Gå til innhold

Er kjønnsdiskriminering mot menn en ekte greie?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 hours ago, AnonymBruker said:

Nei vel. Det hadde ikke jeg heller. Derfor unngår jeg å drikke på fest, og kjører hjem selv.

Anonymkode: a41cf...304

Ja da er jo problemet løst. Ingen trenger spesiell hjelp for veien hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nisselue skrev (3 minutter siden):

Er dette bare mannens oppgave? Har ikke de kvinnene noe som helst ansvar for hvem de har seg med? Vi kunne jo likegjerne sagt at det er deres eget ansvar å gjøre dette med fornuftige menn, og ikke bare idiotene. Disse mennene finnes tross alt, og de er i overtall.

Slik har samfunnet blitt. Det regnes nærmest som kvinnehat å stille kvinner til ansvar for sine handlinger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nisselue skrev (26 minutter siden):

Du må jo se det i den kontekst det ble skrevet. Det ble altså skrevet i kontekst av en trener som har sett at det var mye særkrav fra jentedeltagerene, og kun fra dem. Så sies det at det hadde vært positivt om gutta også gjorde dette. Da syntes jeg det er et ærlig spørsmål om det ikke også hadde vært positivt om det ikke var noen slike særkrav.

Ville det ikke vært positivt hvis alle kunne behandles likt i stedet for at alle skal behandles forskjellig og kalle det likestilling?

I vår klubb er det eneste særkravet at jenter har mensen. Når det gjelder pubertet og tilpasning, så kjører Norges idrettsforbund kurs for trenere og aktivitetsledere der gutters og jenters behov og utfordringer i puberteten beskrives, samt foreslås løsninger på de forskjellige utfordringene. Det er da virkelig snakk om både jenter og gutter på dette kurset, siden puberteten "slår ut" forskjellig for disse to gruppene. Vi har gjort tilpasning til flere gutter i vår klubb.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kjønnspoeng gis til menn for å motivere dem til å velge såkalte "kvinneyrker", NETTOPP for å jevne ut maktforholdene i skole og helsevesen. Men mannlige søkere uteblir. De bryr seg ikke. De ønsker ikke å bli lærere, sykepleiere, barnehagelærere og oppnå likevekt på disse feltene. Fordi det er slitsomme jobber med dårlig betaling. Visste du for øvrig at lærernes lønn gikk NED etter at det ble flere og flere kvinnelige lærere? Med en gang menn forlater et yrke, går lønna til dette yrket ned. Fordi kvinneyrker anses som noe underordnet, annenrangs. 

Så skaff deg gode nok karakterer og søk mannsyrker. Ikke vær avhengig av kjønnspoeng. Det er diskriminerende mot menn som har gjort det like bra som seg og ikke kommer inn. Kvinnestudiene krever ikke høy karakter uansett så kjønnspoengene er ubrukelige 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nisselue skrev (15 minutter siden):

Er dette bare mannens oppgave? Har ikke de kvinnene noe som helst ansvar for hvem de har seg med? Vi kunne jo likegjerne sagt at det er deres eget ansvar å gjøre dette med fornuftige menn, og ikke bare idiotene. Disse mennene finnes tross alt, og de er i overtall.

Vel, la meg gi deg et eksempel fra mitt eget tidligere forhold (ekteskap). Giftemål, så flere måneders forsøk på å få barn, så fødsel, der far og mor er overlykkelige. Så enighet om å gi barnet søsken, prøving i tre måneder før graviditeten "satt". I uke ti stiller far ultimatum - enten abort, eller brudd. Ut av det blå. Foreldre til far i sjokk - han har aldri sagt noe til dem, og aldri behandlet noen på den måten. Viste seg at far hadde truffet ei ny, og ønsket ikke flere byrder. INGEN i vår omgangskrets trodde på meg da jeg fortalte det, siden han fremsto for alle som positiv, ansvarsfull familiemann. Hvordan i huleste burde jeg "ha ansvar for den jeg har meg med"? Skulle jeg ha anskaffet krystallkule eller gått til en synsk?

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nisselue skrev (17 minutter siden):

Ja da er jo problemet løst. Ingen trenger spesiell hjelp for veien hjem.

Hadde jeg ikke hatt bil, så ville jeg kanskje ha trengt det. Du vet, kvinner blir beskyldt for å ikke ha beskyttet seg nok hvis de går alene i mørket på gaten og blir overfalt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Traktor skrev (14 minutter siden):

Slik har samfunnet blitt. Det regnes nærmest som kvinnehat å stille kvinner til ansvar for sine handlinger. 

Er det kvinnens ansvar at mannen ikke tar ansvar? Skal vi ta ansvar for oss selv OG dere? Det likner litt på diskusjoner om sex, der kvinner gang på gang får beskjed om at de selv er ansvarlige for egen orgasme. Samtidig forventes det at de bidrar til at mannen får sin. Hvorfor?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere ikke saken om de fire belgiske soldatene hadde blitt ansett som verre om fe hadde angrepet fire kvinner istedenfor menn? Da tror jeg det hadde blitt debatt om tilstedeværelse av utenlandske soldater i Norge 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kosegutten skrev (2 minutter siden):

Så skaff deg gode nok karakterer og søk mannsyrker. Ikke vær avhengig av kjønnspoeng. Det er diskriminerende mot menn som har gjort det like bra som seg og ikke kommer inn. Kvinnestudiene krever ikke høy karakter uansett så kjønnspoengene er ubrukelige 

Jeg hadde toppkarakterer og DERFOR hadde ingen utfordringer med å komme inn på studiene jeg ville. Kvinnestudiene krever ikke høy karakter? Ett av studiene er psykologi. Snittet for å komme inn der er på 5,8. For veterinær, der menn også får kjønnspoeng, er snittet rundt 5,7. Du mener at det er lavt karaktersnitt? Hva var ditt snitt da du ble ferdig med videregående?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nisselue skrev (22 minutter siden):

Tenkte du å levere ut en egen IQ test som unge jenter kan sende guttene gjennom, før de går i halmen? Er det et samfunnsansvar å gjøre gutter til menn, eller er det en kvinneoppgave?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olaug Olsen skrev (1 minutt siden):

Tenkte du å levere ut en egen IQ test som unge jenter kan sende guttene gjennom, før de går i halmen? Er det et samfunnsansvar å gjøre gutter til menn, eller er det en kvinneoppgave?

Det hjelper ikke med IQ-test all den tid Einstein, Nansen og flere smarte og suksessrike menn pulte rundt som noen horebukker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det hjelper ikke med IQ-test all den tid Einstein, Nansen og flere smarte og suksessrike menn pulte rundt som noen horebukker. 

Hva med en egen pule skatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Er det kvinnens ansvar at mannen ikke tar ansvar? Skal vi ta ansvar for oss selv OG dere? Det likner litt på diskusjoner om sex, der kvinner gang på gang får beskjed om at de selv er ansvarlige for egen orgasme. Samtidig forventes det at de bidrar til at mannen får sin. Hvorfor?

Takk igjen for at du understreker poenget mitt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Traktor skrev (10 minutter siden):

Takk igjen for at du understreker poenget mitt! 

Så poenget ditt at menn ikke trenger å ta ansvar for sin egen oppførsel. Nydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olaug Olsen skrev (2 timer siden):

Det er ofte slik at menn bare ønsker å ha sex med unge kvinner. Med en gang de unge kvinnene blir gravide, stikker mennene fordi de uavhengig av egen alder føler seg "for ung til å forplikte seg". Mitt forslag er at vi som samfunn bør være mer i forkant. Gjerne forklare både for kvinner og menn hva reproduktivt arbeid er, hvor tungt det er, og at vi forventer som samfunn at både kvinner OG MENN tar ansvar for det reproduktive arbeidet som potensielt kan gjøre unge sexy kvinner til uattraktive og middelaldrende røyer, når de er ferdige med å være attraktive møyer.

Det er noe med at gutter og menn bør lære seg at det kan gi dem en avkastning å være med kvinnen hele veien fra møy til røy, i form av en emosjonell modningsprosess som dagens menn ofte ikke deltar i.

Det finnes metoder i dag for å ha sex uten å få barn. Når menn og kvinner har ubeskyttet sex så antar jeg at det er fordi de ønsker å lage barn. Det finnes i dag juridiske krav om at begge foreldre skal bidra økonomisk. Jeg støtter et krav om at begge foreldre skal bidra praktisk i oppfostringen av barn.

Å hevde at dette bare gjelder eldre menn med yngre kvinner, og at alle forhold med stor spredning i alder er rammet av fenomenet er opplagt feil. Vi burde kreve av alle menn at de er gode fedre. Enten de er 20 eller 40, og enten moren er 20 eller 40. Jeg ser ikke at aldersforskjellen betyr noe fra eller til.

Så lenge det oftere er kvinner enn menn som tar initiativ til samlivsbrudd så kan man like gjerne snu argumentet ditt: middelaldrende kvinner burde lære seg at det er en modningsprosess å holde seg med en mann til døden skiller dem ad.

Anonymkode: 1abcc...e5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det finnes metoder i dag for å ha sex uten å få barn. Når menn og kvinner har ubeskyttet sex så antar jeg at det er fordi de ønsker å lage barn. Det finnes i dag juridiske krav om at begge foreldre skal bidra økonomisk. Jeg støtter et krav om at begge foreldre skal bidra praktisk i oppfostringen av barn.

Å hevde at dette bare gjelder eldre menn med yngre kvinner, og at alle forhold med stor spredning i alder er rammet av fenomenet er opplagt feil. Vi burde kreve av alle menn at de er gode fedre. Enten de er 20 eller 40, og enten moren er 20 eller 40. Jeg ser ikke at aldersforskjellen betyr noe fra eller til.

Så lenge det oftere er kvinner enn menn som tar initiativ til samlivsbrudd så kan man like gjerne snu argumentet ditt: middelaldrende kvinner burde lære seg at det er en modningsprosess å holde seg med en mann til døden skiller dem ad.

Anonymkode: 1abcc...e5a

Denne modningsprosessen blir ødelagt ved utroskap og vold fra partner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Så poenget ditt at menn ikke trenger å ta ansvar for sin egen oppførsel. Nydelig.

Hehe, bare forsett med argumentasjonen din på barnehagenivå du! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktor skrev (3 minutter siden):

Hehe, bare forsett med argumentasjonen din på barnehagenivå du! 

Det er jo din egen argumentasjon, jeg bare gjentar den :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er jo din egen argumentasjon, jeg bare gjentar den :) 

Nei, det er det ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kosegutten skrev (1 time siden):

"Poenggrenser i 2023

Kvote for førstegangsvitnemål: 58,3 (høst) og 57,8 (vår)

Ordinær kvote: 68,4 (høst) og 67,3 (vår)"

Så dette er ikke høye karakterer og mannspoenget er ubrukelig????? 

Dere menn som skal fantasere frem diskriminering på denne tråden, gå ut å skuffe snø, lek med barna deres, et eller annet fornuftig. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...