Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg har forbrukslån på 255k cirka.. betaler 5500 kr hver mnd å er så utrolig dyrt. Jeg fikk uføre får noen år siden , tok forbrukslån å betalte all inkassogjeld jeg ikke hadde råd til med aap , å når jeg søkte tilskudd hos husbanken så fikk jeg beskjed om at jeg hadde fått tilskudd Å LÅN visst jeg hadde inkasso 🤔 kjenner en med opptil en million i lønn å fikk lån pga inkasso , han burde jo værtfall hatt råd til å betale det. Trodde husbanken var får de som slet 😟 men det jeg lurer på er om noen vet en måte å få forbrukslånet billigere ? Jeg har ikke noe til overs å hver eneste uforutsatte utgift velter budsjettet mitt i flere mnd etterpå. Jeg har veldig lyst å kjøpe hus en dag men ser egentlig umulig ut. Gjeldsordning hadde gått fortere ned enn lånet mitt å jeg hadde sitte med mer penger hver mnd så føles helt feil ut når jeg føler at jeg straffes får å betale regningene mine... ikke missforstå, jeg kommer til å fortsette å betale regningene mine , jeg snylter ikke på staten men jeg trenger en utblåsning å hjelp så det kan bli litt lysere i livet ❤️

Anonymkode: 4d6b6...1e0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Reforhandle er som regel mulig. 

Skrevet

Husbanken er for å hjelpe de som sliter ja, men ikke med forbruksgjeld. De hjelper med gjeld/lån som omhandler bolig. 
Å få tilskudd og lån til bolig hjelper deg ikke med å bli kvitt forbruksgjeld. 

At noen med en million i inntekt får hjelp av husbanken til å betale inkassogjeld har jeg svært vanskelig for å tro på, med mindre det er barn med særlig behov i bildet, og de står i fare for å miste hus. 

Anonymkode: d028d...279

Skrevet

Dette her er en klassiker.

Å betale gjeld med gjeld.

Men hele poenget er at du skal slite! Det skal være så vondt og knapt og tøff som mulig for deg Ts! 

Du valgte å låne penger fra fremtiden for å gjøre opp inkasso. Nå må du betale for det. Enkel sak dette.

Derfor er svaret nei, husbanken driter i deg. Det er viktig og bra for deg at det er slik. Samme gjelder gjeldsordningen. Du kan betjene så hvorfor skal kreditorer ikke få pengene sine?

Du har to valg.

Enten så øker du inntekten din. Er du virkelig så ufør som du påstår? 

Eller så må du faktisk få uforutsette utgifter som velter alt. Slik at du skjønner at nye lån, husbanken, nav og alt annet ikke hjelper deg.

Hjelp deg selv.

Få en skikkelig jobb!

Eller slutt med å klage og vær glad for at samfunnet betaler din gjeld.

:skya:

Anonymkode: af890...dca

Skrevet (endret)

Du fikk det jo som du ville, du reforhandlet lånet som sikkert var grisedyrt til noe som er litt mindre dyrt.

Uten sikkerhet er det det du kan få, husbanken og andre banker gir kun huslån og forbrukslån til lavere renter hvis du har sikkerhet som du tydligvis ikke har.

Da koster det

Endret av NakenPanda
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hei jeg har forbrukslån på 255k cirka.. betaler 5500 kr hver mnd å er så utrolig dyrt. Jeg fikk uføre får noen år siden , tok forbrukslån å betalte all inkassogjeld jeg ikke hadde råd til med aap , å når jeg søkte tilskudd hos husbanken så fikk jeg beskjed om at jeg hadde fått tilskudd Å LÅN visst jeg hadde inkasso 🤔 kjenner en med opptil en million i lønn å fikk lån pga inkasso , han burde jo værtfall hatt råd til å betale det. Trodde husbanken var får de som slet 😟 men det jeg lurer på er om noen vet en måte å få forbrukslånet billigere ? Jeg har ikke noe til overs å hver eneste uforutsatte utgift velter budsjettet mitt i flere mnd etterpå. Jeg har veldig lyst å kjøpe hus en dag men ser egentlig umulig ut. Gjeldsordning hadde gått fortere ned enn lånet mitt å jeg hadde sitte med mer penger hver mnd så føles helt feil ut når jeg føler at jeg straffes får å betale regningene mine... ikke missforstå, jeg kommer til å fortsette å betale regningene mine , jeg snylter ikke på staten men jeg trenger en utblåsning å hjelp så det kan bli litt lysere i livet ❤️

Anonymkode: 4d6b6...1e0

Nå går du over hvor mye du har utbetalt i mnd hvor mye du sitter igjen med etter at alle regninger er betalt.

Sikker t mye å hente i forbruks posten og mat posten.

kutt ned på matposten og prøv å holde det til 500,- i uka Aka 2000,- i mnd.

Du trenger ikke klær eller dill.

Så betaler du ned på forbruks gjelden din med det du sitter igjen med.

Du kan leve litt ødslig i noen mnd for å få kontroll på økonomien din..

Anonymkode: 2d562...a7c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...