AnonymBruker Skrevet 18. februar #1 Del Skrevet 18. februar Det er så vanskelig å stole på andre og å slippe kontrollen. Er det noen som kjenner seg igjen? For eksempel: skal arrangere noe sammen med flere. Klarer ikke stole på at alle tar med det de skal eller gjør det de skal.. Har med masse greier i back up. Forsøker å kontrollere at alt blir gjort som det skal.. Og det verste er at jeg ofte må bruke av back up-greiene, for folk har ikke med det de skal og/eller de tar ikke med noe ekstra som ikke er avtalt.. Ting man trenger til å fikse.. Saks etc. De bare forventer at alt skal ordne seg. Det er ikke fordi de vet at jeg har tenkt på alt, for dette handler om ulike folk og folk det er første gang jeg samarbeider med osv... Hvordan forholder dere andre dere til dette? Er også lei av å få høre "det ordner seg", "det blir bra uansett", "det er ikke så nøye" og "alle blir fornøyde uansett, ingen merker om det mangler noe"... Når jeg får høre dette, føles det som at all innsatsen min for å sikre at alt skal bli så bra som mulig for alle ikke har noe å si... Kan ikke bare folk engasjere seg litt mer? Bidra? Og når man er flere om å arrangere noe, f.eks. bursdag, burde det ikke egentlig være en "sjef"/en som har oversikt? Må det være flat struktur på alt?? Anonymkode: ba4cf...9a8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #2 Del Skrevet 19. februar Det er jo pga. sånne som deg at folk ikke lærer. Burde ikke de som glemmer å ta med viktige ting ta ansvar for å skaffe det? Evt. stå i ubehaget slik at de ikke glemmer det neste gang? Bare en tanke. Anonymkode: 30acb...e56 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #3 Del Skrevet 19. februar Jeg mener det finnes en mellomting... Man bør etterstrebe ordne det man har sagt man skal ordne, men det er ufattelig slitsomt med noen som har ett stort kontrollbehov også... Har vært med å skulle ordne aktiviteter sammen med noen som har stort kontrollbehov og som ikke klarer slappe av før alt er perfekt etter deres standard. Det er folk jeg trekker meg unna, og jeg orker ikke engasjere meg i aktivitetene heller. Ting må ikke være så nøye planlagt, og hva så om noen har glemt noe? Man finner alltid en løsning, med mindre man er langt ute i ødemarken... Micromanaging i sosiale settinger er slitsomt og irriterende. Anonymkode: 56fd8...b88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #4 Del Skrevet 20. februar Jeg var gift med en sånn som TS. Skulle alltid ha kontrollen, og klarte ikke slippe - i tilfelle ting ikke ble perfekt i fester, ferier, etc. Da følte jeg at jeg aldri tillit, og at jeg ble behandlet som et lite barn. Nå er jeg skilt. M40 Anonymkode: 2c7e2...ef5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå