å lage en jevn farge over hele håret? Det tar vel mindre tid enn noe? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men jeg må ikke ha striper! Kan man ikke bare legge full bleking på ettervekst helt ned til hårrøttene og kjøre en minicolor/glossing over hele håret etterpå for å lage en jevn farge over hele håret? Det tar vel mindre tid enn noe? 

Kanskje det sliter mer på håret. Er det ikke noe slikt som at en helst ikke skal bleke der der allerede er bleket! At de risikerer å brenne av deg hele håret? 

Har aldri bleket håret mitt men jeg har hørt noe om det at en skal være forsiktig.

Anonymkode: 45af2...ba9

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kanskje det sliter mer på håret. Er det ikke noe slikt som at en helst ikke skal bleke der der allerede er bleket! At de risikerer å brenne av deg hele håret? 

Har aldri bleket håret mitt men jeg har hørt noe om det at en skal være forsiktig.

Likevel tilbyr de helbleking i menyen sin når man bestiller time! Og når man bestiller det får man beskjed om at det vil de ikke, eller det blir ikke fint. Men det er vel en smakssak? Jeg ser jo at noen har helbleket hår. Amalie Snøløs er et godt eksempel.  Det jeg stusser over er at det virker som det ikke er mulig å få gjennomført lenge. På tidlig 2000 tallet gikk mange til frisøren og ble platinablonde. Det er derfor jeg håpet det var en frisør her som kunne forklare dette. Om det rett og slett ikke er mulig å få dette gjennomført på norske frisørsalonger lenger. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Likevel tilbyr de helbleking i menyen sin når man bestiller time! Og når man bestiller det får man beskjed om at det vil de ikke, eller det blir ikke fint. Men det er vel en smakssak? Jeg ser jo at noen har helbleket hår. Amalie Snøløs er et godt eksempel.  Det jeg stusser over er at det virker som det ikke er mulig å få gjennomført lenge. På tidlig 2000 tallet gikk mange til frisøren og ble platinablonde. Det er derfor jeg håpet det var en frisør her som kunne forklare dette. Om det rett og slett ikke er mulig å få dette gjennomført på norske frisørsalonger lenger. 

Men utgangspunktet er jo sikkert også en avgjørende del.

Kommer du å sllerede er skambleika, så vil de kanskje ikke utføre det du ønsker i fare for å svi av deg håret. Eller fordi de ser at det ikke vil bli bra. 

Men er det det du ønsker så burde de gjøre det, men da samtidig helgardere seg med en kontrakt som viser at de har informert deg om risikoen og som fraskriver dem ansvaret om håret ditt svis av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...