AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #1 Skrevet 18. februar 2024 Veit dere ikke er leger, skal til legen på onsdag. Mennn, for sånn 4 år siden merket jeg en kul under armen, ganske liten. Jeg fikk sjekket den hos fastlege, barnelege og så ultralyd. De kom fram til at det mest sannsynlig bare var pga betente hårsekker. 4 år etter og den der enda, men den er større. Den er ganske øm og brokkoli formet. Størrelse med en plomme ish. Er ubehaglig å legge armen mot sida av kroppen, for da blir den kulen «klemt» om dere forstår. Har dere opplevd noe lignende? Eller noe anelser om hva dette kan være? Kommer jeg til å måtte ta biopsi? Er livredd nåler. Hvis jeg skulle ende opp med å måtte ta biopsi er det ingen mulighet for å få noe form for narkose? Lest at man egentlig bare får lokalbedøvelse. Men har såå dårlige minner med lokalbedøvelse da de aldri funker på meg. Er kjempe stresset for hele opplegget. Hilsen bekymret 19 årig jente :) Anonymkode: 721ef...100
Melus Skrevet 19. februar 2024 #2 Skrevet 19. februar 2024 Hei! Jeg har tatt biopsi flere ganger, både i brystene og under armen. Det stemmer at du får lokalbedøvelse. Jeg synes ikke det var vondt. Hvis du trenger ekstra bedøvelse får du det. Kuler som vokser må sjekkes, så det er bra at du har time hos legen. Antar at du blir henvist i pakkeforløpet for kreft, det er veldig vanlig og betyr ikke at det er kreft. De fleste kuler er ufarlige, for eksempel fettkuler, særlig hos veldig unge jenter. Inngrodd hår/betente hårsekker kan også bli betent og skape en verkebyll. På sykehuset vil de nok ta mammografi og ultralyd, og eventuelt biopsi. Ønsker deg masse lykke til, og krysser fingrene for at det er helt ufarlig. ❤️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå