AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #1 Skrevet 18. februar 2024 Bor i en blokk som er helt sinnsyk lytt. Hver dag hører jeg tissing. Når nabo under å over står opp. Tramping. Gamle avløpsrør som bråker som ett vondt år. Gammel møkka blokk hvor vedlikehold ikke har blitt prioritert. Her bor det folk som har bodd i blokka hele livet. For meg er det ett mareritt. Å jeg sjal aldri noen sinne bo i blokk igjen. Hva slags folk orker å bo på denne måten år etter år? Midt i med naboer over å under???? Anonymkode: f0ab1...122 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #3 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Oslo? Anonymkode: 86b59...321 Nei ikke Oslo Drammen Anonymkode: f0ab1...122
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #4 Skrevet 18. februar 2024 Det er vel ingen som tvinger deg til å bo der? Anonymkode: c85b6...ea9 4
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #5 Skrevet 18. februar 2024 Hadde jeg aldri orket. Hva med å flytte? Normalt sett er blokk veldig lydisolert. Må være noe veldig gammelt bygg dette... Anonymkode: ffc5f...456 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #6 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er vel ingen som tvinger deg til å bo der? Anonymkode: c85b6...ea9 Jeg undres over hva slags folk som kan trives med å bo på ett sånt sted som dette? Høre hva andre folk gjør hver eneste dag. Ganske håpløst. Det er så lytt her. Jeg hører alt fra naboen over.Ja under også.Det er flere grunner som er årsaken til at jeg fortsatt bor her. Hadde jeg bare hatt meg selv å tenke på så hadde jeg flyttet på dagen. Anonymkode: f0ab1...122 1
newman01 Skrevet 19. februar 2024 #7 Skrevet 19. februar 2024 Det er ikke alle blokkbygninger som er like lytt. Kommer mye an på konstruksjonsmetode, årstall og hvilken tilstand bygget er i. 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #8 Skrevet 19. februar 2024 Huff, jeg føler sånn med deg TS! Men leier eller eier du? Kan du eventuelt flytte til en annen leilighet i samme område? Det er virkelig ikke alle blokker som er så lytte! Anonymkode: 24d4d...3f6
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #9 Skrevet 19. februar 2024 Man holder ut når man ikke har annet alternativ, eller så bryr man seg ikke om litt lyd, eller så veier fordeler opp. Idk. Jeg har bodd i lytt blokk i 10 år, fordi beliggenheten er topp og passer livet mitt og fordi det er det rimeligste på markedet her og penger er litt viktigere da jeg betaler på gjeld så jeg etterhvert kan kjøpe. Kan stå ut med nabo som trekker ned i do de ganger jeg får det med meg. Anonymkode: 3e894...c35
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #10 Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Må være noe veldig gammelt bygg dette... Jeg bor i blokk fra 50-tallet. Hører aldri hva naboen gjør på badet. Kan høre om det er høy musikk eller fest. Anonymkode: 82c22...9f9 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #11 Skrevet 19. februar 2024 Drammen har vel 30 % ikke-vestlige innvandrere... Anonymkode: 55cef...2b0
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #12 Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg bor i blokk fra 50-tallet. Hører aldri hva naboen gjør på badet. Kan høre om det er høy musikk eller fest. Anonymkode: 82c22...9f9 Samme her. Kan høre litt nysing og prating i tillegg, men det går bra. Trygt og godt å bo her, Oslo. Anonymkode: 0d8c7...741 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #13 Skrevet 19. februar 2024 Vet hvordan du har det ts. Er lydt her jeg bor og (blokk i Oslo fra 1962), men ikke så mye fra de over. Mer fra de ved siden av. Jeg hører til og med når de dekker på bordet på ettermiddagen, så lydt er det 😮 Min løsning er å etterisolere veggen. Har du sjekket om dette er mulig? Isolere tak/vegger. Vil koste litt dersom du skal ta hele leiligheten. Men kan du ta de rommene som plager deg mest først? F.eks soverom og stue? Anonymkode: 8606b...485
Mezzosoprena Skrevet 19. februar 2024 #14 Skrevet 19. februar 2024 Jaja, det er godt du ikke bor i to da. 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #15 Skrevet 20. februar 2024 Bodde i gammel firemannsbolig. Det var god plass, stor egen hageflekk, stor terrasse, tre store boder pluss mange fellesboder, sykkelbod, vaskerom, lave fellesutgifter, ryddig og ordentlig. Men jeg hørte alt fra naboen over. Det var to soverom, hvor jeg kunne velge det hvor jeg hørte enten alt fra soverommet eller alt fra badet. Valgte badet, og fikk i tillegg alle som kom og gikk i den felles gangen. Så sov dårlig i alle årene jeg bodde der. Og det kom til et punkt hvor jeg ble så vanvittig lei av do lyder at jeg tenkte; aldri mer, og flyttet. betaler nå nesten dobbelt så mye for samme str bolig med færre boder. Savner vaskerommet og det store tørkeloftet, hagen og de hyggelige naboene(de ved siden av, ikke de over..) Anonymkode: bb1fa...ea2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå